Citat:
Ursprungligen postat av
nocturnaltourist69
De försöker vara allt för alla på en gång. Förutom pedofilskandalerna är Sverige inte längre ett jordbrukssamhälle, så deras roll som bondeparti är inte lika relevant. Jag vet inte vilken procentandel av gårdarna som ägs av familjer i Sverige, men jag misstänker att fler och fler ägs av företag.
Att människor fortfarande röstar på dem är verkligen en liten seger, men jag antar att medlemskapet åldras och minskar. Inte riktigt det slags parti som alla MENA-folk kanske dras till?
Lantbruket har "försvunnit" liksom arbetarna och S, V (MP) och C letar febrilt efter nya väljare och vi har sett sedan tidigare vilka dom försöker nå...