2026-07-04, 13:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Olaga hot har troligen oftare fysiskt närvarande vittnen jämfört med våldtäkter

Vad har det med saken att göra? Ska man sänka beviskraven för ett brott är svårt att bevisa kan vi lika gärna sluta vara en rättsstat
Citera
2026-07-04, 13:55
Medlem
Citat:
Jag frågade Al hur många våldtäktsmän som sitter i fängelse pga hörsägen:

Att "AI" säger så betyder inte nödvändigtvis att det är så det går till i praktiken.

Jag föreslår att du läser Expressens granskning av samtyckeslagen istället för att förlita dig på begränsade och PK-programmerade AI-modeller.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fria-eller-falla-las-alla-delar-av-granskningen/
Citera
2026-07-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja de glömmer antagligen att berätta storyn för en kompis, den som verkligen vill sätta dit någon falskt kan enkelt göra det
Ja precis. Jag har efterfrågat källor förut för att i 90-95% av alla anmälda våldtäkter har anmälaren inte så mycket som knystat för en kompis, en partner, ett syskon, en förälder, vårdpersonal, kurator, inte tagit någon med sig som stöd till polisen för att anmäla, inte så mycket som skickat ett ynka sms, men aldrig fått några källor på det.

Och med tanke på att stockholm av vissa kallas för sveriges våldtäktshuvudstad så är det förvånansvärt att inte ens i de de futtiga fall där anmälningarna faktiskt leder till fällande dom och där utrikesfödda är kraftigt överrepresenterade har någon våldtäkt skett.
Citera
2026-07-04, 14:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ligg inte med tjejer som lider av en allvarlig psykisk störning då. Samma råd som du med flera brukar ge till tjejer och kvinnor som råkat illa ut.

Skulle också gärna vilja se en seriös studie som bevisat att infertilitet och parbildning beror på samtyckeslagen och feminism

Sådant märks väldigt inte förrän efter en tid. Då kan det vara för sent. Vilket universitet eller vilken myndighet skulle våga lansera en sådan studie? Vi har feministiskt åsiksförtryck och styrning av könsfrågor. Trodde du Sverige var ett fritt land? Tänk igen.
Citera
2026-07-04, 14:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Detta gör män mycket mer opålitliga och illojala jämfört med kvinnor

Det har du ingen täckning för. Däremot vräker unga svenskor i sig psykofarmaka och har diverse disgnoser.
Citera
2026-07-04, 15:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Att "AI" säger så betyder inte nödvändigtvis att det är så det går till i praktiken.

Jag föreslår att du läser Expressens granskning av samtyckeslagen istället för att förlita dig på begränsade och PK-programmerade AI-modeller.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fria-eller-falla-las-alla-delar-av-granskningen/

Intressant artikel tack för den 🙂
Citera
2026-07-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Stödbevisningen är hörsägen dvs att hon pratat med en vän precis som jag sa ditt mongo i riktiga rättsstater får det inte ens användas då det saknar bevisvärde det är bara i vår bananrepublik det ses som avgörande

Vet du vad hörsägen är? Det verkar inte så.
Citera
2026-07-04, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du vet redan hur det kan vara brottsoffrets fel. Av samma anledning som det inte är optimalt att gå hem själv i bikini mitt i natten.

Så varför är det inte optimalt att gå hem själv kl tre på natten i bikini?

Ord mot ord bör sällan räcka för att döma någon. Exemplena med kniven och rånet är inte jämförbara med samtyckeslagen. Ingen ger pengar till främlingar eller tar en kniv i magen frivilligt. Ord mot ord räcker aldrig till att fälla. Ditt knivsår är bevisning. Kommer man fram till att det kunde skett genom olycka så bör man fria.

Självklart kan jag inte dömas för rån bara för att du säger att jag rånat dig.

Du har otroligt svårt att förstå det här stycket, jag tar det igen: Gärningsmannen är ansvarig för gärningen, och brottsoffret bär ansvaret för att ha blivit utsatt. Bara gärningsmannen är juridiskt ansvarig.

Ser du inte att du tar samma exempel i olika former om och om igen?

Ja, jag är ansvarig för att ha blivit utsatt för inbrott och jag jag bär ansvaret för att ha blivit slagen i huvudet. Inbrottstjuven bär ansvaret för att ha begått inbrott och våldsmannen bär ansvaret för att ha slagit mig.

Det betyder inte att jag borde dömas för anstiftan. Det bör likställas med att sälja en kofot som någon använder till ett inbrott, det räcker inte för att göra försäljaren skyldig till anstiftan.

Varför vill du vara ut och gå i bikini vid 03:00 på natten? Nån fetish du har?
Citera
2026-07-04, 19:46
Medlem
Citat:
Olaga hot har troligen oftare fysiskt närvarande vittnen jämfört med våldtäkter

Putinkramaren tycker inte ens att GM erkänt gärningen våldtäkt borde räcka till fällande dom. Och som grädde på moset tror han att ett par glas vatten räcker för att dölja narkotikabruk.
Citera
2026-07-04, 19:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hur många fall handlar det om?

Nej, det sitter långtifrån lika många oskyldiga i fängelse i Sverige som i USA. I USA kan rika köpa sig fria. Hela jury-systemet är också sjukt korrumperat.

Politiskt tillsatta nämndemän i tingsrätterna är bättre menar du? Många domar ser ju dessutom ut att vara skrivna av gymnasieungdomar. Svenskt rättsväsende är ett skämt, men inget roligt sådant. Rättssäkerheten i sexualbrottsmål är oerhört svag, och orsaken är att den svenska staten är marinerad i överideologin feminism. En dag kommer hela härvan att rullas upp och skadeståndsbeloppen blir enorma. Straffen för falska anmälningar måste också skärpas och brotten lagföras. Det går således massor med kvinnliga brottslingar lösa som gång på gång kan förstöra unga killars liv och komma undan med det.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-04 kl. 20:03.
Citera
2026-07-04, 20:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Har du läst om Epstein-fallet? Inte ens gällande sexualmål är USA en riktig rättsstat.
Har du läst om Quickfallet, och om fallet med allmänläkaren och obducenten? Rättssäkerhet i toppklass!
Citera
2026-07-04, 20:06
Avslutad
Jag tror inte att påverkan är särskilt stor. En mycket liten och högljudd minoritet online påstår att det är samhällets undergång. I verkligheten har jag inte mött en man som uppfattar feminismen som ett problem eller som har valt bort kvinnor. De fortsätter som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in