2026-06-22, 14:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Det är det vi säger hela tiden.
Lagen är unisex.
Men det är TS som skriver på så sätt att det ska låta som att det bara gäller kvinnor i syfte att skapa clickbait.

Men hur vanligt är det att kvinnor låter män skriva sig på deras adresser? Det förekommer, men hur vanligt är det i jämförelse att män låter kvinnor skriva sig på deras adresser?
Citera
2026-06-22, 20:45
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Hur kommer detta påverka relationer mellan män och kvinnor, och den sociala dynamiken?

Du vet att UK tillåter giftermål av samma kön nu för tiden.
Citera
2026-06-22, 21:02
Medlem
Xer0s avatar
Låter som sambo lagen. Men bara att de har en 3 års regel.
Då kan man sparka ut efter 2 år och 11 månader och skaffa ny.
Citera
2026-06-22, 21:05
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Tycker det är positivt att man avskräcker män från att bo tillsammans med kvinnor slentrianmässigt. Man bör enbart leva tillsammans med en kvinna om familjebildning är på tapeten, och då är det helt korrekt att likställa det med giftermål. Det går alldeles utmärkt att umgås precis hur mycket man vill med någon trots att man har separata bostäder. Att man skulle spara pengar genom att dela på fasta utgifter är ett skämt, det ser aldrig ut så i praktiken.

Man kan ha en fetare lya om man delar på utgifterna för den. Men ja, mannen är ju alltid den som lägger in mest pengar och får ut minst ur det hela.
Citera
2026-07-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Längst ner finns att läsa lite nyans från TS länk:

Det är så klart inte en klockan som ställs på 1095 dagar som får ta del av 50% av allt ditt så fort någon börjar bo under ens tak. Man kan så klart tänka i värsta möjliga katastrofer och anse att "enduring family relationship" är allt mellan himmel och jord i ett förhållande. Dock är det inte ens färdigdebatterat om hur detta ska utformas som också kan ses här ovan. Hönan har tagit form från sin fjäder igen.

Inget av det du skrev gjorde ju det här mindre sjukt….

Det är bara cucks som gifter sig, det finns inga fördelar men en jävla massa nackdelar.

Nu ska man alltså tvingas in i en sån relation.

Jag har bott ihop med min sambo i 14 år, den där lagen skulle tvinga oss att flytta isär, på vilket sätt är det bra för våran dotter? 😂
Citera
2026-07-04, 11:43
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatespawn

Det är bara cucks som gifter sig, det finns inga fördelar men en jävla massa nackdelar.

Jag har bott ihop med min sambo i 14 år, den där lagen skulle tvinga oss att flytta isär, på vilket sätt är det bra för våran dotter? 😂

Varför skulle den "tvinga" er att flytta isär?
Citera
2026-07-04, 11:50
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Hur kommer det sig att du inte gift dig om ni har barn ihop?

Ha, jag har inte barn men jag gifte mig efter vi förlovade oss efter att vi bott ihop knappt ett år och sen blev det sommarbröllop till sommaren.
Citera
2026-07-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Hur kommer det sig att du inte gift dig om ni har barn ihop?

Ha, jag har inte barn men jag gifte mig efter vi förlovade oss efter att vi bott ihop knappt ett år och sen blev det sommarbröllop till sommaren.

För att det är trams och ställer bara till problem. Har sett åtskilliga separationer där det blir förbannat orättvist pga. Giftermål. Så det står jag gärna över.
Citera
2026-07-04, 13:43
Medlem
Citat:
Varför skulle den "tvinga" er att flytta isär?

För att om jag förstår lagen rätt så skulle den t.o.m. vara sämre än ett giftermål, för med ett giftermål kan man åtminstone ha ett äktenskapsförord.
Citera
2026-07-04, 16:04
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
För att om jag förstår lagen rätt så skulle den t.o.m. vara sämre än ett giftermål, för med ett giftermål kan man åtminstone ha ett äktenskapsförord.

Efter 14 år med en dotter är väl detta knappast ett problem att vänta sig eller litar du inte på din fruga?
Citera
2026-07-04, 22:26
Medlem
Citat:
Efter 14 år med en dotter är väl detta knappast ett problem att vänta sig eller litar du inte på din fruga?

Menar du att förhållandet inte skulle kunna spricka för att man hållt ihop i 14 år? :O
Citera
2026-07-05, 00:09
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Menar du att förhållandet inte skulle kunna spricka för att man hållt ihop i 14 år? :O

Du litar alltså inte på din fruga efter 14 år tillsammans med en dotter? Du känner att hon skulle kunna hugga dig i ryggen och ta hälften om bara möjligheten presenterade sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in