Citat:
Ursprungligen postat av
BenjyBee
Jag är själv bög men förstår verkligen inte hur sånt här kan vara tillåtet eller vad syftet är.
Det är precis likadant på svenska festivaler och jag har själv inte deltagit i någon pridefestival på över tio år eftersom jag känner att festivalen framställer communityn på ett orealistiskt sätt och jag inte känner mig inkluderad i någon del av det..
Den vanliga "Svensson-bögen" vill varken blotta sig eller gå klädd i lack och läder på gatan men festivalerna (och framförallt paraderna) har blivit ett tillfälle att ta för sig och provocera utan risk för reprimand.
Festivalerna har sedan länge gått från att skapa acceptans, inkludering och gemenskap till att ge utrymme för ett fåtal att leva ut sina fetischtiska fantasier, skapa reaktioner och provocera.
Det syftet motverkar enligt min mening det ursprungliga syftet genom att framställa vanliga människor som någonting avvikande
Vill lyfta fram detta inlägg som sjukt vettigt, och samtidigt klargöra att jag absolut inte har något att göra med om du är bög eller inte.
Att vara tolerant betyder inte att man behöver tycka om varandras sexualitet. Faktum är att man kan tycka andra sexualiteter är äckliga och inte tycker om dem. Ifall en homosexuell tycker att heterosex är äckligt så blir jag inte kränkt av det. Each to their own. Ifall byxmyndiga personer ägnar sig åt frivilligt sex så är det en sak för dem emellan och toleransen består i att andra inte har synpunkter på det.
Att ha en parad om sin sexualitet och att det i den ingår att blotta sitt kön för barn, är inte tolerans.