Citat:
Ursprungligen postat av
DraconianTimes
Jag fick tyvärr börja tänka klart eftersom jag levde lite i en drömvärld med henne där jag ignorerade allt fler varningssignaler. Dessutom har ju Kronofogden och polisen helt andra möjligheter idag när det gäller utmätning.
Ölpriser på uteservering i Sverige är helt horribla. För att få öl för 70:- i Malmö kommer du att få leta dig ut till diverse sunkpubar med alkisklientel i stans utkant. Kinafloden på Lundavägen tror jag fortfarande erbjuder något för 69:- på flaska, men stället är allmänt bedrövligt.
Haha... "bilexperter" alla känner vi en sådan. "Det skall vara BMW" och "Kia är bara skit". Slutar med att de bara kan åka högst till grannkommunen med sitt "feta" åk eftesom den pissar olja medan jag själv har varit Europa runt flera gånger med min lilla Opel som de andra tyckte var "mesig".
Här är vi dessutom lika. Jag hatar också att köra runt i en soptipp eller ha massa fluffdjur hängandes från backspegeln.
När det gäller tjejer så kan jag hälsa att det smäller högre att ta en roadtrip ner i Europa med henne än att stå på en parkering i kommunens utkant och jämföra sina spruckna topplock. I slutändan har man ju en bil för att kunna köra med den.
Ha ha, så jävla sant det du skriver. Här i Göteborg har vi t ex puben John Scott som höst, vinter, vår kör typ AW mellan 15-19 och då kostar en pint Höga Kusten 49 eller 55 kr beroende på vilken av deras pubar man går till. Det funkar för mig och min jobbarkompis, blir ett par tre stycken och i bland käkar vi också. Vi gör det för att vi gillar att sitta o tjata på puben helt enkelt.
Med bilar är det precis som du säger. Jag har aldrig gillat gamla lyxkryssare, ju mer skit bilen är utrustad med desto mer kan krångla och desto dyrare blir det. Framförallt när bilen är 10-15 år gammal och rullat 30K mil med tveksam service de sista fem tio åren.
Angående ekonomi i övrigt så kommer var min morsa helt hopplös med ekonomi under hennes liv och det gjorde att jag tidigt bestämde mig att jag ska inte bli lika dan, jag ska ha koll på min ekonomi och inte köpa massa skit och jag ska alltid se till att klara mig själv. Så har det blivit och sen har jag skaffat mig ett bra jobb och har god inkomst.
Idag har jag en nästan ny Toyota Yaris. Ingen bil bilfantasterna hoppar högt över, men det går alltid, den går billigt och den krånglar aldrig och jag och frugan gillar den skarpt, den passar oss utmärkt.
När jag var ung så reste jag en del också, även bilat i Europa. Givetvis har jag haft tjejer med mig när man hade flickvän på den tiden, och de gillar killar som kan ta hand om sig själva, som att lösa saker om t ex flyget blir inställt eller att någon hotellbokning krånglat. Så brudarna hänger hellre med på en roadtrip eller flygresa i Europa än att åker till ST1 i grannkommunen för att tanka två öre billigare per liter.