2026-07-06, 05:14
Medlem
NordligKrigares avatar
Så eftersom jag som liberal anser det helt hatiskt nästan att den påstådde Jesus Messias skulle lämnat oss i sticket här istället för att spackla sig en plats i diamant här och ständigt kontrollera oss för ett perfekt samhälle. Så har jag börjat se hur trevligt det vore med slaveri därför. Att man liberaliserar slaveri fullt ut skulle kunna innebära att en ny människa skulle kunna fostras fram för var och en med ett utseende precis som man har dragning till och därefter vara som en tvåbent krukväxt i ditt hem som du kan göra exakt vad du vill med. Allsmäktig kärlek är inte att påstå vara en Jesus-Gud och sen vägra ständigt samhällspåverka med en gudomlig politik enligt mig här bland oss. Jag är agnostiker. Så slaveri skulle kunna få oss att kunna ha sexslavar samt arbetsslavar helt pedantiskt skötta av oss själva. Såklart skulle de kunna rymma vilket är en risk. Fast hur skönt vore inte det att äntligen kunna ha sex flera gånger i veckan precis som man känner för när hela samhället tok-dyrkar den där påstådde Guden Jesus och förvägrar oss det så brutalt mycket samtidigt som vi matas med porr där vissa individer lyckats faktiskt få ha massa sex. Sådant lider man otroligt av. Att veta att andra har lyckats ha sex med vackra människor och att man i årtionden inte kunnat komma nära ens. Motståndet är de irakiska religionerna som hämmar alla här. En gång till: Allsmäktig kärlek kan inte vara att lämna oss här i över 2000 år och låta folk göra våldtäkts-tortyr-mord för allsmäktig kärlek är att vara bakom varje sten och förklara den gudomliga Jesus-lagen isådanafall. Det händer ju inte. Så jag är agnostiker och ej tror på Jesus religionen eller någon annan sandig ökenreligion. Tänk er bara möjligheterna med otroligt vackra människor som är helt i kontroll av er som slavar som ni kan ha sex med och låta göra sysslor åt er. Idagsläget som agnostiker vet jag redan vad det betyder att byta ut alkohol, cigaretter, narkotika, medicin et.c. till att ha sex ständigt med någon otroligt sexuellt tilldragande. Det är att vara en hälsosam hedonist som uppnår mycket högre livsglädje än vad vårt samhälle överlag erbjuder.

Är ni också för att införa slaveri för att vi ska äntligen kunna ha sex som i porrfilmerna helt utan problem och testa slavars arbetsförmåga? Det bara måste ju vara ultimata samhället för vi är konfigurerade för att kräva just massa sex med perfekta människor och underlätta vår arbetsbörda?
2026-07-06, 06:19
Medlem
Klandalfs avatar
Oooh, du är så edgy och cool. Vet du vad som är ännu coolare? Att styckesindela sin text.

F ö förstår du öht inte världen i förhållande till kristen teologi. Varför skulle Jesus bemöda sig med att härska över ett artificiellt TV-spel som varar i ett andetag när hela poängen med världen du lever i är att den enbart existerar för att mäta vem du är som person?
Senast redigerad av Klandalf 2026-07-06 kl. 06:25.
2026-07-06, 07:56
Medlem
Frihet, det är la slaveri, sa Årwell.

(eller åtminstone rätten till slaveri)
2026-07-06, 16:10
Medlem
NordligKrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Oooh, du är så edgy och cool. Vet du vad som är ännu coolare? Att styckesindela sin text.

F ö förstår du öht inte världen i förhållande till kristen teologi. Varför skulle Jesus bemöda sig med att härska över ett artificiellt TV-spel som varar i ett andetag när hela poängen med världen du lever i är att den enbart existerar för att mäta vem du är som person?
Jaha mäta vem du är som person. Det är ju det kristendomen handlar om. En stor filtrerings-anläggning där Jesus guden sorterar ut de största lojalisterna till sitt himmelrike. Fast du verkar ju kristen om du tror att vi mäts av en gud. Kärlek kan inte vara att barn skrik ska eka medans de blir våldtagna till döds och ingen Jesus ingriper i tusentals år. Där ser du, låter det som att det finns kärlek i himmelen verkligen?

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Frihet, det är la slaveri, sa Årwell.

(eller åtminstone rätten till slaveri)
Orwell köpte in sig på det där kristna anti-slaveri temat. Fast när man ser att Kristendomen endast skär upp ett leende på oss mot t.ex. sydöst-krigarna. Då är det som att man har ett påtvingat glasgow-smile från irakiska kristendomen och så vet man innerst inne att om man slutar le, inför sex-slaveri et.c. så får man som en skyddsväst sydd med äkta diamant inuti och man blir tryggare och starkare och njuter mer.
2026-07-13, 10:24
Moderator
HelgeBuks avatar
TS skriver "liberal" i början men allt jag ser är "Jesus".

Svag liberalism-koppling och oklart diskussionsunderlag. Låses.
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in