Från
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/n1m4ld/nooshi-dadgostar-om-sitt-riktiga-namn-anvander-det-aldrig
Citat:
Jag blev förvånad när jag sökte på dig och insåg att du faktiskt inte heter Nooshi. Mehrnoosh, uttalar jag det rätt?
– Ja, det tror jag.
Tror? Används det så sällan att du inte vet?
– Jag använder det aldrig, det är typ min morbror som använder det. Redan på förskolan var det en förskollärare som sa till mina föräldrar ”Det där är för komplicerat, så vi kommer säga Nooshi.” och de var så här ”okej, vi kör på det.”
Hur är hon egentligen att arbeta med? Tycker att hon verkar vara rätt bestämd, så kan nog inte vara lätt att framföra kritik om det är så. På sättet hon svarar känns det inte som att hon inbjuder till högt till tak när det gäller att framföra eventuell konstruktiv feedback..
Citat:
När du får feedback från dina medarbetare, vad säger de?
– Haha! Det här är livsfarligt. Det blir en sån följdartikel. Facket på kansliet...
– Jag vågar inte svara på den för du kommer gå och få facit sen och så ska du ställa det mot varandra. Och så blir det så ”hade ingen koll”.
Kom igen nu, vad får du för du feedback från dina medarbetare?
– Du vet, de vågar väl inte säga exakt vad de tänker ...
Vågar de inte? Är du läskig?
– Nej, jag är jättesnäll ju. Jag vet inte. De är alla väldigt snälla menar jag. Så då antar jag att allt är väldigt bra.
Sättet du svarar gör att jag ändå får bilden av att du kanske är lite läskig?
– Nej, absolut inte. Jag tror att vi har det jättegött. Man måste ha en väldigt god arbetsmiljö för att få fram den här kreativiteten. Annars kan vi inte också kritisera och konstruktivt gå vidare, att ”nej, men det här blev inte bra”.