2026-06-30, 09:19
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
I Sverige är det ju olagligt att köpa springknivar från utlandet, men inte att köpa inom Sverige.

Jag hittade en hemsida som heter knifstock.se och tänkte "äntligen! En sida där man lagligt kan beställa coola ord knivar!"
Men med en snabb googling stod det klart att butiken egentligen är baserad utomlands. I Slovenien har jag för mig det var. Det är alltså därifrån knivarna skickas om man beställer och således olagligt att beställa därifrån.

Varför har man en svensk hemsida när det är olagligt för folk här att beställa ens produkter? Vill de få folk dömda?
Citera
2026-06-30, 09:22
Medlem
Klandalfs avatar
För att deras webbsida säljer inom EU, är byggd med AI som också översätter till svenska, och personerna bakom hemsidan har ingen som helst koll på svensk lagstiftning.
Citera
2026-06-30, 09:33
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
För att deras webbsida säljer inom EU, är byggd med AI som också översätter till svenska, och personerna bakom hemsidan har ingen som helst koll på svensk lagstiftning.
Högst sannolikt precis detta
Citera
2026-06-30, 09:47
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Vad fan ska man med en springkniv till?
Citera
2026-06-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Vad fan ska man med en springkniv till?

Läste du inte inlägget? Det är "COOLT!" ju.

Vissa är fortfarande 14 i sinnet. Inget konstigt med det.

TS: Om sidan är svensk kan du alltid argumentera att du inte visste att de skickades från utlandet. Såvida det inte är jättetydligt i fraktalternativen sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in