2026-07-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
vi säger så hur vet du förestten rubriceringen är grov missshandel? något du gissar eller?

Det stod i tidningen. Men det kan ju vara fel. Men om det är endast grov misshandel så gäller det jag säger. Men om det är rån inblandat eller blir mordförsök gäller givetvis andra straffskalor.
Citera
2026-07-07, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nja Cypern har praxis att flytta över så fort de bra kan efter fällande dom och byråkrati. Då deras fängelse är mer överfullt än svenska 200 procent. De vill bli av med dem. Då får sverige ta kostnaden och tiden.
de har de inte alls det, påhitt av dig som vanligt, kan du nämna ett liknande fall då så skett?

dina idoler får stanna där så länge som cypern vill det är du trög eller?
Citera
2026-07-07, 16:21
Avstängd
Citat:
Det stod i tidningen. Men det kan ju vara fel. Men om det är endast grov misshandel så gäller det jag säger. Men om det är rån inblandat eller blir mordförsök gäller givetvis andra straffskalor.
dåså sluta uttala dig som du vet allt
Citera
2026-07-07, 16:28
Medlem
Citat:
dåså sluta uttala dig som du vet allt

Har du läst något annat? Jag uttalar mig hur mycket jag vill. Jag utgår från den information vi har. Har du någon annan brottsrubricering med källa som är bättre än massmedia. Ex cypriotisk åklagare/polis?
Citera
2026-07-07, 16:31
Medlem
Citat:
de har de inte alls det, påhitt av dig som vanligt, kan du nämna ett liknande fall då så skett?

dina idoler får stanna där så länge som cypern vill det är du trög eller?

Läs på om EUs överflyttningsregler och hos KV. EU VILL ATT FÅNGARNA SKA FLYTTA ÖVER. LÄNDER I EU VILL DET OCKSÅ. Det är helt normalt. Det är inget konstigt.

Även om Sverige har överfulla fängelser och skulle vilja slippa. Så vill man inte förlora möjligheten att skicka iväg EU-fångar till sina hemländer.
Citera
2026-07-07, 16:34
Medlem
Citat:
Läs på EU regler om överflyttning. Och sverige kommer ta mot dem om Cypern begär det och de gör det då de har överfyllda fängelser

Du kan nog ha rätt i det fallet. Läste om att Cypern skickat hem hundratals interner under 2025-26 pga överfyllnad. Men vad jag förstår skickade de tillbaka GM med lindrigare straff/lägre brott.
Citera
2026-07-07, 16:43
Avstängd
Citat:
Har du läst något annat? Jag uttalar mig hur mycket jag vill. Jag utgår från den information vi har. Har du någon annan brottsrubricering med källa som är bättre än massmedia. Ex cypriotisk åklagare/polis?
rättsprocesssen har inte ens sstartat än och du ssäger dig veta rubricering och utlämning redan, du är givetvis icke trovärdig
Citera
2026-07-07, 16:44
Avstängd
Citat:
Läs på om EUs överflyttningsregler och hos KV. EU VILL ATT FÅNGARNA SKA FLYTTA ÖVER. LÄNDER I EU VILL DET OCKSÅ. Det är helt normalt. Det är inget konstigt.

Även om Sverige har överfulla fängelser och skulle vilja slippa. Så vill man inte förlora möjligheten att skicka iväg EU-fångar till sina hemländer.
cypern bestämmer vi har fångar över hela eu i andra länder, den här processen går inte fort
Citera
2026-07-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Det är väl som i Sverige, att de har olika klasser av fängelse.
Det är lyxigare än i sverige. Sverige har både risiga förhållanden och bra men det där cypriotiska fängelset är rena hotellet. Stod en flygel vid några fontäner i entren sen fick dem i princip gå vart dem vill.
Kolla dokumentären där som en annan användare pratar om. Är som ett hotell fängelset och alla afrikanska flyktingar gjorde vågen och hurrade då kvinnan som styr fängelset hälsa på.
Citera
2026-07-07, 17:05
Medlem
Mycket prat om Cypriotiska fängelser och annat men vilka är grabbarna? Det måste ju börja sprida sig i Växjö. Kan det vara folk från Araby kanske?
Citera
2026-07-07, 17:22
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Har det framkommit vad den fjärde killen har för bakgrund? Saknas en afrikan för att min bingobricka ska bli full.

Som jag fattar det av den här artikeln så är den fjärde ”svensken” också chilenare:

https://en.philenews.com/local/fourth-tourist-remanded-ayia-napa-assault-identified/

Sorry, ingen bingo den här gången men nästan
Citera
2026-07-07, 17:31
Medlem
https://en.philenews.com/local/fourth-tourist-remanded-ayia-napa-assault-identified/

Citat:
According to philenews information from police sources, the person who punched the 47-year-old has been identified and is expected to face more serious charges than the other three once the case is filed before the court.

Police said the 47-year-old had been at a restaurant with a friend when the two became separated shortly after 5am on Sunday. The fight that followed took place outside the nightclub on Agias Mavris Street. Police were alerted to the incident at 6am and officers who rushed to the scene found the man injured.

Den som slog är identifierad och kommer troligtvis att få till svars för mer än de tre övriga.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/fyra-svenskar-haktade-pa-cypern-man-allvarligt-skadad/

Citat:
Enligt uppgifter till Expressen, något även Smålandsposten rapporterat, är alla fyra männen från Växjö.

Ingen från Växjö som vet vilka det är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in