Rubio om Kremls klagomål om att inte följa "Anchorage-andan": Det fanns ingen överenskommelse i Alaska
Iryna Kuteleva, Stanislav Pohorilov — 25 juni, 16:35.
"USA:s utrikesminister Marco Rubio berättade för reportrar under ett besök i Bahrain att det inte fanns några överenskommelser gällande Ukraina vid förra årets toppmöte mellan USA:s president Donald Trump och Rysslands president Vladimir Putin."
Källa : "Europeisk sanning"
"Detalj och: Som Rubio påpekade, under toppmötet i Anchorage, "fanns det bara förslag på ett avtal" för att avsluta kriget."
Mer att läsa om den ryska bluffen från Lavrov, Peskov, Putin med flera:
https://www.pravda.com.ua/news/2026/06/25/8041090/
Som jag skrev i förrgår.
De enda som "sett" avtalet är Lavrov och Peskov och som alltid visat sig ljuga på "listigt" ryskt vis.
Poff! Vilken bluff som sprack!