Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
För att det inte hade stoppat folkmordet eller löst israel/palestinakonflikten. Det är bokstavligen bara du som tror det skulle lösas av det.
Jag tror ingenting, har aldrig sagt vad jag tror så lägg inte ord i mun på mig.
1. Hur vet du det?
2. Har något som Palestinarörelsen gjort hittills fått slut på folkmordet du hävdar äger rum?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nix-registret
Jag tror att du menade precis det du skrev, medan du skrev det. Eftersom du ständigt kommer med motsägelser, och förnekar vad du tidigare skrivit, tvivlar jag dock inte på att du menar olika saker från stund till stund.
Ditt ursprung är relevant eftersom dina inlägg följer en etnocentrisk logik. Dina argument är fladdriga och osammanhängande, och när du kör fast byter du ut dem mot andra, som är ömsesidigt uteslutande med de första. Till exempel när du byter fot mellan att tala om att ansluta sig till palestinska miliser eller att utgöra en intervention; eller när du hattar mellan att säga att idén att åka ner inte är så dum eftersom man stoppar folkmord med interventioner, och att säga att interventioner aldrig hjälper.
De resonemang du lägger fram är för enkelt ombytliga för att kunna vara anledningarna till att du intar de ståndpunkter du gör. Detta är vad man kan förvänta sig från någon som argumenterar utifrån ett egenintresse, där argumenten saknar betydelse för hans egen övertygelse om vad som är önskvärt. Det blir då relevant att veta om du är en jude med egenintresse i frågan eller en icke-jude som det har slagit slint i skallen på.
Vänta, du tror på fullaste allvar att jag menade att en ensam person ska åka ner och själv slåss mot Israel utan någon uppbackning från någon annan? Du förstod alltså inte att det jag menar var lågintelligent är om man på riktigt tror det? Nu är det inte längre komedi, nu är det sorgligt lågintelligent

Men oavsett, nu vet du ju att det inte var så jag menade, så nu har ju det resonemanget dött så vill du fortsätta att älta det så är det enbart för att du inte vill diskutera sakfrågan, vilket är för att du vet att du inte har något att komma med. Hahaha
Dock, jag förstår ju också att allt det du och din polare
Varmboga-10.2 vill göra är att ni vill få diskussionen att handla om semantik och annat istället för vad den egentligen ska handla om: varför inga svenskar åkt ner och slagits för Palestina militärt medan nästan alla andra lika uppmärksammade konflikter haft frivilliga soldater där nere. Ni känner, som Palestinaentusiaster, att detta är ett angrepp mot er eftersom ni tar det som att jag hävdar att ni är fega som inte gjort det. För att till varje pris rädda ert skinn försöker ni komma med alla tänkbara förklaringar till det, allt ifrån att ni säger att om man slåss hela ensam mot Israel kommer det inte göra en skillnad till att det bara rätt och slätt är "efterblivet" med förklaringen att det inte skulle "stoppa folkmordet" utan vidare förklaring. Nu vill du också få diskussionen till att handla om min etniska bakgrund (jag är för övrigt, enligt släktforskningen, så svensk man kan bli då jag tillhör en gammal släkt, Bure, som har anor enligt legenden från 900-talet genom vår anfader Tord i byr). Ingenting får dock handla om sakfrågan: varför ingen svensk åkt ner till Palestina för att slåss. Om det börjar handla om det kommer det visa att Palestinarörelsen, till skillnad från andra rörelser, faktiskt är mindre benägna att göra något konkret mot Israel frånsett att vara hemma i Sverige och klaga.
Jag skulle också kunna ta sidospår. Exempelvis varför man ens ska bry sig om en konflikt i Mellanöstern, långt från Sverige och som inte påverkar Sverige, som dessutom är mindre omfattande än flera pågående konflikter (Tigray, Sudan, Kongo-Kinshasa, osv)? Och jag skulle kunna köra ett sidospår om varför såna som du sväljer allt det media talar om för dig att svälja? Men jag gör inte det eftersom det inte hör till ämnet.