Igår, 09:36
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja, jag har också tänkt på det - det kommer säkert förr eller senare - hoppas snart

Tänker du då på efterhandsgranskning, typ svenska domstolar, där man får vänta i veckor på det slutgiltiga domen? Det vore spännande att spekulera om vad det skulle betyda för sporten, alltså att hela matchen bedöms i efterhand och varje domarbeslut, både fattade och sådana där man låtit något passera omprövas. Några mål stryks, och några straffsparkar får slås i efterhand. Bökigt, men i seriespel skulle man kunna ha sådant till godo vid nästa möte, även under följande säsong.
Igår, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Spolade fram matchen, kollade första 20, jag misstänkte att detta är en 0-0 match och de var det.

England är alltid intressant att hitta på så det var ett konstigt beslut
Igår, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Visst, men om en anfallare är i rörelse och bollförande så bedöms en glidtackling bakifrån där man missar bollen och anfallaren faller på det utsträckta benet oftast och rimligast som en fällning.

Jo, missad tackling bakifrån är såklart en foul, men denna var som sagt inte en sådan. Man luras att tro att det var det pga att backen ramlar bakåt när de krokar i varandra, och att diverse bilder från situationen inte visar den initiala kontakten som får backen att falla. Jag lutar åt ingen foul och att domaren dömde rätt, men svårt. (Och därmed rätt av VAR eftersom det inte var ett uppenbart feldomslut).
Igår, 15:21
Medlem
Mullrets avatar
Should Ghana have had a penalty?
Yes
93%
No
7%

Bbc hade en omröstning kring den eventuella straffen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in