2026-06-30, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Den är ju självklart menad som en wokeironi över sk ” rasister”, det sorgliga är hur väl den stämmer med verkligheten.

Ironin slår här tillbaka eftersom troligen 99% av de svenskar som besöker en nöjespark tänker precis så här-ja, jag tror faktiskt till och med de wokemänniskor som tar sig dit får en chock, men självklart säger de utåt att de älskar mångkulturen…

Vi lär väl slippa spanska instruktioner men tusan nog ser man alltmer arabiska och somaliska ( visste inte att de kunde läsa) informationskyltar överallt och jag misstänker att de inte har skrivit ” visa hänsyn” på dem.

Tror jag ska lära mig den här sången, den kan vara en bra pysventil!

Har för mig att de som gör South Park är republikaner. Men jo, sången är nog menad som en ironi över alla dumma "rasister" som irriterar sig på betydelselösa saker. För vad spelar det för roll vilken hudfärg våra medmänniskor har?? Det är ett resonemang på Mona Sahlin-nivå och som framgår av t.ex. TS i den här tråden så är det inte bara färg som skiljer oss åt. Det är de inre egenskaperna också.

Troligtvis uppfattar majoriteten av de som ser klippet med den där South park sången att den beskriver verkligheten väl. Och kanske uppfattar de till och med South park som "baserat" som vågar säga det öppet.
2026-06-30, 13:34
Medlem
Citat:
Fast kanske inte så länge till som det andningshålet är öppet. Jag läste någonstans om en naturorganisation som jobbade med invandrarföreningar för att få ut dem i naturen. De hade även fixat resor där de tog ut ” Fatima och Ahmed-typer”på fjälltur…

Så det finns tyvärr fortfarande svenskar som aktivt jobbar för att förstöra de små andingshål vi fortfarande har.

Så är det. Jag minns en insändare i STF:s tidning för något år sedan från någon präktig aktivist som klagade på att det var för få färgade människor med på bilderna i tidningen. Redaktionen svarade med medhåll och lovade bättra sig. (dvs. kvotera in fler invandrare i naturreportagen).

Man undrar vad som driver dem. Men det är väl som under häxprocesser och liknande att en vss kategori människor verkligen dras med i kampen mot sina medmänniskor.
2026-06-30, 13:52
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Haha vilken legend.

Genuint skrämmande om svensken inte röstar rätt i kommande val, tänk hur det kommer se ut om 5-10 år om vi får mer ännu mer invandring när det redan idag ser ut som Mogadishu vart man än går.

Det finns inget rätt. Jimmie och hans parti är lika ruttna och korrupta som alla andra fattar du inte det? Hur f*n tror du han blev insläppt i smöret? Han och de andra karriäristerna är för upptagna med att smörja sitt eget blekfeta krås för att bry sig om hur det går för Sverige.

Mvh
2026-06-30, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så är det. Jag minns en insändare i STF:s tidning för något år sedan från någon präktig aktivist som klagade på att det var för få färgade människor med på bilderna i tidningen. Redaktionen svarade med medhåll och lovade bättra sig. (dvs. kvotera in fler invandrare i naturreportagen).

Man undrar vad som driver dem. Men det är väl som under häxprocesser och liknande att en vss kategori människor verkligen dras med i kampen mot sina medmänniskor.

Jag har också grunnat på detta-hur kan dessa människor varke SE eller INSE vad som skett och sker med Sverige pga massinvandringen. Är de likaom fast i en sekt de inte vågar lämna av rädsla för att bli ensamma och ” cancellerade”?

Vem som än kommit i kontakt med Mena en masse-inte bara trevlige Ahmed i kvartersbutiken-men med hordmentaliteten, hänsynslösheten, gapigheten, dominansbeteendet som kommer fram så fort de är mer än en måste ju, tycker jag, inse hur inkompatibla de är i Sverige, hur Sverige förstörts.

Men det är som om dessa integrationsfanatiker är födda med skygglappar.

Jag har sådana i släkten-en släkt som är välbärgad ( utom jag) och har tillgång till vattenhål långt borta från mångkulturen. Jag är så himla less på deras förbannade hycklande, godhetssignalerande och öppna förakt för alla som vågar andas minsta kritik mot allt elände som invandringen fört med sig! En av dem till och med är djupt involverad i olika kvinnorörelser men hyllar ändå bärandet av den muslimska slöjan. Förnekelsen är total.

Jag kan bara inte förstå, dessa människor är inga korkskallar, de är välutbildade och har krävande jobb, men när det gäller att se hur samhället ser ut är de lika naiva som en ettåring! Ärligt talat skulle jag önska varenda en av dem att vara fast på Skara Sommarland hela sommaren! Men nej, det blir egna skärgårdsön med egen brygga samt weekendresan till Berlin…plus fjällturen i augusti.
2026-06-30, 14:07
Medlem
Citat:
Jag har också grunnat på detta-hur kan dessa människor varke SE eller INSE vad som skett och sker med Sverige pga massinvandringen. Är de likaom fast i en sekt de inte vågar lämna av rädsla för att bli ensamma och ” cancellerade”?

Vem som än kommit i kontakt med Mena en masse-inte bara trevlige Ahmed i kvartersbutiken-men med hordmentaliteten, hänsynslösheten, gapigheten, dominansbeteendet som kommer fram så fort de är mer än en måste ju, tycker jag, inse hur inkompatibla de är i Sverige, hur Sverige förstörts.

Men det är som om dessa integrationsfanatiker är födda med skygglappar.

Jag har sådana i släkten-en släkt som är välbärgad ( utom jag) och har tillgång till vattenhål långt borta från mångkulturen. Jag är så himla less på deras förbannade hycklande, godhetssignalerande och öppna förakt för alla som vågar andas minsta kritik mot allt elände som invandringen fört med sig! En av dem till och med är djupt involverad i olika kvinnorörelser men hyllar ändå bärandet av den muslimska slöjan. Förnekelsen är total.

Jag kan bara inte förstå, dessa människor är inga korkskallar, de är välutbildade och har krävande jobb, men när det gäller att se hur samhället ser ut är de lika naiva som en ettåring! Ärligt talat skulle jag önska varenda en av dem att vara fast på Skara Sommarland hela sommaren! Men nej, det blir egna skärgårdsön med egen brygga samt weekendresan till Berlin…plus fjällturen i augusti.

Ja, håller med dig. Känner igen människotypen. Dels lever de i en väldigt skyddad miljö, men framför allt så verkar allt handla om status och självbild för dem.

Det handlar inte om hur det ser ut i samhället i verkligheten. Det handlar om vilken sorts människor de vill känna sig som och uppfattas som.

Och invandringskritik = låg status.

Troligen är de på riktigt helt ointresserade av de i verkligheten existerande problemen, så det är slöseri med tid att försöka övertyga dem. De bryr sig enbart om vad som uppfattas som finast, mest kultiverat, högst status.

Skulle det börja anses som jättefint att anse att jorden är platt så hade de nog anslutit sig även till den uppfattningen. Om de tror det på riktigt eller inte är nog en irrelevant fråga.

De är inte dumma i huvudet. De är högutbildade och kan formulera sig. I vissa ämnen visar de rätt stor kunskap. Men de är helt låsta av vad olika uppfattningar har för status och anpassar sig till 100% efter detta.
2026-06-30, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
Frågan är ju hur de kommer ditt? Vem betalar och när går dessa resor? Är de lugnare i slutet av säsong?

Ja med 2 k i inträde tänker man att man ska slippa de. Var kan vi civiliserade svenskar ha kul? Någon?
2026-06-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Politiker så som Reinfeldt, Stefan Löfven, Maggan osv som drivit på denna mångkultur och som fortfarande talar så väl om den - skulle aldrig åka till Skara sommarland.

Svensk medelklass är de som får det sämre. De som inte har råd med egen pool eller flertalet utlandssemester. För resultatet blir alltid att ju mer invandring - desto mer isolering för svenskarna.

Undviker bio, undviker vissa områden, undviker nattklubbar där invandrarna dragit fram osv. Det blir en förflyttning, och det blir så av hela samhället. Ingen svensk drömmer om semester i Mogadishu, men när Sverige förvandlas till Mogadishu så blir ju resultatet samma sak - man vill inte vara här. Det leder till illojalitet, splittring och ren individualism. Alla skiter i det här landet, och tänker på hur man bäst skor sig själv. Helt plötsligt blir den svenska folksjälen som en gång var framgångsrik, pga stark kultur och sammanhållen befolkning, precis lika korrupt som vilket Afrikanskt land som helst.

När klassrummen numera är över 50% utländska, så råder utländsk kultur, vilket gör att svenskarna måste anpassa sig eller isolera sig. Ska man kunde hävda sig som afrikanerna i klassrummet måste man själv agera som dem. Det är svenskarna som tvingas assimilera sig i ett framväxande nytt afrikanskt land, eller så måste de isolera sig eller fly.

Vart åker Reinfeldt, Löfven och Maggan med familjer för att ha kul då?
2026-06-30, 14:11
Medlem
Bamsetramses avatar
Det nya Sverige. Tack till alla journalister och politiker.

Med det sagt, har någon koll på nöjesparkerna i våra grannländer (om man nu absolut ska åka till en nöjespark). Hur ser det ut i Norge och Danmarks största parker?
2026-06-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Intressant att läsa i kölvattnet av att jag hade en liknande upplevelse men i mindre skala på en strand vid en fin sjö. Fullständigt förstört upplevelse pga stora grupper män/pojkar respektive mindre grupp flickor, alla med utländsk bakgrund som förärade alla strandens gäster med hög arabisk musik alternativt gangsterrap, vattenpipsstank samt gap och skrik.

Fattar inte hur de kan vara 1/5 del av befolkningen men majoritet på alla stränder i hela Sverige(??!!!!!?)
2026-06-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenJernberg
Skara sommarland är ett bra ställe. Klart det är lite invandrare där när det är gött väder. Dom känner väl sig som hemma med värme o vatten.

Men att som svensk ens bry sig om det är ju bara totalt efterblivet. Det blir väl inte mindre trevligt för att några har annan baddräkt än vad man är van vid?

Att ungdomar tränger sig i köer har alltid hänt, är väl bara att inte låta dom gå före? Så svårt är det inte…

Varför är ni svenskar som gillar det inte där längre då??
2026-06-30, 14:20
Medlem
Förvåna dig inte om du åker hem med diverse sjukdomar efter du har varit där. Helt seriöst, vem åker till något så smutsigt? Tänk alla dessa babbekids som kissar och bajsar i poolen, hur tänker ni när ni åker till sånna här ställen?

Usch och twii 🤮🤮🤮
2026-06-30, 14:24
Medlem
Finns det ingen tråd där man kan rekommendera sommarnöjen för barnfamiljer för att slippa detta??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in