2026-07-06, 14:05
Medlem
Amazon-mannens avatar
Tror inte kvinnor dagligdags springer och tänker på svajande styva stakar, i.a.f. inte mer än 2 max 3 timmar om dagen..
Citera
2026-07-06, 14:09
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Ta Zara Larsson som exempel. Kvinnor stämplar henne som en stark ung kvinna efter slagorden ”jag hatar alla vita män” och ”jag älskar kriminella”. Skulle du på något sätt yttra någon som helst kritik mot dessa påståenden är du misogyn, incel, gubbslem eller kvinnohatare. Tänk er det omvända. Magnus Uggla går ut i Aftonbladet med citatet ”jag hatar alla vita kvinnor”. Tror du vi hade hört av honom fler gånger? Nä givetvis inte.
Zara = hyllad för sitt manshat
Uggla i det här fallet = cancelerad för all framtid. Förmodligen hade det även startats fackeltåg mot Ugglas familj.

Ofta är samtalsklimatet totalt sinnessjukt i det offentliga. Jag föreställer mig liksom om jag skulle springa in i en reporter på stan som vill ställa några frågor om samhället som sedan ska synas i tv eller tidning (tja, OM jag nu ens skulle gå med på det då). Exakt vad skulle jag svara för att INTE lyckas kränka åtminstone någon lite lite!? HUR skulle jag uttrycka mig? En väg att gå är att bli helt oseriös å tex säga att Ulf Kristersson faktiskt har vissa likheter med Millhouse i the simpsons och att jag sent på natten brukar kolla på Keeping Up with the Kardashians pga det har en djup intellektuell mening för mig. Man kan ju nämligen komma undan med skämt MEN man får fan passa sig på det området oxå numera så man inte lyckas tex "kulturellt appropriera någon mindre eller utsatt grupp" - "DU! Har du hört detta skämtet!? En gång vara jag i Sverige - en gång vara jag där två gånger!". Magnus Betner är ju ett perfekt exempel på en komiker som i början var ganska rebellisk men som med tiden blev en total PK-fjant.

I övr instämmer jag nog iafal lite med TS förutom ang en detalj. Det är inte endast kvinnor som skapat och upprätthåller denna ibland märkligt hycklande polariseringskultur - det är ett större och omfattande kulturellt fenomen som sådant. Ett fenomen som ibland tycks gå mer å mer mot att bli ännu mer verklighetsfrånvänt sas (och som ibland oxå tycks gå tvärt emot "jämställdhet" paradoxalt nog). Det måste ju göra vanligt folk, man som kvinna och hen, totalt förvirrade innerst inne tänker jag. EDIT: jag exkluderar btw i sammanhanget tex "grabbkväll" och "tjejkväll" för sådant m m har alltid varit vanligt förekommande i den vanliga vardagen.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-07-06 kl. 14:47.
Citera
2026-07-06, 14:11
Medlem
Vadå ”tycker”? Har du frågat en kvinna i din närhet?

Vad gäller typ tjejmilen så är det trevligt med lika villkor i sport och att springa runt och tänka på snoppar tillsammans.
Citera
2026-07-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vadå ”tycker”? Har du frågat en kvinna i din närhet?

Vad gäller typ tjejmilen så är det trevligt med lika villkor i sport och att springa runt och tänka på snoppar tillsammans.

Jo men klarar man som kvinna inte av halvvättern eller vadå?

Ska vi starta mansvättern då eller?

EDIT: eller milen för oss vita
Senast redigerad av tajpR 2026-07-06 kl. 14:31.
Citera
2026-07-06, 14:40
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
De verkar även tycka om att trycka ned sig själva genom att ha egna könsgrupper. Tjejmilen, Tjejvättern, tjejklassikern osv. Varför vill man trycka ned sitt egna kön på det sättet? Varför skulle de inte kunna vara med och köra halvättern som exempel?

Mansmilen, Mansvättern eller mansklassikern hur fan låter det? Eller varför inte Vätternrundan enbart för vita. Det blir liksom rasistiskt att hålla på så här.

Nej det är inte kvinnor som trycker ned sig själva genom att vilja ha saker som lyfter och inkluderar just kvinnor, tex "tjejmilen". Det är nog kanske snarare du som trycker ned kvinnor som inte vill ha med sånt.
Citera
2026-07-06, 14:41
Medlem
Något som jag även märkt förr och nu, att tjejer/kvinnor har en tendens att skylta med sitt kön i stor utsträckning. T.ex. ha "girl" någonstans i sin mejl (främst yngre) eller i sitt användarkonto på valfri sida. Mycket rosa osv. Verkar onekligen som att gruppen kvinnor generellt har en betydligt starkare könsidentitet än gruppen män. Förmodligen beror det åtminstone delvis på den utbredda feminismen i samhället.
Citera
2026-07-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej det är inte kvinnor som trycker ned sig själva genom att vilja ha saker som lyfter och inkluderar just kvinnor, tex "tjejmilen". Det är nog kanske snarare du som trycker ned kvinnor som inte vill ha med sånt.

Berätta gärna mer. För en annan är det väldigt rasistiskt.
De klarar alltså inte av att tävla när det springer folk som fötts med annat kön mellan benen bredvid sig?
Citera
2026-07-06, 14:43
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ja måste vara något sånt. Jag är så trött på detta skit. När man sedan tar upp detta med personen om de verkligen spelar någon roll vad personer är födda med mellan benen så blir de extrem stötta och har inget svar.

Jo det spelar väldigt stor roll. Kvinnor och män är varandras motsatser och är inte samma kön. Således besitter kvinnor och män olika kompetenser och brister. Jag är snarare trött på personer som försöker förminska att det finns två olika kön som fungerar helt olika, och istället försöka göra allting till "Hen".
Citera
2026-07-06, 14:45
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Berätta gärna mer. För en annan är det väldigt rasistiskt.
De klarar alltså inte av att tävla när det springer folk som fötts med annat kön mellan benen bredvid sig?

Vad är det som är rasistiskt? Utveckla tack...

Varför låssas du som att kvinnor inte är fysiskt svagare än män? Försöker du provocera kvinnor eller vad håller du på med egentligen?

Tycker du även att barn ska tävla i idrott i samma grupp som vuxna män?
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-07-06 kl. 14:49.
Citera
2026-07-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Vad är det som är rasistiskt? Utveckla tack...

Varför låssas du som att kvinnor inte är fysiskt svagare än män? Försöker du provocera kvinnor eller vad håller du på med egentligen?

Varför tycker du inte också att barn ska tävla i idrott i samma grupp som vuxna män?

Om det nu handlar om "fysisk förmåga" eller att få cykla en kortare distans, varför kan då inte kvinnorna bara köra det öppna 100 km-loppet tillsammans med alla andra? Det finns ingen praktisk anledning överhuvudtaget. Att välja Tjejvättern framför det identiska öppna loppet visar bara att syftet inte handlar om idrotten eller distansen. Det handlar bara om ett aktivt val att exkludera män. Vilket tar oss tillbaka till min grundfråga: varför är denna könsuppdelning så jävla viktig för er?
Citera
2026-07-06, 14:56
Medlem
Citat:
Jo men klarar man som kvinna inte av halvvättern eller vadå?

Ska vi starta mansvättern då eller?

EDIT: eller milen för oss vita

Vätternrundan finns ju… och herrfotboll… och MMA… och Harrys… vad är det som är så provocerande med att kvinnfolk ibland vill tävla på lika villkor och uppnå egna resultat?
Citera
2026-07-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vätternrundan finns ju… och herrfotboll… och MMA… och Harrys… vad är det som är så provocerande med att kvinnfolk ibland vill tävla på lika villkor och uppnå egna resultat?

Så enligt dig då? blir det annat resultat?

EDIT: 10km som 10km känner jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in