2026-06-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Japp.
Du som är historieintresserad, kolla om du inte visste om "det anglikanska Israel" där brittiska sionister
(1820 1830 1840 och framåt - kristen sionism föregår judisk sionism(!) )
som avhandlas i Historiepodden:
https://poddtoppen.se/podcast/846032286/historiepodden/539-ett-anglikanskt-israel

kort fånig sammanfattning: Storbritannien har mest pengar i världen och lorder och ultraviktorianskkristna som läst Uppenbarelseboken på ett visst sätt för många gånger satsar 713 ziljarder på att omvända judar i Det Heliga Landet (Palestina).
De omvänder 7 judar. Det är svårt att omvända judar, särskilt när de är på historisk mark.

Fundamentalistiska kristna har alltid haft ett minst sagt neurotiskt förhållande till judar genom kristendomens historia, vilket är allmänt känt.

Poängen är också att området inte var tomt eller “obebyggt” när sionismen växte fram. Där bodde redan den arabisktalande palestinska befolkningen, ett annat semitiskt folk, som senare drabbades av fördrivning och krig.
Tack för länken. Historia är lärande och just därför är det problematiskt när den förvrängs av ideologiska eller politiska skäl.
Citera
2026-06-28, 18:17
Medlem
jools71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
FN är ett enda stort skämt. Helt sinnessjukt att denna korrupta psykfall organisationen fortfarande existerar?

Blir ingen större skillnad då ingen lyssnar på mentalsjukhuset FN.
Det är nog du som är sinnessjuk :-)
Citera
2026-06-28, 18:17
Avstängd
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Poängen är också att området inte var tomt eller “obebyggt” när sionismen växte fram. Där bodde redan den arabisktalande palestinska befolkningen, ett annat semitiskt folk, som senare drabbades av fördrivning och krig.
Tack för länken. Historia är lärande och just därför är det problematiskt när den förvrängs av ideologiska eller politiska skäl.
Hehe, alla har sin egen agenda när de berättar historia.
Tricket är att läsa från flera olika källor med olika agendor för att få fler (och sen sitt eget) perspektiv.
Citera
2026-06-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Vilket sexuellt våld begår Ryssland systematiskt då?

Det avslöjades redan för flera år sen (bland annat av Ukrainska Pravda) att ombudskvinnan Lyudmila Denisova som spred detta ljög, vilket hon tillslut själv erkände.
Hon satt tydligen och hittade på dessa rövarhistorier (inklusive hur våldtäkterna begicks i detalj) med sin dotter över té och bullar.
Och när hon blev avslöjad så försvarade hon sig med argumentet att det inte spelar någon roll om ryska soldater inte begår systematiska våldtäkter, det viktiga är att man får sympati från andra länder, och vänder dessa mot Ryssland.
Hon blev senare avskedad, flydde till EU och hamnade på dödslistan.
Vilken jävla tomte du är... ryssar skjuter obeväpnade soldater som gett upp, el sina egna som gett upp till ua, men våldtäkt är minsann att gå för långt för ryssarna ?? Det är ditt påstående? Och det finns massvis med filmer på telegram så du kan lägga ner ditt har aldrig hänt bs.

Och sen var det UKRAINA som tog steget att avskeda henne. Tror du ryssarna sparkat nån för propaganda spridande? Nä, de hade fått lönehöjning för gott utfört arbete.

O du... igår så blev putin våldtagen på norrmalmstorg av en muslim. Eller vänta ja ljög.. då begår muslimer inga våldtäkter i sverige är slutsatsen du drar av min lögn?
Citera
2026-06-28, 18:23
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag är för våldtäkt ifall det räddar liv.

Ingen våldtäkt räddar liv.
Tvärtom skapar mer terrorister
Citera
2026-06-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Fan vad du tjatar kommunistjävel. Nu har jag läst denna "rapport", som defacto handlar om sexuella övergrepp i massviss av konflikthärder. Palestinakonflikten/israel avhandlas på TVÅ sidor och hänvisar till dessa 31 påstådda fall under 2 år.
Det mest depraverade är väl;
"Sexual violence against female detainees
included mostly threats of rape, forced nudity, unwanted touching, and humiliating or
degrading strip searches without justification, while men and boys were targeted with
rape, attempted rape and violence to the genitals, resulting in five male victims
suffering severe rectal bleeding or swelling for multiple days or weeks and, in some
cases, without receiving medical treatment."
ETT fall där en fick något uppkört i anus som såklart är beklagansvärt och oacceptabelt men att få dessa enstaka våldtäkter (och blanda ihop det med t.ex. "forced nuditity" som inte är något uppseendeväckande i FÄNGELSE) till "systematiska våldtäkter", ni är ju bara pinsamma propagandister
WHAT?? e forced nudity nåt genocide liknande nu? Då ska jag minsann kräva staten på massa fina kronor nu! För det var massa forced nudity när jag satt i fängelse! Varje ggn man kom tibax från permis, varje ggn man skulle lämna up! Och plitarna stod och våldtog en visuellt... borde vara värt minst 20 miljoner dollar enligt hamas kramarna om staten vore israel och jag var muslim.
Citera
2026-06-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
riktigt omfattande krig du talar om. de är väl fortfarande kvar i bombay och ockuperar om jag inte missminner mig, ditlurade av den starka sikhiska lobbyn i kina. sikherna mutar 90% av kinas politiker, och har stort inflytande över medierna i kina
Du behöver inte skämmas för din bristande historiekunskap..
Citera
2026-06-28, 18:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Jämförelsen haltar. Alla konflikter är inte likadana bara för att det finns en väpnad grupp och att avfärda diplomati bygger på att militärt våld är enda lösningen. Erfarenhet visar ofta motsatsen att konflikter förvärras.

Har du läst deras charter? Du vet att Yaha Sinwar blev räddad från döden när israelerna opererade bort hans hjärntumör. Läkaren som räddade livet på honom frågade om han ändrade uppfattningen om Israel efter att de räddat livet på honom, då sa han "nej, jag ska döda er allhop".
Citera
2026-06-28, 18:37
Avstängd
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jools71
Det är nog du som är sinnessjuk :-)

Ojjoj, en patient som rymt ser jag.. kämpa på lilla gubben
Citera
2026-06-28, 18:45
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
FN har svartlistat Israel för sina systematiska våldtäkter mot män kvinnor och även barn.
Full penetrering och gang bangs.
Det känns som man gått långt värre än vad man påstår att Hamas skulle ha utfört.
Att skjuta barn som hör till IDFs vanor känns lindrigare än att man våldtar dem också.

Hur kommer svartlistningen påverka ockupationen, kommer grymheterna öka.
Hur ska omvärlden reagera,?

UN adds Israel and Russia to blacklist for sexual violence in conflict

https://www.theguardian.com/world/2026/may/29/un-israel-russia-blacklist-sexual-violence-conflict

FN är infiltrerat av islamister från botten och ända upp. FN borde klappas igen då det är en oseriös islamistisk organisation. Jag har inget förtroende för dom överhuvudtaget längre.

FN borde svartlistas. Jag hoppas Trump drar sig ur och slutar ge den korrupta och genomruttna organisationen mer pengar.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-06-28 kl. 18:48.
Citera
2026-06-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Fan vad du tjatar kommunistjävel. Nu har jag läst denna "rapport", som defacto handlar om sexuella övergrepp i massviss av konflikthärder. Palestinakonflikten/israel avhandlas på TVÅ sidor och hänvisar till dessa 31 påstådda fall under 2 år.
Det mest depraverade är väl;
"Sexual violence against female detainees
included mostly threats of rape, forced nudity, unwanted touching, and humiliating or
degrading strip searches without justification,
while men and boys were targeted with
rape, attempted rape and violence to the genitals, resulting in five male victims
suffering severe rectal bleeding or swelling for multiple days or weeks and, in some
cases, without receiving medical treatment."
ETT fall där en fick något uppkört i anus som såklart är beklagansvärt och oacceptabelt men att få dessa enstaka våldtäkter (och blanda ihop det med t.ex. "forced nuditity" som inte är något uppseendeväckande i FÄNGELSE) till "systematiska våldtäkter", ni är ju bara pinsamma propagandister

Du menar att dårarna i judehatarligan hetsar upp sig över lite oönskad kroppskontakt och avklädning vid visitation? Hur många av de förståndshandikappade i tråden tror du känner till detta?
Citera
2026-06-28, 19:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du menar att dårarna i judehatarligan hetsar upp sig över lite oönskad kroppskontakt och avklädning vid visitation? Hur många av de förståndshandikappade i tråden tror du känner till detta?
Israeliska militären / polisen ttränade hundar för att våldta Palestinier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in