2026-06-28, 09:25
Medlem
mlon.eusks avatar
Filmen behöver göras om av en bättre regissör.

Där poliser och domare inte mördas

Där ingen mördas för sina åsikter eller inlägg på sociala medier.

Där huvudpersonen inte framställs som elak, kall och ond.

Är filmen egentligen en psy-op från vänstern?

Det unika budskspet i filmen förtjänar en bättre inramning.
Citera
2026-06-28, 11:35
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag har lite svårt att förstå vänsterns gnäll
Vilket gnäll? Är det någon ”vänster” som sett filmen?
Citera
2026-06-28, 11:40
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Ska bli intressant o se om Uwe Boll levererar, det är ju lite spridda skurar med den mannen.
Men hans film Rampage från 2009 är fan rå asså..
Citera
2026-06-28, 14:36
Medlem
ludexSums avatar
Uwe Bolls film förbjuds i Tyskland på grund av att muslimska gruppen anser att filmen är kränkande. Det kristna sekulära demokratiska väst behöver verkligen börja fråga sig om det verkligen är rimligt att islam och muslimer ska påverka och ställa krav på Europeiska värderingar, kultur och sedvänjor.

Exempel på filmer som helt förbjudits eller kraftigts censurerats i muslimska länder:

Senast redigerad av ludexSum 2026-06-28 kl. 14:46.
Citera
2026-06-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Vilket gnäll? Är det någon ”vänster” som sett filmen?
Vänstern behöver inte se den för att hata den. Om de blir tillsagda att de skall tycka att filmen är hemsk, så tycker de det också. Vänstern är en fårskock där individerna är livrädda för att uttrycka en åsikt som på minsta vis avviker från vad som fastlagts som korrekt och accepterat. Jämför med dem som säger att varorna som säljs på Lidl är skit trots att de aldrig har testat dem. De upprepar bara vad någon annan har sagt till dem.
Citera
2026-06-28, 14:45
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Filmen har inte blivit bannad någonstans, det är desinformation från tokhögern. Däremot har filmen inte tilldelats en åldersgräns, vilket gör att den inte kan distribueras via vanliga kanaler.

Att myndigheterna vägrar tilldela filmen åldersgräns är ett sätt att få den bannlyst, är du så dum i huvudet att du inte förstår det?

https://www.telegraph.co.uk/films/2026/06/26/im-not-a-nazi-germanys-controversial-director-hits-back/?

https://omni.se/film-om-man-som-hamnas-pa-migranter-stoppas-i-tyskland-far-premiar-pa-x/a/wrnkyo

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så varför är den inte tillåten att visas på biografer i Tyskland då? Nej - inte förbjuden - men heller inte tillåten. Var ligger den faktiska skillnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Kan någon förklara motivet till att filmen i princip bannlysts i tyskland?

Uwe Bolls film förbjuds i Tyskland på grund av att muslimska gruppen anser att filmen är kränkande. Det kristna sekulära demokratiska väst behöver verkligen börja fråga sig om det verkligen är rimligt att islam och muslimer ska påverka och ställa krav på Europeiska värderingar, kultur och sedvänjor.

Exempel på filmer som helt förbjudits eller kraftigts censurerats i muslimska länder:

Schindler's List
– förbjöds i flera arabländer på grund av förnekandet av judeutrotningen.

The Da Vinci Code
– förbjöds i flera muslimska länder på grund av uppfattad hädelse mot religion i allmänhet.

Noah
– förbjöds i stora delar av Mellanöstern eftersom islam traditionellt förbjuder avbildningar av profeter.

Wonder Woman
– förbjöds i flera arabländer på grund av att huvudrollsinnehavaren Gal Gadot är israelisk.

Eternals, Lightyear och Doctor Strange in the Multiverse of Madness
- förbjöds i flera länder i Mellanöstern på grund av HBTQ-teman eller samkönade relationer.

Barbie
- förbjöds eller stoppades i bland annat Kuwait och Algeriet på grund av att filmen ansågs strida mot traditionella värderingar.

Spider-Man: Across the Spider-Verse
- förbjöds i flera arabländer på grund av en kort scen med en transflagga.

Här finns filmen, se till att den sprids:
https://www.youtube.com/watch?v=zVpEZL8R18w&rco=1
Citera
2026-06-28, 16:15
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Vänstern behöver inte se den för att hata den. Om de blir tillsagda att de skall tycka att filmen är hemsk, så tycker de det också. Vänstern är en fårskock där individerna är livrädda för att uttrycka en åsikt som på minsta vis avviker från vad som fastlagts som korrekt och accepterat. Jämför med dem som säger att varorna som säljs på Lidl är skit trots att de aldrig har testat dem. De upprepar bara vad någon annan har sagt till dem.
Men vilket hat syftar du på? Allt jag sett är hyllningar av extremhögern, som om de vore en skock får som inte kan tänka själva. Uwe Boll har endast gjort genomusla filmer förr men nu plötsligt har han gjort ett mästerverk för att Elon Musk säger det. 🙃
Citera
2026-06-28, 16:27
Avstängd
3/10

Hade varit en 10/10 om budgeten och produktionen va högre.

Jag bryr mig inte längre om någon kallar mig rasist. Jag brukar svara ”jaha?”

Liksom ingen tyngd i det yttrandet.

Islamisterna ska handskas med det hatet så som dom hatar oss.

Glöm inte Tommie Lindh och alla andra vita svenskar som har fallit offer i mångkulturens klor.
Senast redigerad av Backadalen 2026-06-28 kl. 17:08.
Citera
2026-06-28, 17:20
Medlem
Citat:
Men vilket hat syftar du på? Allt jag sett är hyllningar av extremhögern, som om de vore en skock får som inte kan tänka själva. Uwe Boll har endast gjort genomusla filmer förr men nu plötsligt har han gjort ett mästerverk för att Elon Musk säger det. 🙃
Har du fullständigt missat att vänstern hatar när någon påtalar att en massiv invandring av folk från efterblivna kulturer medför problem? Senast ut var väl Svenska Amnesty som tycker att det är rasistiskt att begära av invandrare att de skall vara skötsamma och laglydiga för att få stanna i landet. Vänstern protesterar högljutt över att utländska våldtäktsmän och mördare utvisas, i de fall så sker.

Vad gäller fårskocksbeteende så belyses det väldigt väl av hur Vänsterpartiet stod på Nazitysklands sida ända fram till operation Barbarossa, då de unisont ändrade uppfattning. Vi talar om ett Svenskt riksdagsparti som ända fram till 1990 styrdes och även till del finansierades av Kreml.
Citera
2026-06-28, 17:24
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Har du fullständigt missat att vänstern hatar när någon påtalar att en massiv invandring av folk från efterblivna kulturer medför problem? Senast ut var väl Svenska Amnesty som tycker att det är rasistiskt att begära av invandrare att de skall vara skötsamma och laglydiga för att få stanna i landet. Vänstern protesterar högljutt över att utländska våldtäktsmän och mördare utvisas, i de fall så sker.

Vad gäller fårskocksbeteende så belyses det väldigt väl av hur Vänsterpartiet stod på Nazitysklands sida ända fram till operation Barbarossa, då de unisont ändrade uppfattning. Vi talar om ett Svenskt riksdagsparti som ända fram till 1990 styrdes och även till del finansierades av Kreml.
Jag trodde vi diskuterade en film här.
Citera
2026-06-28, 17:41
Medlem
Citat:
Jag trodde vi diskuterade en film här.
Jag trodde att diskussionen innefattade reaktionerna på filmen, och hur reaktionerna beror på politiska åsikter. Trådstarten och rubriken är missvisande, jag såg ingen kritik mot Islam i filmen. Filmen är egentligen inte ens kritisk mot invandring per se, den är kritisk mot ett samhälle som inte ingriper mot invandringsrelaterad kriminalitet. Kritik mot saft och bulle-politik som tror att problemen går att lösa med fler fritidsgårdar istället för kännbara repressalier. Klassisk konflikt mellan vänster och höger alltså.
Citera
2026-06-28, 18:51
Medlem
Urinterapeuts avatar
En mycket bra film som speglar våran samtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in