Citat:
Ursprungligen postat av
slö
kan väll vara värt att nämna att han först lyckades komma på kant med sitt eget parlament (där majoriteten då hölls av han eget parti....)
Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Ja, du är väl påläst. Mesjkov hade folkets stöd men interna strider i Krims parlament samt uteblivet stöd från Jeltsin som hade fullt upp i Tjetjenien gjorde att centralregeringen i Kiev kunde intervenera militärt och avsätta honom utan stridigheter. Befolkningen lämnades djupt desillusionerade. Det enda bestående spåret av Mesjkovs styre blev att han ställde om halvöns...
Jag har ingen ståndpunkt ifrågan då jag anser mig själv för dåligt påläst så jag följer diskursen och kriget som åskådare.
Men jag vill poängtera att er sakliga debatt hedrar er båda och det är lärorikt att följa med. Så jag uppmuntrar er att fortsätta i samma goda ton.
Otroligt skön paus från det annars så rådande klimatet de senaste 5 åren med hånfull pajkastning om nazi-ukraina eller "ryzzar", den stavningen diskvalificerar vem som helst från ett vuxet samtal och jag uppmanar att dessa skribenter ignoreras.
En extra eloge DickeFix som i impopulär opposition uttrycker sig föredömligt sakligt, det är inte hanterbart för gemene man.
Tack!