2026-06-24, 20:32
  #1
Medlem
bo-jerrys avatar
I mina yngre år kändes det som att centerpartiet var ett tydligt landsbygdsparti. Alltid på böndernas sida eftersom dom viste att städerna är beroende av vad landsbygden kan producera. Detta känns lite avlägset med dagens centerparti. Är det någon som förstår vad dom brinner för nu för tiden? Har inte hört dom lyfta en lantbruksfråga på flera år.
Citera
2026-06-24, 20:35
  #2
Medlem
Centern skiter fullständigt i landsbygden. Det är ett vänsterparti vars enda syfte verkar vara att hacka på SD.
Citera
2026-06-24, 20:38
  #3
Medlem
Det var Annie Lööf som drog dom från landsbygden när dom hade "L siffror" och fick avbryta sin semester och ta fram "ny politik", bl a avståndstagande från SD som lever kvar.
Hon konstaterade att flest väljare finns i städer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xReVkX/annie-loof-avbryter-semestern

https://www.expressen.se/nyheter/annie-loof-avbryter-semestern-efter-krisen/
__________________
Senast redigerad av tjanska 2026-06-24 kl. 20:46.
Citera
2026-06-24, 20:48
  #4
Medlem
De försöker vara allt för alla på en gång. Förutom pedofilskandalerna är Sverige inte längre ett jordbrukssamhälle, så deras roll som bondeparti är inte lika relevant. Jag vet inte vilken procentandel av gårdarna som ägs av familjer i Sverige, men jag misstänker att fler och fler ägs av företag.

Att människor fortfarande röstar på dem är verkligen en liten seger, men jag antar att medlemskapet åldras och minskar. Inte riktigt det slags parti som alla MENA-folk kanske dras till?
Citera
2026-06-24, 20:50
  #5
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
I mina yngre år kändes det som att centerpartiet var ett tydligt landsbygdsparti. Alltid på böndernas sida eftersom dom viste att städerna är beroende av vad landsbygden kan producera. Detta känns lite avlägset med dagens centerparti. Är det någon som förstår vad dom brinner för nu för tiden? Har inte hört dom lyfta en lantbruksfråga på flera år.
Gamla bondeförbundet.
De har både bytt kostym och målgrupp, numera är det innerstadsslukparti för de som inte är miljöpartister men ändå gärna håller handen med dito.
Citera
2026-06-24, 20:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
De försöker vara allt för alla på en gång. Förutom pedofilskandalerna är Sverige inte längre ett jordbrukssamhälle, så deras roll som bondeparti är inte lika relevant. Jag vet inte vilken procentandel av gårdarna som ägs av familjer i Sverige, men jag misstänker att fler och fler ägs av företag.

Att människor fortfarande röstar på dem är verkligen en liten seger, men jag antar att medlemskapet åldras och minskar. Inte riktigt det slags parti som alla MENA-folk kanske dras till?
Lantbruket har "försvunnit" liksom arbetarna och S, V (MP) och C letar febrilt efter nya väljare och vi har sett sedan tidigare vilka dom försöker nå...
Citera
2026-06-24, 20:58
  #7
Medlem
liberalt Storstadsparti som låtsas av tradition att vara landsbygdsparti.
__________________
Senast redigerad av LDSguy 2026-06-24 kl. 21:01.
Citera
2026-06-24, 21:54
  #8
Avslutad
Stureplans-liberaler.
Citera
2026-06-24, 23:27
  #9
Medlem
Centern är storstadsparti,
Liberalt
Gillar pedofili och har många stora namn som är eller hänger med pedofiler.

Andra perversa saker har dom väl också kända för. Sänka gränsen för byxmyndigheten, månggifte,för tidelag osv.

Säljer gärna ut Sverige för inget, de anser att Sverige inte har någon kultur eller värde att bevara osv. Därför de kan samarbeta med vänsterblocket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in