2026-07-01, 02:03
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatHuhMom
Jämför man https://www.skhf.se/wp-content/uploads/2024/11/Margaretha-O-768x1024-1.jpg.webp och https://static.bonniernews.se/ba/f78fceb9-5258-4e2d-a8f4-d787c3ac5ede.jpeg?crop=1944%2C1094%2Cx0%2Cy0&width =1440&format=pjpg&auto=avif så ser det ju onekligen ut som att det är samma kvinna. Vad finns på den Facebooken? Jag har inte Fejan själv så kan inte kolla.
Inget intressant för denna diskussion kanske. Det finns lite bilder på konst.
Länken vittnar även om att hon är medlem i Skurupsbygdens konst- och hantverksförening, vilket tyder på att hon varit aktiv även i äldre dagar. Senast delat på ateljé sidan är en utställning med skhfs medlemmar på årets konstrunda.
Citera
2026-07-01, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Inget intressant för denna diskussion kanske. Det finns lite bilder på konst.
Länken vittnar även om att hon är medlem i Skurupsbygdens konst- och hantverksförening, vilket tyder på att hon varit aktiv även i äldre dagar. Senast delat på ateljé sidan är en utställning med skhfs medlemmar på årets konstrunda.
Okej, tack. Ja, kollar man på Ratsit så är hon aktiv där. Gubben hennes har ett par bilar och släp, men som du säger, inget intressant för den här diskussionen. Problemet, utifrån vårat eller iaf mitt perspektiv, är att äldre människor inte har mycket närvaro på sociala medier, så det blir svårt att hitta något mera privat. Finns inget på Lexbase eller liknande.
Citera
2026-07-01, 03:17
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Är detta samma kvinna?
https://www.skhf.se/konstnar/margaretha-ohlsson/
Om det är det så går det att hitta en facebooksida för hennes konst - "Ateljé C"
(jag redigerade bort namnet)
Det är hon på skhf men kvinnan på facebook med samma namn - som har ateljén - är fel.

Lite förvirrande för gubben i huset på nr 24 har 4 vänner på facebook. En av dem är ”ateljékvinnan” + hennes dotter & 2 andra.
Ateljékvinnan, som heter samma, är en 82-årig konstnär som bor på annan ort i Skåne.

Jag hittar inget facebook konto för den avlidna kvinnan.
Och insta kontot för föreningen hon var aktiv i verkar nedlagt.
Senast redigerad av rubbergirl 2026-07-01 kl. 03:34.
Citera
2026-07-01, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
(jag redigerade bort namnet)
Det är hon på skhf men kvinnan på facebook med samma namn - som har ateljén - är fel.

Lite förvirrande för gubben i huset på nr 24 har 4 vänner på facebook. En av dem är ”ateljékvinnan” + hennes dotter & 2 andra.
Ateljékvinnan, som heter samma, är en 72-årig konstnär som bor på annan ort i Skåne.

Jag hittar inget facebook konto för den avlidna kvinnan.
Och insta kontot för föreningen hon var aktiv i verkar nedlagt.
Bra grävt! Så mysteriet är ännu levande.
Senast redigerad av WhatHuhMom 2026-07-01 kl. 03:38.
Citera
2026-07-01, 03:42
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatHuhMom
Bra grävt! Så mysteriet är än levande.
Nu hann du citera innan jag redigerade men den andra konstnärinnan är alltså 82 år. Inte 72.
Jag tänker att hon el. hennes gubbe är släkt med den avlidne mannen (?)

Oavsett är det en parantes men bara för förtydligande.

Jag får intryck av att gubben kanske varit lite av en enstöring - trots samboskap - men nu spekulerar jag bara.
Citera
2026-07-01, 07:11
Medlem
Första jag tänkte på när jag läste rubriken var fallet i Klippan. Fast detta låter mer och mer som mord och självmord. Verkar inte som att polisen letar efter någon gärningsman.
Känns som det börjar bli allt vanligare eller är det bara jag?
Senast redigerad av Roozels 2026-07-01 kl. 07:19.
Citera
2026-07-01, 08:56
Medlem
Citat:
Uppdatering 1/7 06:43: Polisen har under natten genomfört en teknisk undersökning på platsen. De yttre avspärrningarna har nu hävts.
Ingen mer information finns att lämna i skrivande stund.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/juni/30/30-juni-17.19-morddrap-eslov/
Citera
2026-07-01, 09:59
Medlem
Finns det bild på gubben?
Citera
2026-07-01, 11:13
Medlem
FanTaMigs avatar
Polisens presstalesperson säger att paret är i medelåldern. Det stämmer väl inte med vad som skrivs i tråden?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-personer-dog-utanfor-eslov-ingen-utomstaende-misstankt/
Citera
2026-07-01, 12:21
Medlem
Jaha, en man och en kvinna hittade döda inomhus och ingen utomstående är misstänkt. Då vet man vad som har hänt.
Citera
2026-07-01, 13:25
Medlem
Hade de ett safari-företag? Mörkbrunt hus med svarta detaljer och svart tak? Med en vit merca-suv med svarta zebra-ränder på? Isåfall känner min granne dom.
Citera
2026-07-01, 13:27
Medlem
Nej! Inte dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här