2026-06-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vardagsjurist
Finns tydliga exempel hos dem där korruption har förekommit
Lägg även in den lokala tidningen som inte publicerar vissa nyheter som anses vara en rättighet för medborgarna att känna till.

Ok. Du har säkert bättre koll på vad som förevarit i Karlstads Frimurarloge. Har det fallit någon dom eller skett uteslutningar pga otillbörligt gynnande?
Är NWT ett problem i sammanhanget?
Citera
2026-06-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Vi normala föredrar vettiga människor, oavsett tro. Det blir liksom inte bättre med frimurare när de är pedofiler, hur kristna de än säger sig vara...

Det vore bra med mer information innan tvärsäkra slutsatser. Återigen, kopplingen till frimurare är egentligen inte mer intressant än eventuella andra medlemskap CH haft om man inte kan påvisa att att det funnits vetskap om vad han gjort osv.
Citera
2026-06-24, 22:07
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ok. Du har säkert bättre koll på vad som förevarit i Karlstads Frimurarloge. Har det fallit någon dom eller skett uteslutningar pga otillbörligt gynnande?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/hemliga-makteliten-som-styr-karlstad-flera-kommuntoppar-ar-med-i-frimurarna

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/nwt-ska-granska-makten-samtidigt-ar-ansvariga-utgivaren-mikael-rothsten-frimurare
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-06-24 kl. 22:09.
Citera
2026-06-24, 22:43
Medlem
Citat:
Om nätverkande i sig är korruption, då är samma kritik rimligen riktad mot jaktlag, idrottsklubbar, alumniföreningar och näringslivsnätverk. Korruption uppstår när någon missbrukar sin position, inte när människor lär känna varandra. Du verkar lite lite hög på egna konspirationer.
Till skillnad från dig gissar jag inte utan har egna erfarenheter från verksamheten så du kan stoppa upp dina konspirationer dit solen inte lyser
Citera
2026-06-24, 22:54
Medlem
Är snarare att merparten av media är påverkad av intressen, vilket är ett samhällsproblem.
Huruvida Frimurarna agerar i Karlstad kan jag inte uttrycka mig om då jag har ingen insyn och sprider inga påståenden som saknar starka källor.
Citat:
Citera
2026-06-24, 23:21
Medlem
Har alltid tyckt han ser ut som en homse. Är han peddobög eller småflickopeddo?
Citera
2026-06-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Till skillnad från dig gissar jag inte utan har egna erfarenheter från verksamheten så du kan stoppa upp dina konspirationer dit solen inte lyser

Tolkar det som bitterhet över att du inte platsade. Det är pinsamt låg nivå på ditt argument. Klasskillnad.
Citera
2026-06-25, 01:39
Medlem
RocketShips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Christian Holm är Homosexuell. Vi träffades i politiska sammanhang för en sisådär 20-25 år sedan, då kunde jag inte ana att han var homosexuell. Vi hade ingen kontakt med 15 år och när jag fick reda på hans läggning blev jag faktiskt chockad.
Citera
2026-06-25, 11:11
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew

Peddobög, uppenbarligen, eftersom kräket varit gift med en man.

Det tycks finnas en gräddfil till politiken för bögar, man stöter på dem påfallande ofta i sådana sammanhang.
Citera
2026-06-25, 12:46
Medlem
whogivesafucks avatar
Var lite att hitta.

"Dumpens grundare Sara Nilsson bekräftar för VF att man hittat chattkonversationer kopplade till Holms telefonnummer."
https://www.vf.se/nyheter/holm-anklagas-for-sexchatt-med-barn-fornekar-bestamt-en-mardrom/

Synd det var betalartikel.
Är det för att S N är märkt av domen som gör hon drar iväg uppgifterna till Ganman och inte kör på som Dumpen?
Eller kan hon även skickat till farbror blå, som kanske jobbar med ärendet ?

Man kan väl anta att hon verkligen kontrollerat telefonnumret ordentligt för att med 100% säkerhet få det fastställt att det är hans telefon som använts i chatten
Citera
2026-06-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RocketShip
Christian Holm är Homosexuell. Vi träffades i politiska sammanhang för en sisådär 20-25 år sedan, då kunde jag inte ana att han var homosexuell. Vi hade ingen kontakt med 15 år och när jag fick reda på hans läggning blev jag faktiskt chockad.

Jag har ju bara sett bild på honom i NWT och tycker han ger homovibbar, hur det var förr kan jag inte yttra mig om.
Citera
2026-06-25, 17:19
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMoonshine
Källa på det?
Oerhört dum fråga med tanke på hur lätt det är att slå upp både på Google, ChatGPT och Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in