2026-06-27, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Detta är antiintellektuellt påstående.

Det är faktiskt extremt vanligt inom samhällsvetenskapen att dra paralleller. Oavsett vad det handlar om.

Att krympa Gaza till 30% av ordinarie yta, och drönarbeskjuta barn som leker vid den nya Gula Linjen är att ha byggt ett Koncentrationsläger.

Googla IHRA ditt jävla as. Jag tror inte att de 35 medlemsstaterna av organisationen International Holocaust Remembrance Alliance, Sverige är en av dessa, och den särskilda kommitté för antisemitism och förintelseförnekelse som tog fram definitionen av antisemitism bryr sig särskilt mycket om vad en judehatande galning anser är antiintellektuellt eller inte.

Du känner dig uppenbart träffad av ett flertal av punkterna i IHRA:s arbetsdefinition av antisemitism. Det beror på att du är antisemit. Den där listan kommer inte ändras på något avgörande sätt. Du har bara dig själv att arbeta med.
Citera
2026-06-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Googla IHRA ditt jävla as. Jag tror inte att de 35 medlemsstaterna av organisationen International Holocaust Remembrance Alliance, Sverige är en av dessa, och den särskilda kommitté för antisemitism och förintelseförnekelse som tog fram definitionen av antisemitism bryr sig särskilt mycket om vad en judehatande galning anser är antiintellektuellt eller inte.

Du känner dig uppenbart träffad av ett flertal av punkterna i IHRA:s arbetsdefinition av antisemitism. Det beror på att du är antisemit. Den där listan kommer inte ändras på något avgörande sätt. Du har bara dig själv att arbeta med.
Om du och IHRA tycker att jag är ”antisemit” för att jag tycker det är problematiskt att Israel mördar barn i Gaza så tänker jag: ”jaha, då får ni väl tycka det då”

Det visar bara att Israel vill undslippa ansvar för sitt omoraliska och förkastliga beteende.
Citera
2026-06-27, 17:57
Medlem
Citat:
Om du och IHRA tycker att jag är ”antisemit” för att jag tycker det är problematiskt att Israel mördar barn i Gaza så tänker jag: ”jaha, då får ni väl tycka det då”

Det visar bara att Israel vill undslippa ansvar för sitt omoraliska och förkastliga beteende.

Du ÄR antisemit. Det är ett objektivt faktum.
Citera
2026-06-27, 18:00
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Jasså? Israel bör tillåtas agera mer omoraliskt än andra länder utan att dom bör få kritik för det menar du? Varför är det så?
I verkligheten är det ju precis tvärtom. Andra länder som är betydligt värre mot sina egna medborgare och länderna omkring undgår i stort sett kritik överhuvudtaget. Det finns helt enkelt ett inte helt smickrande engagemang mot just Israel.
Citera
2026-06-27, 18:00
Medlem
Nej. Det är därför det finns en terminologisk skillnad mellan antisemitism och antisionism. Det går utmärkt att vara det senare utan att vara det första.
Citera
2026-06-27, 18:04
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det är du som inte kan läsa vad jag faktiskt skrev. Rapporten skriver tydligt att antisionism i dessa judehatargrupper är den ny antisemitismen. Sionist är ett kodord för jude. Svårare än så är det inte.
Nu lade du till information: antisionism "i dessa judehatargrupper"". Om det är en judehatargrupp är det per automatik antisemitism oavsett inställning till sionism.

Antisionism är inte samma sak som antisionism. Rapporten ger inte heller uttryck för det. Tycker du borde lägga mer tid på att läsa än att skriva. Båda är viktiga men du brister i ena.
Citera
2026-06-27, 18:10
Medlem
Citat:
Du ÄR antisemit. Det är ett objektivt faktum.
Jag tycker snarare att när man påtalar objektiv fakta i hur Israel agerar (bygger koncentrationsläger, mördar barn osv) så kan man inte säga det är ”judehat”. Det är antiintellektuellt att förneka empirin.

Det är lika antiintellektuellt som att säga att det är ”rasism” att konstatera att afrikaner i genomsnitt har lägre IQ eller är snabbare på 100m i genomsnitt.

Du däremot verkar tycka det är klandervärt att ha låg IQ, jag menar du verkar ha en ohälsosam relation till IQ. Jag tror bara du känner dig lite liten och kränkt i relation till oss som är lite smartare än dig själv.

Jag hatar inte afrikaner för att dom råkar vara snabba eller har lägre genomsnittlig IQ. På samma sätt som att jag inte hatar judar för att Israel mördar barn och bygger koncentrationsläger. Dessutom finns det väl fler än judar som bor i Israel? Araber och druser, hatar jag araber och druser oxå eller?
Senast redigerad av Devalvera 2026-06-27 kl. 18:13.
Citera
2026-06-27, 18:20
Medlem
Man är väl inte Judehatare bara för att man är skeptisk till Zionism?
Citera
2026-06-27, 18:22
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Jasså? Israel bör tillåtas agera mer omoraliskt än andra länder utan att dom bör få kritik för det menar du? Varför är det så?

De konstanta och högst reella hot om Israels utplåning samt de oavbrutna försöken att nå målet är ett problem. Muslimer har faktiskt attackerat Israel varenda dag sedan 1948, och många muslimska länder har varit involverade. Jag har svårt att dra fram andra exempel på länder som befunnit sig i en sådan ständig existentiell kris så länge som Israel har.

Svårt att fatta det?
Citera
2026-06-27, 18:24
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
Man är väl inte Judehatare bara för att man är skeptisk till Zionism?
Självklart inte, det finns tex praktiserande och djupt troende judar som är antisionister. Det vore konstigt att anklaga dem för antisemitism.
Citera
2026-06-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Det var den största lögnen jag sett idag. Gazaborna har ökat massivt i både antal och individuell vikt. Du vet väl om att Gaza-borna är bland de fetaste? De har det bra med alla massmiljarder dollar de fått och fortsatt får årligen från väst, med idiotsverige som en av de stora donatörerna med våra skattepengar. Vi tackar sossarna, mp, v för det.

T.om IDF har själva erkänt att de MÖRDADE 80K+.
Men det vet ju inte du såklart.

Men över 750K saknas fortfarande.

Eftersom du påstår att de ökat, kan du redogöra hur denna mätning skett?
Citera
2026-06-27, 18:42
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster95291185
Fortfarande är det Hamas fel som använder dessa byggnader som baser.
Tom Trump fattar det vansinniga att spränga byggnader för att det finns enstaka stridande motståndare i dem, det här sa han om Israels krigande i Libanon.

Citat:
Too many people have been killed. You don't have to knock down an apartment house every time you're looking for somebody, because there are a lot of people in those apartment houses, and they're not all Hezbollah," he said.
Källa: The Independent

Det känns underligt att för en gångs skull hålla med President Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in