2026-06-29, 15:53
Medlem
Offerviljas avatar
Jag är inte så intresserad av politik och kan inte så mycket om det, men jag märker ju ändå självklart vilka det är som hela tiden förstör. USA och Israel. Stora och lilla satan. De dödar palestinier, de dödar vietnameser, de dödar japaner, de dödar syrier, de dödar iranier, de dödar irakier, de dödar libyer, de dödar serber, de dödar tyskar... Hur tror ni fina nationalister att världen hade sett ut utan länderna USA och Israel? Viktigast av allt kanske: hade vi haft den här massinvandringen till Sverige och andra västerländska länder utan Israel och USA? Elakhetsländer enligt mig.
Citera
2026-06-29, 16:26
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag är inte så intresserad av politik och kan inte så mycket om det, men jag märker ju ändå självklart vilka det är som hela tiden förstör. USA och Israel. Stora och lilla satan. De dödar palestinier, de dödar vietnameser, de dödar japaner, de dödar syrier, de dödar iranier, de dödar irakier, de dödar libyer, de dödar serber, de dödar tyskar... Hur tror ni fina nationalister att världen hade sett ut utan länderna USA och Israel? Viktigast av allt kanske: hade vi haft den här massinvandringen till Sverige och andra västerländska länder utan Israel och USA? Elakhetsländer enligt mig.

Man kallar ryssland för ett invasivt land, men USA gör ju lite vad dem vill. Bara kolla Venezuela grejen, man går dit och griper madauro...man invaderar allt, ägs av judarna...Värsta är att folk stödjer detta pedofil land som skyddar alla epstein inblandade horungar..
Citera
2026-06-29, 16:30
Medlem
franges avatar
Europa och Ryssland hade stått under Tredje Rikets flagga, i varje fall.
Citera
2026-06-29, 16:30
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Citat:

Dessa länder du beskriver är ganska stökiga i sig själv och bråkar med sina grannar och med vissa minoriteter inom sina länder. Kan nämna kurder, kristna, Yezidier, Bahá'í. Så t ex Iran i sig själv har under många år dödat sin egen befolkning men det blev värre när tollorna tog över. Så att USA bladar sig gör kanske inte saken bättre men det som händer och har hänt de senaste 40-50 åren i Iran kan inte bli mycket värre. De beter sig precis som Hitler och Stalin. Jag har flera nära vänner som flytt ifrån Iran på 80 och 90 talet så jag vet vad som händer och även hur det var under kungens tid.
Citera
2026-06-29, 16:49
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Europa och Ryssland hade stått under Tredje Rikets flagga, i varje fall.

Vi hade nog snarare alla levt i misär under den ryska stöveln, tyskarna förlorade 80% av sina soldater vid östfronten
Citera
2026-06-29, 16:55
Medlem
Du räknar verkligen upp de bästa länderna i världen på att begå brott mot mänskligheten och så de två som bekämpar det. Tredje riket skulle ju frodats idag om inte USA satte stopp för det. Eller ja, Iran hade väl tagit över för länge sen och infört sharia i väst. Men du var ju inte så intresserad av politik så det har du väl inte ens märkt?
Citera
2026-06-29, 18:22
Moderator
tobess avatar
Utan USA hade Israel inte existerat överhuvudtaget.

I övrigt så hade Europa troligen varit fascistiskt och sedan är väl frågan hur det sett ut i Ryssland/övriga regionen däromkring. Hade Tyskland besegrat Sovjeterna utan västfronten och Marshall-hjälpen? Antagligen hade gränserna sett annorlunda ut om inte annat, och spridningen av kommunismen varit större.

I det stora hela hade det sett värre ut, oavsett.
Citera
2026-06-29, 18:58
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ryssland hade dominerat hela världen.
Citera
2026-06-29, 20:06
Medlem
Citat:

Vilka länder har demokrati och yttrandefrihet, och vilka länder har inte det?

Din bild av verkligheten stämmer inte överens med min bild av verkligheten.
Klart att både Israel och USA har gått över gränsen några ggr, men det kan ju inte ens jämföras med länder som Kina, Ryssland, MENA-länderna som helt saknar demokrati.
Citera
2026-06-29, 21:56
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Om inte Israel fanns och gjorde jobbet, vem skulle då haft uppgiften att trycka till alla palestinier, för terrorister hade de säkert varit i alla fall?

Kanske hade FN tagit den rollen? En annan teori är att Ottomanska riket hade kunna nyetablera sig och ikläda sig rollen som regionens ordningsman. De har ju historiskt visat sig väldigt dugliga med kurderna, de hade förmodligen klarat av att även hålla palestinierna i schack.
Citera
2026-06-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Vi hade nog snarare alla levt i misär under den ryska stöveln, tyskarna förlorade 80% av sina soldater vid östfronten

Är inte ens säkert att nazisterna ens existerat. För utan USAs inblandning i WW1 hade man troligtvis tvingats att teckna ett fredsavtal i Europa där stora delas av Frankrike tilldelats Tyskland.
Citera
2026-06-29, 23:31
Medlem
Endevils avatar
USA och Israel är ju båda verktyg för den internationella judenheten. Är man emot en global världsordning under judisk överhöghet med åtföljande undergång för vita européer så stödjer man USAs och Israels fiender.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in