2026-07-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Den där artikeln är ju från förra året. Fem månader senare publicerade Svt: Mohamsson: SD har förändrats

Lev i nuet.
Så du menar att man kan bortse från vad politiker sa för mindre än ett år sen?
Är det bara Liberalerna som som behöver SDs stödröster som skall bli förlåtna?
Ska vi även förlåta Sossarna och tro på att dom menar allvar med en stram migrationspolitik?
Jag tror på resultat när allt är beslutat och klart, inte på löften som lätt kan brytas.
Citera
2026-07-07, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Du har forfarande inte vågat svara på min fråga.
Jag vet varför, du gillar inte ditt eget svar på den frågan.

Men du kan väl förklara hur du skall få ca: 160 000 SD väljare att svika sitt eget parti och rösta på L?
Det är ju totalt omöjligt, så varje stödröst på L blir en röst mindre på SD och en röst mindre på Tidö.

Jag nöjer mig med att konstatera att:

1. Mitt mål är att få till en Tidö 2.0-regering (med hjälp av SD-röster till L).

2. Ditt mål är att stjälpa Tidö och SD, SD tycks du vara speciellt förtjust i att hacka på om man tittar på din historik.

Torde vara uppenbart för alla att se.
Citera
2026-07-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne

1. Mitt mål är att få till en Tidö 2.0-regering (med hjälp av SD-röster till L).

2. Ditt mål är att stjälpa Tidö och SD, SD tycks du vara speciellt förtjust i att hacka på om man tittar på din historik.

Tack.
Ditt uteblivna svar är svar är nog.
Vi vet alla att du inte har något bra svar på min berättigade fråga.
Din historik verkar vara att lura SD väljare rösta på L i 73547 trådar.
Citera
2026-07-07, 21:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Dålig idé, låt L försvinna. Bättre att SD blir så stora som möjligt själva.
Citera
2026-07-07, 21:51
Medlem
Citat:
Så du menar att man kan bortse från vad politiker sa för mindre än ett år sen?
Är det bara Liberalerna som som behöver SDs stödröster som skall bli förlåtna?
Ska vi även förlåta Sossarna och tro på att dom menar allvar med en stram migrationspolitik?
Jag tror på resultat när allt är beslutat och klart, inte på löften som lätt kan brytas.

Nu är det Liberalerna SD vill rädda kvar i Riksdagen och uppenbart har Jimmie gått vidare och förlåtit, jag tror även att det kan ligga lite taktik bakom. Men annars är det väl saksamma, Sverigedemokratiska väljare får väl stödrösta på vilket parti de vill? Vem är du att sätta stop för det?

Citat:
Men du kan väl förklara hur du skall få ca: 160 000 SD väljare att svika sitt eget parti och rösta på L?
Det är ju totalt omöjligt, så varje stödröst på L blir en röst mindre på SD och en röst mindre på Tidö.

Jag vet inte varför du är så negativ, ingenting är omöjligt. Om vi hjälps åt att sprida information och kunskap om Liberalernas hjälpbehov tror jag det är många som kan tänka sig att stötta. Det är ju inte som att politiken skiljer sig mycket åt. Liberalerna ingår i Tidö så varje röst på Liberalerna är en röst på Tidö, det är bara om Liberalerna åker ur Riksdagen rösten blir bortkastad.

Det är därför det är viktigt att så många som möjligt hjälper till och stödröstar på L.

Citat:

🇸🇪❤️❤️❤️🇸🇪
Senast redigerad av Mechila 2026-07-07 kl. 21:54.
Citera
2026-07-07, 22:00
Medlem
Citat:
Nu är det Liberalerna SD vill rädda kvar i Riksdagen och uppenbart har Jimmie gått vidare och förlåtit, jag tror även att det kan ligga lite taktik bakom. Men annars är det väl saksamma, Sverigedemokratiska väljare får väl stödrösta på vilket parti de vill? Vem är du att sätta stop för det?

Jag vet inte varför du är så negativ, ingenting är omöjligt. Om vi hjälps åt att sprida information och kunskap om Liberalernas hjälpbehov tror jag det är många som kan tänka sig att stöda Liberalerna. Det är ju inte direkt så att politiken skiljer sig mycket åt. Liberalerna ingår i Tidö så varje röst på Liberalerna är en röst på Tidö, det är bara om Liberalerna åker ur Riksdagen rösten blir bortkastad.

Det är därför det är viktigt att så många som möjligt hjälper till och stödröstar på L.

🇸🇪❤️❤️❤️🇸🇪
Självklart får SD väljare rösta på vad dom vill, det är ju du och Krösa-Maja som vill att dom ska rösta på L!
Jag vill att SD väljare skall rösta på det parti dom tycker är bäst, det borde ju med all logik vara SD.
Det är inte bara jag som tycker det är ett vansinnes förslag att SD väljare skall stödrösta på L
Det är väl bara du och Krösa-Maja som vill det i den här tråden.
Och ni båda undviker min enkla fråga.
Jag vet att ni inte vill svara på den.

Förklara hur du skall få ca: 160 000 SD väljare att svika sitt eget parti och rösta på L?

själv a
Senast redigerad av Estet88 2026-07-07 kl. 22:04.
Citera
2026-07-07, 22:17
Medlem
Citat:
Självklart får SD väljare rösta på vad dom vill, det är ju du och Krösa-Maja som vill att dom ska rösta på L!
Jag vill att SD väljare skall rösta på det parti dom tycker är bäst, det borde ju med all logik vara SD.
Det är inte bara jag som tycker det är ett vansinnes förslag att SD väljare skall stödrösta på L
Det är väl bara du och Krösa-Maja som vill det i den här tråden.
Och ni båda undviker min enkla fråga.
Jag vet att ni inte vill svara på den.

Förklara hur du skall få ca: 160 000 SD väljare att svika sitt eget parti och rösta på L?

Jag gav ett förslag men du läste kanske inte det jag skrev? Sen är det ju inte så att det "bara" är jag och ytterligare en i tråden som tycker det är viktigt att stötta L. Missade du länken i trådstarten?

SD öppnar för stödröster till Liberalerna för att trygga Tidö 2.0

Kan inte du förklara hur du tycker man ska göra för att rädda Tidö? Att vara negativ och tro att allt är omöjligt är en ganska trist attityd.
Citera
2026-07-07, 22:24
Medlem
feinsteins avatar
Om du startar tjugosex till trådar om det här på Flashback JacquesDuquesne så kanske det händer...
Citera
2026-07-08, 01:14
Medlem
Tranquility Bass avatar
Är väl Jimmie och övriga ledningen i SD som desperat försöker säkra ministerposter då man inser att man inte orkar sitta kvar till efter valet 2030 och fyra år till. Sedan kommer en omfördelning av rösterna inom högersidan inte göra så mycket då man för att vinna måste ta röster från vänstersidan och de osäkra.
Citera
2026-07-08, 06:40
Medlem
Citat:
Bengt Westerberg har lämnat L.

Att rösta på L är alltså detsamma som att rösta mot Westerberg. Toppen att SD-ledningen förstått detta.
Dagens Mohammed-L är resultatet av Westerbergs systematiska antisvenska kampanj.

Helt i linje med Westerbergs extremt destruktiva målsättning.
Citera
2026-07-08, 06:48
Medlem
Citat:
Liberalerna lämnade den liberala politiken för längesen, de är som SD fast kanske ännu mer auktoritära. Dom vill ha fler förbud, hårdare straff, fler poliser och ordning och reda i skolan. Partier kan ändras, hade någon på 90-talet sagt att SD 2026 skulle vara Riksdagen mest Israelvurmande parti hade nog de flesta garvat.
Problemet är att det du nämner saknar betydelse jämfört med ett överordnat problem.

Fler förbud, hårdare straff, fler poliser och ordning och reda i skolan har ingen som helst effekt om man byter ut befolkningen till babianer eller krigsskadade negrer och islamister i stora kriminella klaner. I länder där de mördar sina egna barn för att upprätthålla släktens "ordning" och "heder" med ännu auktoritärare system elker hugger av händer fungerar det sämre än i ett svenskt sverige. Det är exakt dessa människor L har släppt in, och dagens L låter dessa stanna, och dagens L gör dessa till medborgare i snabb takt, och L släpper snabbt in ännu fler.

Så nej, deras hårda tag kompenserar inte den ännu större skada Mohammed-L nu håller på att arbeta för.
Citera
2026-07-08, 13:11
Medlem
Tror ändå att SD kommer att landa på cirka 24 procent i detta valet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in