2026-06-28, 19:10
Medlem
Enligt ett spirituellt perspektiv kan ju själar som finns i oss människor besöka varandra i drömmar, levande som döda.

Jag har en upplevelse som är svår att förklara bort. Min döda morfar dök upp klädd i militär kläder i en dröm. Jag berättade drömmen för min mamma som berättade att min morfar varit med i militär värnplikt under en tid i sitt liv som jag inte hade en aning om och inte sett några bilder heller som kan ha påverkat mig.

Har ni nånsin varit med om en upplevelse i en dröm där ni träffat levande eller döda personer, dvs deras själar, som är svårt att förklara bort att det bara skulle vara en dröm?
Citera
2026-06-28, 19:17
Medlem
Jag är bunden till en gumma som var feminist. Vi är inte släkt och kommer aldrig att träffas.
Hon har vakat över mig hela livet.
Citera
2026-06-28, 22:35
Medlem
Merwinnas avatar
Nej. Drömmar är en grej som intesserar mig, så jag brukar hålla koll på vad jag drömmer och försöka komma på varför jag drömt som jag gjorde. Och det är så gott som alltid så, att alla elementen i drömmen har funnits i mina vakna tankar det/de senaste dygnet/dygnen före drömmen.

Att du drömde om din morfar i militäruniform är inte så konstigt, eftersom han måste ha tillhört en generation då nästan alla män gjorde militärtjänst. Så du har säkert reflekterat över detta någon gång, undrat vad han gjorde där o.s.v.. Även om du inte minns det nu.

Men visst skulle det vara positivt om man kunde möta döda människor i drömmarna! Jag förstår att folk gärna vill tro på sådant.
Citera
2026-06-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej. Drömmar är en grej som intesserar mig, så jag brukar hålla koll på vad jag drömmer och försöka komma på varför jag drömt som jag gjorde. Och det är så gott som alltid så, att alla elementen i drömmen har funnits i mina vakna tankar det/de senaste dygnet/dygnen före drömmen.

Att du drömde om din morfar i militäruniform är inte så konstigt, eftersom han måste ha tillhört en generation då nästan alla män gjorde militärtjänst. Så du har säkert reflekterat över detta någon gång, undrat vad han gjorde där o.s.v.. Även om du inte minns det nu.

Men visst skulle det vara positivt om man kunde möta döda människor i drömmarna! Jag förstår att folk gärna vill tro på sådant.

Tråden handlar om ett spirituellt perspektiv, inte huruvida det är hjärnan som hanterar känslor osv i drömmar, det är en annan diskussion, men tack för din input
Citera
2026-06-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Jag är bunden till en gumma som var feminist. Vi är inte släkt och kommer aldrig att träffas.
Hon har vakat över mig hela livet.

berätta mer om detta! Bunden hur?
Citera
2026-06-29, 10:00
Medlem
Hade en passionerad och djup historia med en man, han kunde dyka upp i mina drömmar ibland och ofta när jag saknade honom eller han dök upp i tankarna extra mycket och vi hördes hade han känt samma under samma period. Om han talade sanning. Tror definitivt vi är bundna spirituellt till en del personer där tråden mellan en finns kvar även när kontakten är avslutad.
Citera
2026-06-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippfitt
Hade en passionerad och djup historia med en man, han kunde dyka upp i mina drömmar ibland och ofta när jag saknade honom eller han dök upp i tankarna extra mycket och vi hördes hade han känt samma under samma period. Om han talade sanning. Tror definitivt vi är bundna spirituellt till en del personer där tråden mellan en finns kvar även när kontakten är avslutad.

Det där låter spännande! Har ni fortfarande kontakt idag eller kontakten mynnades ut?
Citera
2026-06-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaTrappa
Det där låter spännande! Har ni fortfarande kontakt idag eller kontakten mynnades ut?
Ingen kontakt idag, och inte heller längre dessa upplevelser.
Citera
2026-06-29, 13:44
Medlem
Det har jag varit med om några gånger!
Citera
2026-06-29, 15:32
Avstängd
TwoThousands avatar
Säg inte till någon annan men paranormalt folkslag lämnar kroppen i sömnen och vandrar runt i astral världen.

Sömn vandrare finns det gott om i världen, många ser framtiden eller hemliga möten med Gud.

Människan består av en själ i en tillfällig kropp av kött, har du kommit ikapp verkligheten ännu.
Citera
2026-06-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
Det har jag varit med om några gånger!

Ge några exempel! 🙂
Citera
2026-06-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Säg inte till någon annan men paranormalt folkslag lämnar kroppen i sömnen och vandrar runt i astral världen.

Sömn vandrare finns det gott om i världen, många ser framtiden eller hemliga möten med Gud.

Människan består av en själ i en tillfällig kropp av kött, har du kommit ikapp verkligheten ännu.

Jag får läsa på om det där, paranormalt folkslag säger du, är det bara en särskild typ av själ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in