2026-06-28, 16:15
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tycker inte att man ska förbjuda åsikter även om man inte gillar dem själv. Tex så sympatiserar jag inte med nazister men i ett fritt samhälle ska man självklart få vara nazist om man vill det.

Frågan handlar inte om huruvida muslimer ska förbjudas eller inte. Självklart ska människor i ett fritt samhälle få tro och leva som de vill inom lagens ramar. Problemet är att du bortser från att det finns en reell värdekonflikt mellan traditionell islam och Pride-rörelsens syn på HBTQ-personers rättigheter. Att båda får existera i ett fritt samhälle innebär inte att deras värderingar är förenliga. Majoriteten av muslimer är för omvändelse, förbund, fängelse och avrättning av HBTQ.

När människor som hatar judar, HBTQ och kvinnlig frihet ökar så får det samhälleliga konsekvenser, vilket vi kunnat se i några decennier.
Citera
2026-06-28, 16:20
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Frågan handlar inte om huruvida muslimer ska förbjudas eller inte. Självklart ska människor i ett fritt samhälle få tro och leva som de vill inom lagens ramar. Problemet är att du bortser från att det finns en reell värdekonflikt mellan traditionell islam och Pride-rörelsens syn på HBTQ-personers rättigheter. Att båda får existera i ett fritt samhälle innebär inte att deras värderingar är förenliga. Majoriteten av muslimer är för omvändelse, förbund, fängelse och avrättning av HBTQ.

När människor som hatar judar, HBTQ och kvinnlig frihet ökar så får det samhälleliga konsekvenser, vilket vi kunnat se i några decennier.

Det är många åsikter som inte är förenliga men i ett fritt samhälle får de ändå existera. Att förbjuda åsikter är inget man sysslar med i ett fritt samhälle. Det är sånt man håller på med i Nordkorea.
Citera
2026-06-28, 16:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Det är bara pedofiler som lägger till P i HBTQ för att legitimera att de gillar barn. De som inte står bakom pedofil skriver bara HBTQ.

Jag är emot islam och religion i allmänhet men jag har inga problem med att två män eller två kvinnor gifter sig med varandra.

Då pedofili blir mer och mer accepterat inom HBTQP-lobbyn så är det bara naturligt att lägga till ett p. Att det sedan inte har blivit officiellt accepterat än är en annan sak, men det är bara en tidsfråga. Vill inte HBTQP-lobbyn förknippas med pedofili så borde de omedelbart sluta med att "läsa sagor" för barn, att ge pubertetshämnande preparat till barn, låta barnfamiljer och barn delta i prideparader osv.
Citera
2026-06-28, 16:22
Medlem
MumsarMazarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Det är en frihet som du vill förbjuda.

Majoritetssamhället står inte på din sida, då hade det inte varit tillåtet eller hur?

Majoriteten har aldrig velat haft massinvandring, ändå har vi haft det i decennier.
Citera
2026-06-28, 16:22
Medlem
Pride är kapat av hjärntvättade marxister som förvandlat hela organisationen till något som påminner om en politisk religiös sekt.

Marxister och radikala islamister utnyttjar varandra för att ta makten, och den som vinner hugger kniven i ryggen på förloraren.

Stödde Pride tills jag upptäckte vilka galna extremister de förvandlats till.
Citera
2026-06-28, 16:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Då pedofili blir mer och mer accepterat inom HBTQP-lobbyn så är det bara naturligt att lägga till ett p. Att det sedan inte har blivit officiellt accepterat än är en annan sak, men det är bara en tidsfråga. Vill inte HBTQP-lobbyn förknippas med pedofili så borde de omedelbart sluta med att "läsa sagor" för barn, att ge pubertetshämnande preparat till barn, låta barnfamiljer och barn delta i prideparader osv.

Det är väl det "+" står för? Hbtqi+. "Plus" 😉😍🤠
Citera
2026-06-28, 16:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Frågor på detta?

Nej, vi förstår vad du tycker.
Citera
2026-06-28, 16:29
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är många åsikter som inte är förenliga men i ett fritt samhälle får de ändå existera. Att förbjuda åsikter är inget man sysslar med i ett fritt samhälle. Det är sånt man håller på med i Nordkorea.

Så, eftersom demokratik är sitt eget största hot, så tycker du inte att demokratin behöver skyddas, tex förbjuda spridning av demokratifientliga åsikter och folkgrupper som avskaffar demokratin så fort de blir tillräckligt många?
Citera
2026-06-28, 16:29
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:

Det är försvinnande få homosexuella som är pedofiler precis som att de flesta som är hetero inte heller är det även om det förekommer hos båda.

När jag gick på dagis läste fröknarna sagor för oss. Det är inte mera pedofilt om någon annan gör det. Om du ser något sexuellt i män i klänning ligger det på dig. Men jag tror inte det är det farligt om Babsan (Lars-Åke Wilhelmsson) skulle läsa sagor. Jag kan personligen inte se något pedofilt i det i alla fall.

Om vi ska förbjuda barn och barnfamiljer i Pride-paraden borde vi inte förbjuda det i kyrkan med? För att undvika den då kallade hjärntvätten av barn. Annars är ju kyrkan också pedofil stil tilllåter barn där?
Citera
2026-06-28, 16:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är försvinnande få homosexuella som är pedofiler precis som att de flesta som är hetero inte heller är det även om det förekommer hos båda.

När jag gick på dagis läste fröknarna sagor för oss. Det är inte mera pedofilt om någon annan gör det. Om du ser något sexuellt i män i klänning ligger det på dig. Men jag tror inte det är det farligt om Babsan (Lars-Åke Wilhelmsson) skulle läsa sagor. Jag kan personligen inte se något pedofilt i det i alla fall.

Om vi ska förbjuda barn och barnfamiljer i Pride-paraden borde vi inte förbjuda det i kyrkan med? För att undvika den då kallade hjärntvätten av barn. Annars är ju kyrkan också pedofil stil tilllåter barn där?

Fast transorna är inte dagisfröknar och borde inte ha någon som helst business att läsa sagor för andras barn. Jag tycker det hade varit precis lika olämpligt om en icke-transa åkte runt till stadens bibliotek och insisterade på att få läsa sagor för barn.

Bortsett från den lilla detaljen att i kyrkan går man inte omkring naken eller i minimala stringläderkallingar.

Juste. Glömde bort de återkommande våldtäkterna av barn vid homoadoptioner.

Inom RFSL är det flera toppar som har åkt fast för barnavåldtäkter.

Den gamla ordföranden Kjell Rindar sa "Pedofilen skänker värme och ömhet. Pedofilen är inte sjuk". Jag har inte sett RFSL någon gång ta avstånd från varken Rindar eller hans uttalande.

I USA har vi organisationen NAMBLA (North American Man Boy Love Association) som propagerar för en legalisering av sex mellan vuxna och barn.
Senast redigerad av Ganonito 2026-06-28 kl. 16:41.
Citera
2026-06-28, 16:43
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Fast transorna är inte dagisfröknar och borde inte ha någon som helst business att läsa sagor för andras barn. Jag tycker det hade varit precis lika olämpligt om en icke-transa åkte runt till stadens bibliotek och insisterade på att få läsa sagor för barn.

Bortsett från den lilla detaljen att i kyrkan går man inte omkring naken eller i minimala stringläderkallingar.

Det är rimligtvis helt ofarliga böcker. De går ju dessutom inte fram till random barn på stan utan det sker som sagt på bibliotek. Sagostunder för barn har ju alltid funnits med det blev ett problem först när dragqueens började göra det. Har aldrig hört att folk klagat när andra gör det eller klagomål om artister som har barn som målgrupp har spelningar.

Långt ifrån alla klär sig i minimala kläder på pride. Dessutom klär sig folk i minimala kläder på stranden. Jag skulle i och för sig gärna förbjuda barn på stränder så jag slipper höra deras skrik och tjat med det när ju inte hända. Men om man är rädd för att barn ska utsättas för nakenhet måste de förbjudas på stränder och badplatser.
Citera
2026-06-28, 16:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är rimligtvis helt ofarliga böcker. De går ju dessutom inte fram till random barn på stan utan det sker som sagt på bibliotek. Sagostunder för barn har ju alltid funnits med det blev ett problem först när dragqueens började göra det. Har aldrig hört att folk klagat när andra gör det eller klagomål om artister som har barn som målgrupp har spelningar.

Långt ifrån alla klär sig i minimala kläder på pride. Dessutom klär sig folk i minimala kläder på stranden. Jag skulle i och för sig gärna förbjuda barn på stränder så jag slipper höra deras skrik och tjat med det när ju inte hända. Men om man är rädd för att barn ska utsättas för nakenhet måste de förbjudas på stränder och badplatser.

Det har ingen betydelse om det sker på bibliotek eller någon annanstans. Det är olämpligt och transorna har blivit tillsagda om det flera gånger, men de insisterar på att få fortsätta göra det. Förr i tiden kallade sig inte sagoberättarna sig för namn som "Shameless Winewhore" som promotar erotiska målarböcker vid sidan av.

På stranden finns det ett legitimt syfte med att gå lättklädd. Det finns det inte i Pride.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in