2026-06-27, 20:58
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Driver du? Ja givetvis är det potentiellt en läggmatch men sådana är reglerna. Det står ingenstans att tränaren måste ta ut de 11 bästa till varje match, du kan väl lämna in ett klagomål. Lycka till. Är man smart gör man som Solbakken, är man dum gör man som Hedlund (sällskapsresan-referens) och som du. Du glömmer dessutom att Norge hade minst antal lediga dagar mellan andra och tredje matchen av alla lag och sedan mindre än fyra dagar till nästa. Tror du någon i norge kommer minnas det om de går långt? Tror du att någon i Sverige hade protesterat om vi gjort motsvarande och sedan vunnit på det? Glöm det! Vi hade firat i 20 år
Det är snarare du som är dum som inte vekar förstå vad jag skriver. Poängen är att när det väl gäller så är Norge inte så kaxiga längre. Du respekterar feghet som du tror är pragmatism, jag å andra sidan har noll respekt för den typen av feghet. Sverige skulle aldrig gjort motsvarande om vi hade haft vår gyllene generation på planen. Men helt ärligt så skiter jag fullständigt i vad du tycker, hej då.
Citera
2026-06-27, 21:13
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Det är snarare du som är dum som inte vekar förstå vad jag skriver. Poängen är att när det väl gäller så är Norge inte så kaxiga längre. Du respekterar feghet som du tror är pragmatism, jag å andra sidan har noll respekt för den typen av feghet. Sverige skulle aldrig gjort motsvarande om vi hade haft vår gyllene generation på planen. Men helt ärligt så skiter jag fullständigt i vad du tycker, hej då.
Ok, ingen bryr sig om din icke-feghet om 20 år, ingen. Alla minns vinsten. Och JO, vi hade gjort exakt likadant. Och alla rimliga människor bevisligen genom Solbakken skiter i vad du tycker.
Citera
2026-06-27, 21:27
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Jag tror knappast att det är Sverige som hotar. Om Norge vunnit gruppen hade de alltså först behövt spela mot Sverige. Sedan hade det med all sannolikhet blivit spel mot Tyskland, sedan mot troligen Nederländerna eller Marocko, sedan slutligen mot Spanien i semi.

Den del av slutspelsträdet de hamnade i är enklare. De behöver inte springa in Argentina förrän i semi. Det var klokt av dem att inte bry sig om sista gruppmatchen och jag hoppas att en svensk tränare gjort detsamma.

Vilken tränare
Citera
2026-06-27, 21:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Det kan bli så att det bara blir en enda trea som går vidare på tre poäng (i så fall Senegal), men det kräver att:

- Algeriet och Österrike spelar oavgjort
- DR Kongo slår Uzbekistan
- Kroatien tar poäng mot Ghana
Citera
2026-06-27, 22:01
Medlem
KillPus avatar
Jag gissar på Frankrike - Sverige 6:1. Frågan är vem gör flest mål i denna match: Mbappe eller Dembele? Jag skulle satsa pengarna på 3 för Mbappe och 2 för Dembele!
Citera
2026-06-27, 22:03
Medlem
Tänker tillbaka på VM 2006, Tyskland mot Sverige. I Tyskland. Den matchen kändes på förhand helt omöjlig, ungefär likadant känns det nu med matchen Sverige-Frankrike. Det känns dock en aning bättre den här gången, 2006 mötte vi ju tyskarna på deras hemmaplan.
Citera
2026-06-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag tror knappast att det är Sverige som hotar. Om Norge vunnit gruppen hade de alltså först behövt spela mot Sverige. Sedan hade det med all sannolikhet blivit spel mot Tyskland, sedan mot troligen Nederländerna eller Marocko, sedan slutligen mot Spanien i semi.

Den del av slutspelsträdet de hamnade i är enklare. De behöver inte springa in Argentina förrän i semi. Det var klokt av dem att inte bry sig om sista gruppmatchen och jag hoppas att en svensk tränare gjort detsamma.

Vilken tränare

Vet inte om det är enklare

Elfenbenskusten - Brasilien - England - Argentina

Dessutom får de flyga till Dallas istället för att stanna på östkusten där de har sin bas...
Citera
2026-06-27, 22:13
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ok, ingen bryr sig om din icke-feghet om 20 år, ingen. Alla minns vinsten. Och JO, vi hade gjort exakt likadant. Och alla rimliga människor bevisligen genom Solbakken skiter i vad du tycker.
Kan virke som om Soppans komplexer va gjelder alt som har med Norge å gjøre på invirker på hans kommentarer i lite for stor grad.
Tror vel at at han egentlig er mer intelligent enn som han framstår som når temaet Norge kommer på banen.

Hans teori om at Norge frykter Sverige mer enn noe annet lag, har vel ikke så stor støtte i det virkelige liv. Tenker fremst på 1.halvlek
i matchen på Ullevål der Norge gikk all-in mot Sverige med sine beste spillere i 1.omgang, innen vi satt inn B-laget i 2. omgang
Citera
2026-06-27, 22:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Tänker tillbaka på VM 2006, Tyskland mot Sverige. I Tyskland. Den matchen kändes på förhand helt omöjlig, ungefär likadant känns det nu med matchen Sverige-Frankrike. Det känns dock en aning bättre den här gången, 2006 mötte vi ju tyskarna på deras hemmaplan.

Och ganska tidigt rött kort, fast vi låg redan under med 2-0, tror jag. Det att vi plockar på oss röda mot favoriter har hänt förut, och lär säkert hända igen.
Citera
2026-06-27, 22:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55

Dessutom får de flyga till Dallas istället för att stanna på östkusten där de har sin bas...

Mexiko skulle nog kunna slå England i en åttondel på Azteca, och det är väl inte säkert heller att England vinner gruppen.

En del av beslutet handlade säkert bara om att se till så att spelare inte går sönder. Nu har väl Haaland varit ganska robust ett bra tag, men folk hade tyckt det vara råkorkat att spela honom, om han hade skadat sig. Ödegaard är absolut en jag hade satt på bänken som tränare.

Efter nästa omgång kommer ingen att bry sig, och de flesta som spelade på matchen var väl medvetna om att det skulle kunna bli så.
Citera
2026-06-27, 22:41
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel

Vilken tränare
Öh de kan nu få Portugal/England i kvarten och Argentina i semin. Tror de hade haft större chans mot Spanien än Argentina. Så tycker inte det är super stor skillnad ändå. Men skit samma, lägger helst inte mer energi på att diskutera Norge, men kul för dem att de äntligen är med i VM igen. Måste vara största idrottshändelsen för dem de senaste 25 åren. De är verkligen helt euforiska över att de äntligen får vara med i de stora sammanhangen
Citera
2026-06-27, 23:25
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55

Jag hade absolut valt den vägen för Sverige hellre än den vi har nu.

Citat:
Öh de kan nu få Portugal/England i kvarten och Argentina i semin. Tror de hade haft större chans mot Spanien än Argentina. Så tycker inte det är super stor skillnad ändå. Men skit samma, lägger helst inte mer energi på att diskutera Norge, men kul för dem att de äntligen är med i VM igen. Måste vara största idrottshändelsen för dem de senaste 25 åren. De är verkligen helt euforiska över att de äntligen får vara med i de stora sammanhangen
Jaha men jag upplever klimatet behagligare i Dallas. Torr värme jämfört med östkusten, och arenan har till skillnad från New Jersey luftkonditionering .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in