Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Det tror jag.
Om man kollar på världsläget 1926 och jämför det med idag så har det hänt otroligt mkt.
Varför tror du inte det kommer att ske extremt stora skillnader till 2126?
Även vad gäller rymdresor?
/VV
Därför att det är ganska poänglöst och avstånden utanför vårat solsystem är, passande nog, just astronomiska.
Om du istället kollar på tidsspannet mellan 1960 och nu så har det hänt väldigt lite när det kommer till, åtminstone bemannade, rymdresor.
Betänk då att månen, som för övrigt skulle vara öppen för rymdturism år 2000 enligt så många, ligger mer eller mindre bredvid jorden medan Mars är typ väldigt långt bort. Pratas ju om att "terroforma" Mars och liknande för att göra den beboelig men det är enligt mig rena fantasier, skulle vara betydligt enklare att på något vis få till en omstart här på jorden exempelvis.
Visst kanske människan kan anordna en expedition till Mars någon gång men den kommer enbart vara för att markera revir isåfall och jag tvivlar starkt på att det händer inom hundra år och ifall det sker så kommer det bara vara för att markera revir.
Om vi pratar tiotusen, eller varför inte en miljon, år så är det såklart svårare att spekulera.