2026-06-28, 14:04
Medlem
Ja att nato bombade din mormor i Serbien var fel men att Ryssland bombar barn i Ukraina är fint och de ska så klart inte få sljuta tillbaka
Citera
2026-06-28, 14:33
Medlem
Nej. Tror att Krim är så etablerat som Ryskt nu att de kommer att eskalera till kärnvapen om de riskerar att förlora krim.

Som det ser ut nu så tappar ju ryssen mark sakta så antar att vi får svar om ett eller två år.....
Citera
2026-06-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
UK är inte ens i krig som Ryssland är, ändå så är de gravt Orwellska. Skulle UK hamna i krigstillstånd så skulle tyrannin mot dissidenter bli helt grotesk.
Korrekt analys. Men det gäller även EU eliten i Bryssel och eliten i Sverige.
On topic
Kommer Kiev att återta Krim? Knappast men det är en gammal våt dröm som överklassen i England haft i generationer.(Se Krimkriget )Skulle inte förvåna mig om MI6 ligger bakom även detta upptåg.
Påminner om invasionen av Kursk i augusti 2024 som var extremt medial och upphaussad men slutade i katastrof för ukrainska armén.
Detta är mediacirkus för att dölja att ryssarna genomför ett segertåg i Donbass.
Citera
2026-06-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
On topic
Kommer Kiev att återta Krim? Knappast men det är en gammal våt dröm som överklassen i England haft i generationer.(Se Krimkriget )Skulle inte förvåna mig om MI6 ligger bakom även detta upptåg.
Påminner om invasionen av Kursk i augusti 2024 som var extremt medial och upphaussad men slutade i katastrof för ukrainska armén.
Detta är mediacirkus för att dölja att ryssarna genomför ett segertåg i Donbass.

Kyjiv, ukrainska huvudstaden, kommer aldrig mer att bli ryskt igen!

Snart är vatten och el helt utslaget på på Krym. Då börjar nästa fas. Bomba Putins palats!
Citera
2026-06-28, 17:00
Medlem
Citat:
On topic

Segertåg?

Tror det där tåget spårade ur i februari 2022 faktiskt...
Citera
2026-06-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Segertåg?

Tror det där tåget spårade ur i februari 2022 faktiskt...
Nu återstår bara Slaviansk och Kramatorsk att erövra och det kommer att vara klart i höst.
Då kommer det inte att finnas något "ryskt" område kvar att förhandla om för Zelensky.
Om man inte räknar Odessa, Sumy och Kharkiv för det blir nästa fas i höst.
Novorussiya kallas det för av ryssarna.
Zelensky spårade ur i Istanbul i april 2022 hade han valt Fred hade han fortfarande haft kvar dessa områden. Men han valde att lita på USA. Gulfstaterna litade också på USA.
Vilka fler idioter är det som litar på USAs beskydd?
Citera
2026-06-28, 17:13
Medlem
Citat:
Nu återstår bara Slaviansk och Kramatorsk att erövra och det kommer att vara klart i höst.
Då kommer det inte att finnas något "ryskt" område kvar att förhandla om för Zelensky.
Om man inte räknar Odessa, Sumy och Kharkiv för det blir nästa fas i höst.
Novorussiya kallas det för av ryssarna.
Zelensky spårade ur i Istanbul i april 2022 hade han valt Fred hade han fortfarande haft kvar dessa områden. Men han valde att lita på USA. Gulfstaterna litade också på USA.
Vilka fler idioter är det som litar på USAs beskydd?

Den här speglingen som ni ryss-runkare älskar att använda fungerar inte så bra i länder med fri media.

Bättre lycka nästa gång.
Citera
2026-06-28, 19:26
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Kyjiv, ukrainska huvudstaden, kommer aldrig mer att bli ryskt igen!

Snart är vatten och el helt utslaget på på Krym. Då börjar nästa fas. Bomba Putins palats!
Tror man inte har så mycket att vinna på att "ta Krim" och bomba putins palats.
Bomba palatset har man ju kunnat gjort länge nu.
Kommer ändå inte att leda till någon framgång.
Man är mer taktiska och smarta än så.
Koncentrerar sig på saker som har effekt på kriget och för situationen i ryzzland är bra mycket vettigare.
Citera
2026-06-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Tror man inte har så mycket att vinna på att "ta Krim" och bomba putins palats.
Bomba palatset har man ju kunnat gjort länge nu.
Kommer ändå inte att leda till någon framgång.
Man är mer taktiska och smarta än så.
Koncentrerar sig på saker som har effekt på kriget och för situationen i ryzzland är bra mycket vettigare.

Palatset tror jag kan svänga folkopinionen rätt ordentligt. Att gå in med boots på Krym inom de närmaste sex månader ser jag dock som helt uteslutet såtillvida att det ännu inte startat inbördeskrig i Ryssland.

Palatsen brinner som bäst när Eliten flyr Ryssland till häst.
Citera
2026-06-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Nej. Tror att Krim är så etablerat som Ryskt nu att de kommer att eskalera till kärnvapen om de riskerar att förlora krim.

Som det ser ut nu så tappar ju ryssen mark sakta så antar att vi får svar om ett eller två år.....
Kan inte annat än att hålla med förutom att jag hoppas att det inte går så långt som till kärnvapen.

Om Krim skulle vara på väg att falla så skulle Putin få panik och då vet man inte vad han är kapabel till. En av de stora frågorna är hur mycket information som Putin får kring hur kriget verkligen utvecklas. Misstänker att det är många led som sållar bort information för att inte visa på svaghet inför presidenten.

Som en ren panikåtgärd för att inte förlora Krim så kommer han att göra allt i sin makt för att omvärlden inte ska hjälpa Ukraina. Det skulle kunna vara olika typer av hot om vedergällning mot EU-länder.
Citera
2026-06-28, 20:43
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Palatset tror jag kan svänga folkopinionen rätt ordentligt. Att gå in med boots på Krym inom de närmaste sex månader ser jag dock som helt uteslutet såtillvida att det ännu inte startat inbördeskrig i Ryssland.

Palatsen brinner som bäst när Eliten flyr Ryssland till häst.
Tror du att det skulle ha effekt att bomba palatset?
Skulle inte det bara riskera att ryssarna försöker bomba Ukrainas parlament och presidentens gamla sovjetiska bostad?
Hittills har ju det varit lite av ett " big no no".
Jag tvivlar på att det är rätt användandet av resurser. ...
Citera
2026-06-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Tror du att det skulle ha effekt att bomba palatset?
Skulle inte det bara riskera att ryssarna försöker bomba Ukrainas parlament och presidentens gamla sovjetiska bostad?
Hittills har ju det varit lite av ett " big no no".
Jag tvivlar på att det är rätt användandet av resurser. ...

Putin vet definitivt mer än det som vi i Väst tror.

Hur många ryssar har ens varit utanför ett palats(?)
Det ukrainska parlamentet har beskjutits flera gånger, vad skulle förändras hos ryssen av att Putins palats i långtbortistan brinner?
Det skulle bli en ny stressor för Putins val av sängplats och viktigast så skulle det sända en signal till folket om Putins dödlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in