Citat:
Ursprungligen postat av
Henriksen82
Ta Zara Larsson som exempel. Kvinnor stämplar henne som en stark ung kvinna efter slagorden ”jag hatar alla vita män” och ”jag älskar kriminella”. Skulle du på något sätt yttra någon som helst kritik mot dessa påståenden är du misogyn, incel, gubbslem eller kvinnohatare. Tänk er det omvända. Magnus Uggla går ut i Aftonbladet med citatet ”jag hatar alla vita kvinnor”. Tror du vi hade hört av honom fler gånger? Nä givetvis inte.
Zara = hyllad för sitt manshat
Uggla i det här fallet = cancelerad för all framtid. Förmodligen hade det även startats fackeltåg mot Ugglas familj.
Ofta är samtalsklimatet totalt sinnessjukt i det offentliga. Jag föreställer mig liksom om jag skulle springa in i en reporter på stan som vill ställa några frågor om samhället som sedan ska synas i tv eller tidning (tja, OM jag nu ens skulle gå med på det då). Exakt vad skulle jag svara för att INTE lyckas kränka åtminstone någon lite lite!? HUR skulle jag uttrycka mig? En väg att gå är att bli helt oseriös å tex säga att Ulf Kristersson faktiskt har vissa likheter med Millhouse i the simpsons och att jag sent på natten brukar kolla på Keeping Up with the Kardashians pga det har en djup intellektuell mening för mig. Man kan ju nämligen komma undan med skämt MEN man får fan passa sig på det området oxå numera så man inte lyckas tex "kulturellt appropriera någon mindre eller utsatt grupp" - "DU! Har du hört detta skämtet!? En gång vara jag i Sverige - en gång vara jag där två gånger!". Magnus Betner är ju ett perfekt exempel på en komiker som i början var ganska rebellisk men som med tiden blev en total PK-fjant.
I övr instämmer jag nog iafal lite med TS förutom ang en detalj. Det är inte endast kvinnor som skapat och upprätthåller denna ibland märkligt hycklande polariseringskultur - det är ett större och omfattande kulturellt fenomen som sådant. Ett fenomen som ibland tycks gå mer å mer mot att bli ännu mer verklighetsfrånvänt sas (och som ibland oxå tycks gå tvärt emot "jämställdhet" paradoxalt nog). Det måste ju göra vanligt folk, man som kvinna
och hen, totalt förvirrade innerst inne tänker jag. EDIT: jag exkluderar btw i sammanhanget tex "grabbkväll" och "tjejkväll" för sådant m m har alltid varit vanligt förekommande i den vanliga vardagen.