2026-07-05, 15:08
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Finns en del kul info-filmer på youtube om avhoppare från dejtingfirmor som tinder. Tinder har maxkoll på hur människor fungerar. Tydligen får 10% av alla män 90% av alla svar därför att kvinnor är selektiva men har samma smak. Medans kvinnor får hur många svar som helst eftersom massor med män svarar på alla kvinnor.

Så har man en profil som inte ger svar så är man körd. Man måste träna upp sin i att skriva profiler som tillhör topp 10%.

Lättare för mig, jag är 60+, verkar vara överskott av kvinnor i den ålderskategorin och jag kunde ha en dejt varje dag om jag inte ratade de flesta på trivialfakta som längd eller etnicitet.
Citera
2026-07-05, 15:52
Medlem
KonungHonungs avatar
Instagram är väl den mest seriösa dejtingappen sen många år tillbaka. Flexa din coola livsstil där så kan du välja & vraka bland alla groggluder i dina DM.
Citera
2026-07-05, 15:53
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Och det tror du inte att jag har varit?

Uppenbarligen inte på rätt sätt eftersom du inte nått fram till någon av dem du skrivit med? Du har nästan enbart nämnt kvinnors utseende i tråden, och visst, utseende är viktigt men de flesta brukar vilja ha lite djupare intresse än så.
Senast redigerad av handtralala 2026-07-05 kl. 15:56.
Citera
2026-07-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Uppenbarligen inte på rätt sätt eftersom du inte nått fram till någon av dem du skrivit med? Du har nästan enbart nämnt kvinnors utseende i tråden, och visst, utseende är viktigt men de flesta brukar vilja ha lite djupare intresse än så.
De kvinnor jag nämnt vars utseende är väldigt bra, är inte enda anledningen till varför jag gillar just dom. Men det är ju rätt svårt att "nå fram" till någon, som inte överhuvudtaget ens läser eller besvarar ens första meddelande, eller som man måste dra ur svaren ifrån. Exemplevis Kate Hudson som jag nämnde, ja hon är väldigt snygg, men det är inte enda anledningen att jag gillar just henne. Jag gillar hennes personlighet och en hel del andra saker. Likadant är det ju givetvis med andra kvinnor med, kändisar eller inte. Enbart utseende räcker inte på långa vägar. Men mindre snygga tjejer intresserar mig tyvärr inte eftersom ett snyggt yttre är en del av det hela.
Citera
2026-07-05, 17:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Enbart utseende räcker inte på långa vägar. Men mindre snygga tjejer intresserar mig tyvärr inte eftersom ett snyggt yttre är en del av det hela.
Många tjejer på dejitngsidor uppfyller inte de enklaste och mest grundläggande - och även rättvisa - av mäns krav, nämligen att vara normalviktig och inte ha överflödigt fett.
Citera
2026-07-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Många tjejer på dejitngsidor uppfyller inte de enklaste och mest grundläggande - och även rättvisa - av mäns krav, nämligen att vara normalviktig och inte ha överflödigt fett.
Det med. Sen är de ofta rökare, har ungar, är vänster och en massa annat skit.
Citera
2026-07-05, 18:29
Medlem
Blaskas avatar
Jodå det funkar jättebra. Flera vänner som använt Facebookdejting och fått napp. Ena vännen ser bara helt ok ut.
Citera
2026-07-05, 18:43
Medlem
Dessa grupper är enormt underhållande. Så fort någon man lägger upp ett inlägg så startar mobbing och trakasserier igång direkt och det är väldigt komiskt
Citera
2026-07-05, 20:04
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag har också sett dessa sidor ploppa upp i mitt flöde. De flesta är män i antingen väldigt hög ålder, bor mitt ut i ingenstans, kognitiva besvär, random kvinnomisshandlare, eller en kombination av dessa.

Många av kvinnorna skriver inte ens var de bor, eller vad de söker i för åldersspann, vilket är ganska stora "red flags" (som ungdomarna säger) och tecken på att de endast vill ha sin dagliga dos uppmärksamhet. Mycket filter och ai-generade bilder.
Citera
2026-07-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Bara för att du inte har kamrater att festa med så behöver du inte generalisera. Mycket lättare att träffa folk på riktigt. Folk brukar träffas på jobbet eller genom vänner.

Du vet: ögonkontakt och det där ömsesidiga gillandet som man känner av direkt.

Man orkar inte skriva med massa olika brudar och sen när man väl träffas så funkar det inte alls. Det är ju helt bakvänt och enormt tidskrävande att först prata med någon för att sedan ses.

Betydligt smidigare när man vet direkt att intresse finns.
Förnedrande att träffa sin partner på en nattklubb/bar/dansband så jag håller mig borta från det.
Citera
2026-07-05, 21:45
Avstängd
Varför inte bara köra på tinder eller hinge? Vad är fördelen med Facebook dejting?
Citera
2026-07-06, 09:32
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Varför inte bara köra på tinder eller hinge? Vad är fördelen med Facebook dejting?

Det är inte funktionen ”Facebook dating” som det snackas om här utan specifika grupper som finns. Otroligt underhållande läsning där emellanåt då man utan att behöva vara medlem får upp det i flödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in