Citat:
Ursprungligen postat av
All-the-way-77
Det skall man förstås alltid sträva efter att göra. Men det du skrev var ju att göra saker som hon uppskattar och genom detta behöver han inte ha ett gott självförtroende. Det tror jag inte blir bra, som sagt, men jag håller självklart med dig att man, i en funktionell relation, skall göra allt för att tillfredsställa sin partner.
Det är ju inte lätt att arbeta sig till ett bättre självförtroende, men det är ju det som trådskaparen ändå måste göra. Det kommer nästan säkert sluta dåligt annars.
Delar din uppfattning helt. Inget bra råd från Baliser i detta fall och utifrån TS problemställning.
Till TS, du behöver fundera över vad du är rädd för. Var brutalt ärlig mot dig själv. Tänk och känn efter vad orsaken / orsakerna kan vara. Skriv ned dem. Fundera och känn igen tills du är helt säker. När du vet orsaken / orsakerna fundera på om det finns substans till dem. Om, fundera över vad du kan göra för åtgärder att få bort dem. Dock, ofta finns det sällan substans och då kan man avpollettera dem som oviktiga.
Ärlighet mot sig själv är grunden till alla relationer och helt ärligt nu, jag tror du ljuger i denna trådstart. Jag tror du har dålig självkänsla även i andra situationer men du har lärt dig att hantera den där då du har "tvingats" in i dessa situationer och fått erfarenhet.
// CC