Citat:
Ursprungligen postat av
Devalvera
Såg detta klipp:
https://youtube.com/shorts/x0IP4Z7xqY0
I klippet ser vi ett flertal personer som kastar mjöl, ägg, mjölk och läsk/bubbel på en pojke invirad i någon slags utländsk flagga. Händelsen sker i Nacka, Stockholm.
När jag själv tog studenten så var det max lite öl och bubbel som man kanske fick på sig när man åkte studentflak. Och då av misstag.
Men att kasta mjöl och ägg med flit på studenter? Vafan handlar det om? Vem har infört denna ”trend” och hur i helvete har den kunnat bli etablerad?!? För mig är det väldigt konstigt beteende.
Vad är era erfarenheter av mjöl och ägg på studentfirandet?
Jag vill minnas att det mellan 2000 och 2010 förekom rykten att enstaka på vissa flak kastade mjöl på sina kamrater efter att de fått champagnestänk och ölstänk på sig under färden. Mest som ett elakt practical joke man pratade om att andra gjort.
Några få år efter att jag tog studenten blev det tradition att köpa 2.8

r bara för att hälla på varandra inte att dricka. Detta verkar förekomma på alla flak jag sett i år.
Bara några år innan var det mer att bubbel och öl brukade skakas runt under färden och naturligt skvätte och stänkte vid öppnande. Enstaka champagneduschar kunde förekomma på marken.