2026-06-08, 20:10
Medlem
GK pekar ut "sionismen, atlanticismen, globalismen" som problemet och visar därmed att han delar världsbild med resten av västvärldens nationalister, ställer sig på maktens sida och är inkompetent.

Viktor frågar om GK tror att det är hans uttalanden/fördömanden kring det geopolitiska som gjort att AfS fått ökat stöd, GK svarar "absolut" och man får gratulera till den ökande skaran nyttiga idioter partiet samlat på sig.
GK menar även att det saknas ett politiskt alternativ i Sverige som vågar tala klarspråk kring och kritisera ovan nämnda ismer (vad säger NMR om detta påstående?).

https://www.youtube.com/watch?v=M7b2-waQwXw

Det finns inga nationalister som förstår sig på världen.
Citera
2026-06-08, 20:40
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
GK pekar ut "sionismen, atlanticismen, globalismen" som problemet och visar därmed att han delar världsbild med resten av västvärldens nationalister, ställer sig på maktens sida och är inkompetent.

Viktor frågar om GK tror att det är hans uttalanden/fördömanden kring det geopolitiska som gjort att AfS fått ökat stöd, GK svarar "absolut" och man får gratulera till den ökande skaran nyttiga idioter partiet samlat på sig.
GK menar även att det saknas ett politiskt alternativ i Sverige som vågar tala klarspråk kring och kritisera ovan nämnda ismer (vad säger NMR om detta påstående?).

https://www.youtube.com/watch?v=M7b2-waQwXw

Det finns inga nationalister som förstår sig på världen.

Vad menar han med "atlanticismen"? NATO?

När det gäller globalismen har han ju rätt.
Citera
2026-06-12, 08:22
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det beror på att han är en översittare som myglar undan partiets pengar till sig själv. Han bor inte ens i Sverige längre. Han agerar därmed inte som en partiledare och därför lämnade basen av paritet för något/några år sen.

De som lämnade är självklart ledsna över att det blev så, men kan inte stå bakom en myglare. Det förstår jag.
Var har han myglat. Du får komma med en källa tack. Jimmie har ju myglat till sig pengar låter judarna knulla honom i röva, knäböjer för juden, kysser deras mur. Är för nato och EU. Kramar och hbtq pedofil. Bryr sig mer iom Israel än Sverige. Åkesson är ern trött fet myglare som inte jobbar.
Citera
2026-06-14, 03:41
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad menar han med "atlanticismen"? NATO?

När det gäller globalismen har han ju rätt.
"Atlanticism, även känd som transatlanticism, är tron på eller stöd för en nära relation mellan folken och regeringarna i Nordamerika (USA och Kanada) och de i Europa"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Atlanticism

Med andra ord
"Atlanticism, även känd som transatlanticism, är tron på eller snarare ett UNDERstöd för en INTIM relation mellan "USA" och dess lydstater.
Citera
2026-06-20, 20:39
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
under första valturnen och då främst snacket om "Vi är över spärren" och "Den politiska jordbävningen".
Idag tycker jag AFS och Kasselstrand blir bättre för varje dag som går.
Hade bara hoppats att de bröt med sektnätverket och slängde ut dessa ur partiet.

Men vilka är det du tänker på?
Och du hade fel.

I princip alla från NMR och DfS till betalda SD-influensers på X och andra avdankade alternativhögerhjon, som exempelvis SD horan Dulny. Han som efter gett Kasselstrand cred i debatten med Flam samtidigt menade att Kasselstrand inte alls bör ägna sig åt partipolitik utan bara bör hålla sig till utomparlamentariska debatter.
Citera
2026-06-22, 18:16
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Och du hade fel.

I princip alla från NMR och DfS till betalda SD-influensers på X och andra avdankade alternativhögerhjon, som exempelvis SD horan Dulny. Han som efter gett Kasselstrand cred i debatten med Flam samtidigt menade att Kasselstrand inte alls bör ägna sig åt partipolitik utan bara bör hålla sig till utomparlamentariska debatter.

1:
Hur har jag fel?
Min poäng är att det inte är så strategiskt att lova en riksdagsplats till sina anhängerne när det inte är en garanati.
Konsekvensen blev att många blev svikna och kände sig besvikna..... samt (värst av allt) politiskt utbrända och kanske aldrig kommer tillbaka.

2:
Jag tror inte Kasselstrand hade fått dessa inbjudningar utan ett parti i ryggen så jag kan inte förstå hur Dulny och andra kan göra denna analys.
Vad skulle bli bättre som partilös menar de?
Senast redigerad av SaboMuggade 2026-06-22 kl. 18:19.
Citera
2026-06-24, 10:03
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
1:
Hur har jag fel?
Min poäng är att det inte är så strategiskt att lova en riksdagsplats till sina anhängerne när det inte är en garanati.
Konsekvensen blev att många blev svikna och kände sig besvikna..... samt (värst av allt) politiskt utbrända och kanske aldrig kommer tillbaka.

2:
Jag tror inte Kasselstrand hade fått dessa inbjudningar utan ett parti i ryggen så jag kan inte förstå hur Dulny och andra kan göra denna analys.
Vad skulle bli bättre som partilös menar de?
Att din "väldiga" kritik/gnäll visade sig vara obefogad uppenbarligen.

Jo, oerhört elakt att sätta ribban högt, nu gråter vi en tår tillsammans för de som kände sig svikna
Senast redigerad av skillnad 2026-06-24 kl. 10:22.
Citera
2026-06-24, 17:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Och du hade fel.

Vad menar du med betalda SD-influencers? Menar du politiker eller partilösa såsom Christian Petersen, Nick Alinia och Memingenjören? Samtliga dessa tre tar mycket riktigt avstånd från Afs.

Du har helt rätt i att massa framträdande svenska nationalister har beröringsskräck för Afs. Och jag förstår dem.
Citera
2026-06-24, 18:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Gustav Kasselstrand är just nu bättre än vad han någonsin har varit. Modig som ett lejon säger han rakt ut vad han tycker om den judiska makten i världen. Vad gör då personer som har varit nationalister i 30 års tid? Jo, motarbetar honom något fruktansvärt och försöker att få människor att rösta på det ultrasionistiska Sverigedemokraterna. Varför väljer erfarna etnonationalister att göra så? Får de betalt någonstans ifrån? Varför hatar de Gustav Kasselstrand och hans parti Alternativ för Sverige? De vet ju att det han säger är sanningen. De värsta hatarna är Dan Eriksson, Magnus Söderman och Marcus Follin.

Därför attackeras Iran: https://www.tiktok.com/@afs_parti/video/7612972042807201046

Dan Eriksson sa att under årets midsommarfirande träffade han gamla nationalistiska veteraner från den gamla tiden och alla de skulle rösta på SD i år sa de. En av dessa anonyma veteraner hade röstat på Afs förut men är förbannad för att Afs bara pratar om Palestina.
Citera
2026-06-25, 12:09
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Att din "väldiga" kritik/gnäll visade sig vara obefogad uppenbarligen.

Jo, oerhört elakt att sätta ribban högt, nu gråter vi en tår tillsammans för de som kände sig svikna

Gav inte de mig rätt? I en eftervalsanalys. Jag vill minnas det.
Citera
2026-06-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Gustav Kasselstrand är just nu bättre än vad han någonsin har varit. Modig som ett lejon säger han rakt ut vad han tycker om den judiska makten i världen. Vad gör då personer som har varit nationalister i 30 års tid? Jo, motarbetar honom något fruktansvärt och försöker att få människor att rösta på det ultrasionistiska Sverigedemokraterna. Varför väljer erfarna etnonationalister att göra så? Får de betalt någonstans ifrån? Varför hatar de Gustav Kasselstrand och hans parti Alternativ för Sverige? De vet ju att det han säger är sanningen. De värsta hatarna är Dan Eriksson, Magnus Söderman och Marcus Follin.

Därför attackeras Iran: https://www.tiktok.com/@afs_parti/video/7612972042807201046
För att han älskar islamism?
Citera
2026-06-25, 12:10
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Dan Eriksson sa att under årets midsommarfirande träffade han gamla nationalistiska veteraner från den gamla tiden och alla de skulle rösta på SD i år sa de. En av dessa anonyma veteraner hade röstat på Afs förut men är förbannad för att Afs bara pratar om Palestina.

Källa?
Det är ju inte sant och man undrar vilka dessa veteraner är?
Några dårar som vill man bara skall prata om slöja och Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in