2026-06-23, 02:07
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Ja jag ska sluta med alla droger, t o m gräs även om jag egentligen tror det är det som minst riskfyllt om man jämför med allt annat. Detta är min första (och sista) avgiftning. Så har inga tidigare gånger att jämföra med. Varit beroende av alkohol och druckit flera dagar i veckan vissa perioder. Tills magen pajat och jag inte kunnat dricka en droppe utan att det brinner i hela bröstkorgen och buken. Hållit uppe ett tag tills magen läkt och sen börjat igen. Detta är dock aldrig nåt jag sökt hjälp för. Övriga droger har bara tagits spontant förut om jag blivit bjuden så detta är första gången jag varit beroende av nåt annat än alkohol. Vad som ska få mig att lyckas? Envishet och jävlar anamma och försöka ta upp mina gamla intressen och metoder mot ångest igen. Det var väl inga uppmuntrande ord du kom med precis men nej du har inte släckt mitt hopp.
Kanske kan du hitta en ny mening i livet som nykter som gör att du slipper kämpa för att inte dricka och istället kan njuta av din nykterhet.
Lycka till!!
Citera
2026-06-29, 15:33
Avslutad
Hur går det för dig?
Citera
2026-06-29, 22:49
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Du snackar om detox på bens som om det funnes... långt innan "min tid" satt man på StGöran i 40 dgr... så ser det inte ut idag, tyvärr.

Du har fått mycken cred för din tråd och "din kamp". Själv känner jag igen en troll-tråd och önskar högaktningsfullt ett "dra åt helvete pajas".... hm.. not good....
Citera
2026-06-30, 02:29
Medlem
Jag hoppas att du blir dig själv igen, folk har saknat dig!
Citera
2026-06-30, 21:11
Medlem
Ja ni har nog rätt ni som sa att det inte går att ha nåt hemma. Lyckades dock låta bli en hel vecka. Trots att jag hade ett paket som väntade på mig när jag kom hem. Det jag hade beställt hade redan hunnit komma innan jag åkte iväg så blev lite förvirrad över vad det var för paket. När jag öppnade det så låg där två kartor ksalol i. Säljaren har råkat skicka dubbelt. Hade ju känts som rena jackpotten innan. Men att stå där med ksalol i handen som jag inte ens beställt när man nyss kommit hem från avgiftning kändes som ett test från högre makter. Klarade det testet och rörde inte det. Tog ett litet snedsteg igår kväll men en gång är ingen gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Hur går det för dig?
Gick bra i en vecka. Eller bra och bra, har mått skit och gör, men har hållit mig borta från droger och alkohol. Igår var det en vecka sen jag kom hem. Igår kväll fick jag ett litet återfall. Tog 20 mg stesolid och all ångest, sorg, irritation och frustration försvann. Sov bra för första gången på länge. Var nära att ta igen i morse men lät bli. Det är bara att ta nya tag igen och se till så det inte upprepas.

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Du snackar om detox på bens som om det funnes... långt innan "min tid" satt man på StGöran i 40 dgr... så ser det inte ut idag, tyvärr.

Du har fått mycken cred för din tråd och "din kamp". Själv känner jag igen en troll-tråd och önskar högaktningsfullt ett "dra åt helvete pajas".... hm.. not good....
Det är omöjligt att avgiftas från benso menar du? Svårt men knappast omöjligt. Finns ju dom som klarar av att sluta med betydligt tyngre droger än så. Du får gärna tro att jag är ett troll och önska att jag ska dra åt helvete. Det gör mig ingenting. Jag är inte så lättkränkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kalkyr
Jag hoppas att du blir dig själv igen, folk har saknat dig!
Folk på flashbacks knarkavdelning har saknat mig? Det har jag svårt att tro. Möjligtvis lite nyfikenhet över hur det går för idioten. Betvivlar inte att vissa här vill mig väl och vill jag ska lyckas men tror även det finns en del här som vill att jag ska falla tillbaka så dom får skratta och känna lite skadeglädje. Mig själv igen säger du. Mig själv på flashback = börja knarka igen? Det är ju det som de flesta av mina inlägg här handlat om 😅
Citera
2026-06-30, 21:19
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Det är omöjligt att avgiftas från benso menar du? - - -

Sorry min ton!!!

Menar bara att bens-AT numera inte ingår i vård-mixen....
Citera
2026-06-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Sorry min ton!!!

Menar bara att bens-AT numera inte ingår i vård-mixen....
Det stämmer säkert. Så du menar man låg inne 40 dagar för bensoavgiftning förr i tiden? Låter ju mer rimligt än två veckor för både benso och och gabapentin/pregabalin. Men tror inte jag hade pallat det alltså. Höll på att bli galen av två veckor där inne. Var nära att skriva ut mig i förtid några gånger. Att inte ens få gå utomhus utan att behöva ha personal i släptåg var pest.
Citera
2026-06-30, 22:19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Jag är ingen missbrukare men hate to brake it ... om man tror att man snart är klar med sin avgiftning så tror man nog väldigt fel!

Avgiftningen är den akuta utsättningen av drogen/läkemedlet. Den kan självklart bli klar.

Önskar TS all lycka och kraft.
Citera
2026-07-01, 07:40
Medlem
GonerStoners avatar
Kliva av benz tar ju sin tid.
Efter den akuta avtändningen så kommer ju PAWS.

Jag har varit ren snart 7 månader från iktorivil och har fortfarande känningar från och till.
Citera
2026-07-01, 11:50
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Det stämmer säkert. Så du menar man låg inne 40 dagar för bensoavgiftning förr i tiden? Låter ju mer rimligt än två veckor för både benso och och gabapentin/pregabalin. Men tror inte jag hade pallat det alltså. Höll på att bli galen av två veckor där inne. Var nära att skriva ut mig i förtid några gånger. Att inte ens få gå utomhus utan att behöva ha personal i släptåg var pest.

Ja, 40 dagar. Förstahandskälla ett tjacktroll/flöddertorsk typ 10 år äldre än mig, som jag jiddrade med på en avgiftning -24, Maria. Han tappade ett stort gäng blåbär i rökrummet! Åkte ut med huvudet före.
Citera
2026-07-01, 12:01
Medlem
MisterLaPages avatar
Att komma akut och hoppas på en uttrappning av bensodiazepiner går inte. Däremot en planerad uttrappning via olika beroendemottagningar (eller privata alternativ) är högst möjligt.
Citera
2026-07-01, 16:24
Avslutad
Citat:
Gick bra i en vecka. Eller bra och bra, har mått skit och gör, men har hållit mig borta från droger och alkohol. Igår var det en vecka sen jag kom hem. Igår kväll fick jag ett litet återfall. Tog 20 mg stesolid och all ångest, sorg, irritation och frustration försvann. Sov bra för första gången på länge. Var nära att ta igen i morse men lät bli. Det är bara att ta nya tag igen och se till så det inte upprepas.
Låter bra att du lyckats hålla dig borta från drogerna och alkoholen i flera dagar! Som du själv säger är det bara ta nya tag. Ett litet snedsteg betyder ju inte att allt är förstört. Bara fortsätta kämpa på!
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-07-01 kl. 16:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in