2026-06-26, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Har kommenterat detta, se svar ovan.

Kristersson brukar prata om hur skadlig massinvandringen till Sverige varit, SD ännu mer.

Tidö har som mål att stoppa tvångsblandning.

Sverige är fortfarande en av världens bättre fungerande stater, märks att du inte varit utomlands.

Det är för sent att stoppa, svenskarna röstade själva för massinvandring i decennium efter decennium: (FB) Svenskarna har kört sitt eget land på tippen, inga andra
Tror du på riktigt att bara invandrare bor i hyresrätt?

Vad har det du skriver med vetorätt över andras egendom att göra?
Citera
2026-06-26, 06:46
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror du på riktigt att bara invandrare bor i hyresrätt?

Vad har det du skriver med vetorätt över andras egendom att göra?

Nej det tror jag inte. Hade du läst det jag skrivit hade du sett att jag även skriver om nysvenskar i "köpeområden".

Jag har skrivit om det.
Citera
2026-06-26, 06:51
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck
SD meddelade i dag att de vill att villaägare ska kunna stoppa planer på billiga hyresrätter i sina områden. Har SD blivit de rikas parti?

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/k0m8GX/medborgarveto-mot-tvangsblandning-av-villaomraden
Du fattar att de flesta villor i Sverige kostar mindre än din bostadsrätt på södermalm?
Citera
2026-06-26, 07:11
Bannlyst
Tvångsblandningen sker redan med 100 000 nya invandrare varje år

Ser ni inte hur "nyanlända" afrikaner muslimer deras ungar får förtur bostad bidrag hemma på dagarna med ungarna, gärna en nyfödd i barnvagn?
Citera
2026-06-26, 08:14
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vill Allard verkligen ha tvångsblandning? Isåfall är han en svenskhatare.

Har för mig att jag hört honom säga det. Finns bara ett säkert kort att spela om man inte vill ha tvångsblandning och det är Tidö.
Citera
2026-06-26, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Då blir det… rasism..om man i hyreskontraktet måsta fylla i etnisk tillhörighet och få avslag pga just det.
Ditt förslag måste man ju det. Mera chans att bli blandat om man tar från bostadsförmedlingen.
Kanske med några från sociala eller från flyktingboende.
Citera
2026-06-26, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazurec
Tvångsblandningen sker redan med 100 000 nya invandrare varje år

Ser ni inte hur "nyanlända" afrikaner muslimer deras ungar får förtur bostad bidrag hemma på dagarna med ungarna, gärna en nyfödd i barnvagn?
Fel att vara hemma med nyfödd? Och använda barnvagn?
Citera
2026-06-26, 11:04
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck
Har SD blivit de rikas parti?
Självklart är det så och har så varit sedan starten. Det som ständigt överraskat genom åren är hur det ens är möjligt att tro något annat. Åtskilliga är de sakfrågor där SD har sagt en sak till sina väljare och media, men sedan röstat tvärtom i riksdagen.

Tyvärr är deras väljare antingen för lata för att kolla upp det eller så skiter de helt enkelt i det eftersom det enda viktiga för dem är invandrarfrågan. Jag tror mest på det sista.
Citera
2026-06-26, 13:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Det är för sent att stoppa, svenskarna röstade själva för massinvandring i decennium efter decennium: (FB) Svenskarna har kört sitt eget land på tippen, inga andra

Måste tacka dig för den där tråden, den är bra, till skillnad från alla som jämt och ständigt säger att det är Judarnas fel att Väst har blivit som det blivit.
Citera
2026-06-26, 16:55
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Därför att du säger att SD är elaka eftersom de är emot tvångsblandning.

Nej, jag säger att SD är grisiga som numera bara är emot tåpngsblandning av villaområden, inte mot den mycket värre tvångsblandningen av hyresrättaområdena som faktiskt är på riktigt sedan många år.

Citat:
Vi som bor i villa vill inte ha er jävla mångkultur, det är därför vi röstar på SD! Fatta det!

Nog minns jag hur människor som bodde i villor och bostadsrätter älskade att kalla oss rasister när vi röstade in SD i riksdagen.
Citera
2026-06-26, 17:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Nej, jag säger att SD är grisiga som numera bara är emot tåpngsblandning av villaområden, inte mot den mycket värre tvångsblandningen av hyresrättaområdena som faktiskt är på riktigt sedan många år.

Nog minns jag hur människor som bodde i villor och bostadsrätter älskade att kalla oss rasister när vi röstade in SD i riksdagen.

Du är en historierevisionist. SD kom in i riksdagen tack vare skånska villaområden såsom Sjöbo.
Citera
2026-06-27, 03:58
Medlem
Låter inte realistiskt. Några villaägare ska väl tusan inte kunna bestämma var man får och inte får bygga för att det ska passa just dem?
De har köpt en tomt och ett hus. Den marken får de rå över.

I så fall hade det inte blivit något stugby nära någon sjö för någon annan än någon bondfamilj som inte vill ha stassare i närheten av sitt hus. Typ, ja bosatte mig för sjaligen här för att leva som eremit, inte dela badplatsen med andra!
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-27 kl. 04:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in