2026-07-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Du vill helst inte ha någon invandring, men det kommer att bli fantastiskt bra för Spanien att låta enorma mängder invandrare stanna? Du tror på fullt allvar att dessa människor kommer att bli tacksamma spanska patrioter och bättre företagare och arbetare än spanjorerna själva?

Jag vet inte ens om jag tror dig, det är för korkat helt enkelt. Men om du skojar är det som sagt inte särskilt kul.

Flyktingar. Vet inte hur jävla hjärndöd du är som inte förstår skillnaden på invandrare och flyktar oavsett hur många gånger det skrivs. Men känns som att om du har problem med den enkla grejen så kanske det förklarar en del..
Citera
2026-07-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olindolin
Ja, och jag pratar bara om integrerade flyktingar som jag försökt förklara. Men det verkar inte gå in va.
Så utbildade invadrarmän i stad har jobb i större utsträckning än lågt utbildade svenska män på landsbygden? Chock. Men för ämnet kan vi ju återgå till att de flesta invadrare i allmänhet har högre arbetslöshet och att det då är korkat att ta in dem i stora volymer i ett land som Spanien med hög arbetslöshet.
Citera
2026-07-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Så utbildade invadrarmän i stad har jobb i större utsträckning än lågt utbildade svenska män på landsbygden? Chock. Men för ämnet kan vi ju återgå till att de flesta invadrare i allmänhet har högre arbetslöshet och att det då är korkat att ta in dem i stora volymer i ett land som Spanien med hög arbetslöshet.

Återigen skriver du invandrare. Poänglöst att försöka mer. Du är för hjärntvättad för att ens läsa något som inte är standard-narrativ.
Citera
2026-07-03, 22:08
Medlem
Citat:
Återigen skriver du invandrare. Poänglöst att försöka mer. Du är för hjärntvättad för att ens läsa något som inte är standard-narrativ.
Nej du hittar på saker som inte passar ditt pajas narrativ. Invandrare från EU tex, alltså de som inte är flyktingar som fått asyl i Sverige, har lägre arbetslöshet än flyktingar. De har ungefär lika låg arbetslöshet som svenskar.

Visa med belägg att de här flyktingarna du pratar om är underrepresenterade som arbetslösa och fattiga? Om du inte snävar in dem till en speciellt utvald grupp som är en mycket liten del av flyktingarna, tack.
Citera
2026-07-03, 22:10
Medlem
Citat:
Nej du hittar på saker som inte passar ditt pajas narrativ. Invandrare från EU tex, alltså de som inte är flyktingar som fått asyl i Sverige, har lägre arbetslöshet än flyktingar. De har ungefär lika låg arbetslöshet som svenskar.

Visa med belägg att de här flyktingarna du pratar om är underrepresenterade som arbetslösa och fattiga? Om du inte snävar in dem till en speciellt utvald grupp som är en mycket liten del av flyktingarna, tack.

Du kan räkna själv. Om du tar svenska outbildade män från fattiga områden och sen outbildade flyktingar från fattiga områden så kommer du se. Du räknar med alla svenskar och tror att det är rättvist för att du är hjärntvättad och eller dum.
Citera
2026-07-03, 22:11
Medlem
Citat:
Du kan räkna själv. Om du tar svenska outbildade män från fattiga områden och sen outbildade flyktingar från fattiga områden så kommer du se. Du räknar med alla svenskar och tror att det är rättvist för att du är hjärntvättad och eller dum.
Jag har prövat men får inte ihop kalkylen.

Kan du hänvisa till materialet du bygger dina slutsatser på?
Citera
2026-07-03, 22:16
Medlem
Citat:
Jag har prövat men får inte ihop kalkylen.

Kan du hänvisa till materialet du bygger dina slutsatser på?

Leta efter information om olika flyktingvågor. Framför allt så är det dom som kom från Iran, Grekland, Bosnien eller Finland som är relevanta nu. För att dom kommit in i samhället med kontakter och allt. Där kan man se hur dom överrepresenterar. Tror att datan jag har sett är från Danmark, men hittar inte nu. Återkommer när jag hittar.
Citera
2026-07-03, 22:25
Medlem
Citat:
Leta efter information om olika flyktingvågor. Framför allt så är det dom som kom från Iran, Grekland, Bosnien eller Finland som är relevanta nu. För att dom kommit in i samhället med kontakter och allt. Där kan man se hur dom överrepresenterar. Tror att datan jag har sett är från Danmark, men hittar inte nu. Återkommer när jag hittar.
Det får du gärna göra, vore intressant läsning faktiskt.

Men då snävar du in gruppen och väljer ut guldkornen så att säga. Du måste se till hela gruppen och jämföra dem med svenskar imo. Sen är det lite missvisande för jag misstänker att du menar att de invandrarna kommer från fattiga familjer i Sverige eller Danmark, inte i hemlandet. Många av dem kom från medelklassen eller övre medelklass, speciellt från Iran. Kanske inte så mycket från Finland dock. Då är det logiskt att de gör bra ifrån sig jämfört med underklass svenskar.
Citera
2026-07-03, 22:27
Medlem
Citat:
Det får du gärna göra, vore intressant läsning faktiskt.

Men då snävar du in gruppen och väljer ut guldkornen så att säga. Du måste se till hela gruppen och jämföra dem med svenskar imo. Sen är det lite missvisande för jag misstänker att du menar att de invandrarna kommer från fattiga familjer i Sverige eller Danmark, inte i hemlandet. Många av dem kom från medelklassen eller övre medelklass, speciellt från Iran. Kanske inte så mycket från Finland dock. Då är det logiskt att de gör bra ifrån sig jämfört med underklass svenskar.

Jag menar ursprungligen att flyktingar och deras familjer blir väldigt tacksamma vilket senare märks när deras barn integreras och är medvetna om att dom har en stor skuld till landet dom bor i. Jag tycker inte att det är en så konstig sak att tänka. Jag skulle tänka så om sverige blev invaderat och jag tvingades fly med mina barn. Jag ska länka om jag hittar.
Citera
2026-07-03, 22:30
Medlem
Citat:
Jag menar ursprungligen att flyktingar och deras familjer blir väldigt tacksamma vilket senare märks när deras barn integreras och är medvetna om att dom har en stor skuld till landet dom bor i. Jag tycker inte att det är en så konstig sak att tänka. Jag skulle tänka så om sverige blev invaderat och jag tvingades fly med mina barn. Jag ska länka om jag hittar.
Ja, väluppfostrade och arbetsamma människor tänker så. Det finns andra grupper som inte är så tacksamma.
Citera
2026-07-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ja, väluppfostrade och arbetsamma människor tänker så. Det finns andra grupper som inte är så tacksamma.

Ja, mängder av invandrare som bara snyltar. Självklart. Därför jag bara pratar om flyktingar som kommer och får amnesti på riktiga skäl. Men tycker det är för många korkade rassar som inte förstår skillnaden. Jag tycker att vi ska minska den totala invandringen men ska behålla högkvalificerad arbetskraftsinvandring (för att det bara är pengamaskiner som vill flytta till sverige) och riktiga berättigade flyktingar, för att det är folk som verkligen behöver hjälp och vars barn kommer vara dom största patrioterna när dom blir vuxna. Dom som gjort lumpen och träffat invandrare där vet vad jag menar. Dom dör för sverige om det blir krig. Typ på ett sätt som inte vissa svenskar gör.
Citera
2026-07-04, 00:15
Medlem
KillPus avatar
Sverige bör göra samma. Ge alla illegala tillfälligt tillstånd typ i 1 år och registrera alla. Men om 1 år vid förlängning ska man vara självförsörjande, annars ingen förlängning och deportering. Ngt sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in