2026-06-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfektday
Från Karlskoga om jag fattat rätt
P. N?
Citera
2026-06-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
P. N?
Inte P.N. P.N har långt fler än "8 uppdrag" som nämns i nyheterna.
M.P, P.R och R.S är de som innehar "8 uppdrag".
Med tanke på att R.S (ordförande) är den som NA kontaktade och även den som meddelade att personen nu har avsagt sig alla sina uppdrag, så kan vi nog utesluta att det är R.S själv som det handlar om.
Karlskoga Kuriren nämner att de anmälda stölderna ska ha skett från hans företag. Jag kan inte finna P.R i något företagsregister, däremot så förkommer M.P där, där det framgår att han har varit delägare i ett bolag (som pysslade med betong) som kursade i sept -25.

Vill tydliggöra att jag INTE säger att det är M.P, och heller inte utesluter att det skulle kunna vara P.R.
Men att det rör sig om Karlskoga går att fastslå med tanke på Karlskoga Kurirens artikel, och att det handlar om någon som innehar "8 politiska uppdrag" både kommunalt och regionalt. Detta ger tre alternativ, M.P, P.R och R.S.
Citera
2026-07-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilpress
Troligt är han bilhandslare av bilmärket RAM
Dodge är bilmärket.
Citera
2026-07-01, 02:58
Medlem
https://www.kt-kuriren.se/karlskoga/politiker-misstanks-for-grovt-bedrageri-och--hoppar-av/

Citat:
Politikern, som ägde ett företag i Karlskoga, anmälde en stöld i samband med ett inbrott i bolagets lokaler sommaren 2023.

Förutom en dator och flera elektriska verktyg ska även företagets lastbil och släpvagn försvunnit och han fick ut närmre 1 miljon av försäkringsbolaget.

Citat:
Vid den här tidpunkten hade politikern ett förhållande med en kvinna i Norrland samtidigt som han bodde i Karlskoga. På hennes gård hade politikern ställt flera fordon. Under 2024 slutade mannen att svara när hon ringde. Hon och en släkting kontrollerade fordonen och upptäckte att de var stulna. Hon kontaktade polisen direkt.

På gården fanns både bilen, släpkärran och dessutom en stulen fyrhjuling. Han hävdar att han inte har någon aning om hur hans stulna grejer hamnat där…

Känns som rätt osmidigt att sno grejer från sig själv för försäkringsvärdet och sedan ha kvar bilen i landet.. Är ju inte så att han själv kan använda den igen så vore väl bättre att få ut den ur landet och sälja till något mindre nogräktat ställe.. Känns inte ormligt att det där exet vetat om allt, men blev förbannad när han goastade henne och valde att sätta dit honom..
Senast redigerad av dalia83 2026-07-01 kl. 03:02.
Citera
2026-07-01, 04:32
Avstängd
Företagen han hade har gått i konkurs
Citera
2026-07-01, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av excluso
Med tanke på att R.S (ordförande) är den som NA kontaktade och även den som meddelade att personen nu har avsagt sig alla sina uppdrag, så kan vi nog utesluta att det är R.S själv som det handlar om.
Karlskoga Kuriren nämner att de anmälda stölderna ska ha skett från hans företag. Jag kan inte finna P.R i något företagsregister, däremot så förkommer M.P där, där det framgår att han har varit delägare i ett bolag (som pysslade med betong) som kursade i sept -25.

Vill tydliggöra att jag INTE säger att det är M.P, och heller inte utesluter att det skulle kunna vara P.R.
Men att det rör sig om Karlskoga går att fastslå med tanke på Karlskoga Kurirens artikel, och att det handlar om någon som innehar "8 politiska uppdrag" både kommunalt och regionalt. Detta ger tre alternativ, M.P, P.R och R.S.

Om man söker på MPs namn och "Dodge Ram" så sålde han i vintras hjul som kan ha suttit på just en sådan bil (han är själv vag i Facebook-annonsen).
Citera
2026-07-01, 11:55
Medlem
Åker han in på livstid i straffinflationens tid? Brottsoffren måste få upprättelse!
Senast redigerad av Postino 2026-07-01 kl. 12:05.
Citera
2026-07-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av excluso

Det mesta som kommit fram hittills talar för att det är M.P. Han har dessutom 17 fordon registrerade i sitt namn, vilket i sig är uppseendeväckande. Det verkar också som om han håller på att plocka bort sig från olika söksajter. Det kan han visserligen ha gjort redan tidigare, men enligt MrKoll har han nu en särskild adress som han mig veterligen inte haft förut.
Citera
2026-07-01, 14:01
Medlem
Twitterturkens avatar
SD går från klarhet till klarhet, snart sitter hela partiet bakom lås och bom.
Citera
2026-07-01, 15:47
Medlem
Dragonflashs avatar
Inte visste man att hälarna var så aktiva!
Hela SD har gjort bort sig i år!
Citera
2026-07-01, 16:52
Medlem
sonicguides avatar
Jimmie verkar vara på bild på SD Karlskoga och han sitter i en bil. Den ser onekligen ut som en Dodge RAM när jag söker på den biltypen.Just saying...
Citera
2026-07-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jimmie verkar vara på bild på SD Karlskoga och han sitter i en bil. Den ser onekligen ut som en Dodge RAM när jag söker på den biltypen.Just saying...
Det är "startsidan" (Jimmie sittandes i en SD utsmyckad pickup) för varenda SD kommunförening i hela Sverige just nu. Just saying...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in