2026-07-08, 17:05
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Du har missat att flashback inte precis har en plats i det politiskt korrekta finrummet? Det spelar ingen roll vad politisk korrekthet kostar, större företag än Telenor har hängt sig själva i sin iver att vara woke och rätta sig efter hatpöbeln som inte älskar platser som flashbalck där dom inte kan styra narrativet. Det är knappast för att driva flashack som dom köper upp bahnhof, då vore det mer troligt att dom köper bahnhof för att tysta flashback.

Tysta Flashback? Jo för det här är ju en "makt" att räkna med, eller hur? Alla politiker sitter och läser här och följer noga med i alla trådar som kan anses vara kontroversiella!
Nej, men vill de inte ha deras pengar så kan garanterat nån annan ta över driften. Kanske nån utländsk ISP? Vad vet jag, vi får se vad som händer.
Citera
2026-07-08, 17:11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
Tysta Flashback? Jo för det här är ju en "makt" att räkna med, eller hur? Alla politiker sitter och läser här och följer noga med i alla trådar som kan anses vara kontroversiella!
Nej, men vill de inte ha deras pengar så kan garanterat nån annan ta över driften. Kanske nån utländsk ISP? Vad vet jag, vi får se vad som händer.
Jag skrev att det vore mer troligt att dom köpt för att tysta än för att driva(om nu flashback hade varit en anledning till köpet), dohh.

I en affär för över sex miljarder kronor har knappast flashback någon betydelse, dom bryr sig knappast om att lova att driva deras servrar och infrastruktur om pöbeln reser sig emot dom. Medan du tror att dom skulle prioritera flashbacks servrar för att dom tjänar kaffepengar.
Citera
2026-07-08, 17:16
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Bahnhof kommer fortsätta så som gör idag.

Citat från pressmeddelandet.
Vi får väl se. Det är standard att säga saker i stil med "vi kommer fortsätta bygga världens bästa kultur och värna om våra anställda osvosv" när man sålt ut sitt företag för egen ekonomisk vinning.
Citera
2026-07-08, 17:25
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Bedrövligt. Den enda operatör som faktiskt försökt skydda sina kunder. Nu blir det precis dom alla andra skitföretag i branschen.
Men det var väl endast en tidsfråga, alla strider dom tog har väl gått förlorade nu eller är överspelade.

Japp. Det var bara en tidsfråga... alla går att köpa, till rätt pris.
Citera
2026-07-08, 17:38
Medlem
Synd. Men vi har ännu Mullvad kvar som får bära fanan mot censur och för integritetsskydd på internet.
Citera
2026-07-08, 17:56
Medlem
Hört rykten att Jon Karlung har en allvarlig sjukdom som bara kan sluta på ett sätt. Kanske är det anledningen att han inte längre orkar driva Bahnhof.
Citera
2026-07-08, 18:58
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Han kanske vill gå i pension och stämpla ut

Men hur går det med dessa censur spärrar på sidor etc som Bahnhof ställer sig emot när Telenor äger dem. Lär väl bli stopp för Piratebay när filmbranschen och deras advokater knallar upp till Telenor med en väska med pengar?

Och ja svenska konkurrensverket har och är ständigt ett skämt, jag har då aldrig hört dem opponera sig mot en enda sammanslagning i Sveriges historia. Varför finns det bara ETT konkurrensverk

Den potentiella Volvo/Scania sammanslagningen stoppade de väl 2000?
Citera
2026-07-08, 18:58
Avstängd
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Man kan ju fråga sig hur Karlung kan säga det när han säljer sina aktier till Telenor. Han har ju inte särskilt mycket att säga till om i fortsättningen. Bara gissningar.
Alla vill ha mer pengar och då får tillslut idealen ge upp. Jag hade också sålt och blivit stenrik, och slippa en hel del ansvar.
Senast redigerad av Moob 2026-07-08 kl. 19:25.
Citera
2026-07-08, 19:17
Medlem
needAlifes avatar
Va?! Du driver. Detta är riktigt illa. Bahnhof var den sista bastionen för yttrandefrihet i Sverige. Hur fan gick detta till?
Citera
2026-07-08, 19:20
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Alla vill ha mer pengar och då får tillslut idealen ge upp. Jag har också sålt och blivit stenrik, och slippa en hel del ansvar.
Han klättrar DIREK in på min topp 10-lista av sellouts någonsin. Allt han har sagt i decennier väger lätt när mammon knackar på dörren... Jävla hycklare. Hade han sålt 10% så visst, han hade kunnat leva gott på det men detta? Nej fy FAN, kommer aldrig glömma detta svek.
Citera
2026-07-08, 19:24
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Japp. Det var bara en tidsfråga... alla går att köpa, till rätt pris.
Kanske är för mycket att begära men annars är ju detta ett projekt för flashback. Vare sig om Janne står makom eller ej borde det finnas flashbackare med kunskap som skulle kunna fixa ett eget bolag? Vi kan ha servrarna på seyschellerna också typ. Om Bahnhof skiter i så finns inga alternativ längre men fattar att de tröttnar efter konstanta hot också. Han insög väl att loppet e kört och staten vinner. Ingen yttrandefrihet för folket är vägen framåt.
Citera
2026-07-08, 19:28
Avstängd
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Han klättrar DIREK in på min topp 10-lista av sellouts någonsin. Allt han har sagt i decennier väger lätt när mammon knackar på dörren... Jävla hycklare. Hade han sålt 10% så visst, han hade kunnat leva gott på det men detta? Nej fy FAN, kommer aldrig glömma detta svek.
Äh så är det alltid. Många röstar vänster till de själva blir rika och då blir höger. Det är gången, det normala.
Samma om det går åt andra hållet - en rik som förlorar sin förmögenhet kommer bli mer och mer vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in