2026-06-28, 13:47
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
Mycket renoverat på senare år, så måste ha hänt ägaren något extraordinärt för att han ska flytta. Liksom med 785. Vad kan det vara?
Ja, man undrar verkligen. Kanske har #746 mycket hastigt upptäckt att grannarna i själva verket inte alls är så gemytliga som mäklaren påstår?
Citera
2026-06-28, 14:29
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Haha, ja det borde det faktiskt göra. Tänk att ha köpt huset och precis flyttat in och så kommer grannarna och berättar att huset tillhört en sinnessjukt äcklig pedofil. Trivselfaktorn skulle sjunka till botten direkt. #746

Ja men faktiskt skulle det kunna vara ett riktigt problem, då det ju hänt att folk klottrat och kastat sten på pedofilers hus. Det är ju säkert inte alla som har koll på att vederbörande flyttat. Med tanke på snart 800 gäddor kanske Sveriges försäkringsbolag borde införa ett särskilt Dumpen gädda tillägg i hemförsäkringen som täcker eventuella merkostnader pga tidigare ägares gäddfasoner.
Citera
2026-06-28, 14:50
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Ja men faktiskt skulle det kunna vara ett riktigt problem, då det ju hänt att folk klottrat och kastat sten på pedofilers hus. Det är ju säkert inte alla som har koll på att vederbörande flyttat. Med tanke på snart 800 gäddor kanske Sveriges försäkringsbolag borde införa ett särskilt Dumpen gädda tillägg i hemförsäkringen som täcker eventuella merkostnader pga tidigare ägares gäddfasoner.
Ingen dum idé alls faktiskt. Det trista vore tyvärr att kostnaden för den risk det utgör för den nya ägaren lämpas över på oskyldiga människor, men så funkar ju försäkringsbranschen rent generellt.
Citera
2026-06-28, 16:09
Medlem
Protonic75s avatar
Idag vill jag se något spektakulärt som en gädda som kommer i luftballong eller dykardräkt till konfrontationen. Undrar just hur många daglig verksamhets kufar och hardcore pedofiler det finns kvar där ute att dra ner byxorna på.
Citera
2026-06-28, 16:23
Medlem
SaltKrabbans avatar
Citat:
Undrar om det räknas som dolt fel, att hus objektet tillhört en dumpen gädda men köparen inte fått den informationen

746

Det borde det göra. Annars kanske man kan ansöka om avdrag i deklarationen.
Men jag vet inte vad som är värst, att flytta in i ett gammalt peddonäste eller en fd gängkriminells lya? Få lite oväntat besök av någon sliskig gammal gubbe nån gång eller dörren bortsprängd.
Citera
2026-06-28, 16:30
Avstängd
Citat:
Idag vill jag se något spektakulärt som en gädda som kommer i luftballong eller dykardräkt till konfrontationen. Undrar just hur många daglig verksamhets kufar och hardcore pedofiler det finns kvar där ute att dra ner byxorna på.

785 började som en standardgädda, men blommade ut. Mycket tack vare Loopmelon, som är vän med honom. Fin vän som lyfter en gädda så.
Citera
2026-06-28, 16:43
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
785 började som en standardgädda, men blommade ut. Mycket tack vare Loopmelon, som är vän med honom. Fin vän som lyfter en gädda så.

Ja det är sant det han gjorde var verkligen kontraproduktivt, samma med kapten Haddock (746)

785
Citera
2026-06-28, 17:01
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ja det är sant det han gjorde var verkligen kontraproduktivt, samma med kapten Haddock (746)

785
Enormt kontraproduktivt, får man säja. Ett gott råd till alla "vänner" till framtida gäddor (som nog helst vill sjunka genom jorden) är att låta bli att göra en Lettström. Allting blir bara så vansinnigt mycket värre då.
Citera
2026-06-28, 17:38
Medlem
Citat:
Det kan vara tvärtom också. Nicklas kanske har slagit i stackars melonen allt det där tramset om att han blivit lurad och att det finns en 26-årig mellanhand, för det är det nog ingen som tror på, inte ens Nicklas själv. Detsamma gäller nog hur välutrustad han är och alla de där flickvännerna. Inte sjysst att lura mindre intelligenta vänner. Nog tur han ska flytta, melonen behöver nytt ungänge!

Senast redigerad av Birds-of-a-feather 2026-06-28 kl. 17:46.
Citera
2026-06-28, 18:23
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birds-of-a-feather
Det kan vara tvärtom också. Nicklas kanske har slagit i stackars melonen allt det där tramset om att han blivit lurad och att det finns en 26-årig mellanhand, för det är det nog ingen som tror på, inte ens Nicklas själv. Detsamma gäller nog hur välutrustad han är och alla de där flickvännerna. Inte sjysst att lura mindre intelligenta vänner. Nog tur han ska flytta, melonen behöver nytt ungänge!

Det pratas så mycket om #785s mellanhand nu så att jag faktiskt börjar bli lite nyfiken på vem det kan vara. En kvalificerad gissning är att det skulle kunna vara självaste Mållgan. Han har ju verkat i skymundan i andra sammanhang och har erfarenhet av att hålla en låg profil.
Citera
2026-06-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Jag känner #785 i verkligheten och jag måste lägga ett gott ord för honom, det är en väldigt schysst och intelligent kille som jag tycker det ser ut som han blivit lurad. Jag är för dumpen men just i detta fallet anser jag att lurendrejeri har skett!

Förresten en annan grej jag vill påpeka, många undrar varför det inte är fler utlänningar på dumpen och svaret är enkelt, dom är inte ute på internet på samma sätt som etniska svenskar är men i takt med att fler anpassar sig skulle jag gissa på att om dumpen finns kvar i 10 år till kommer vi om 10 år ha 99% med invandrarbakgrund på dumpen.

Lurad? man får inte enligt lag pippa någon som inte fyllt 15.
Citera
2026-06-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Det pratas så mycket om #785s mellanhand nu så att jag faktiskt börjar bli lite nyfiken på vem det kan vara. En kvalificerad gissning är att det skulle kunna vara självaste Mållgan. Han har ju verkat i skymundan i andra sammanhang och har erfarenhet av att hålla en låg profil.
Mållgan är nog det enda rimliga alternativet, för någon riktig person lär inte varken kunna eller vilja vara med i den konversationen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in