2026-06-24, 13:54
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tårta behövs när man fyller år. Det hade du vetat om någon firat dig.

Ah det är nu du börjar inse att du haft fel om precis allting du skrivit i tiotals inlägg och därför försöker dra dig ur genom att börja låtsas att allting bara är på skoj.

Höhö tårta behövs när man fyller år.

Och så ett fjantigt personangrepp på det. Din lilla fitta.
Citera
2026-06-24, 13:58
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Finns ju en enorm mängd åldersgränser i Sverige, t.ex får du övningsköra bil när du är 17.5 år, du får inte köpa alkohol på systemet före 20, inte köra tung motorcykel före 20, köra buss när du är 21, sterilisera sig när du är 25, ta ut pension när du är 55, kan tvingas från jobbet vid 68.

Kanske kan man tänka sig cannabisgräns vid 25.

Du har talat för förbud (i direkt opposition till åtskilliga argument som du inte ens klarat av att försöka bemöta) i flera sidor, men nu talar du plötsligt för legalisering med 25-årsgräns?

Jo tjena din lilla fitta. Tror du inte att vi fattar vad du håller på med?
Citera
2026-06-24, 14:01
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du verkar inte fatta. Vi bad dig ange rimliga skäl till att man inte ska få ha körkort om man ibland använder cannabis, men inte kör rattonykter.

En lag bör vara baserad på rimliga skäl. Att någonting redan står i en lag är inte ett rimligt skäl. Förstår du?
När man tar körkort får man lära sig vad som gäller. Bara köpa det eller skita i att köra bil.

Att du som i min kommentar ovan till andra snubben kan tappa körkortet om du står på stan och kramar en lyktstolpe utan att ha ens sett en bil på på tre veckor tycker jag dock är fel. Men hela samhället är uppbyggt på lagar. Väljer man följa dem så brukar det lösa sig.
Citera
2026-06-24, 14:01
Medlem
Kan tänka mig att muslimer vill ha fri cannabis
Eftersom de inte får dricka alkohol
Du vill kunna sälja och köpa det fritt ute på gatan
Kanske tom bli miljonär om vanligt folk också köper det

Men för oss svenskar behövs inget sånt alls
Vi har vår alkohol
Jag vill inte att det ska stinka cannabis i portuppgångar, på lekplatser mm

Förr hade Sverige problem med fyllegubbar i parker mm
Men nu har det äntligen blivit bättre
Ska vi då ytterligare ha pundare ute i vårt samhälle?
Nej tack!

Polisen ska gå till attack, inte retirera
Citera
2026-06-24, 14:02
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tycker man ska lyssna på vetenskapen jag. Men en åldersgräns på 18 är bättre än nu, när det inte finns någon åldersgräns alls.

Nja, skulle man "lyssna på vetenskapen" så skulle exempelvis körkort också ha en högre åldersgräns. Omdömesförmågan är generellt inte färdigutvecklad vid 18. Vår myndighetsgräns handlar inte strikt om ett teknokratiskt vetenskapligt tänk, utan mer om rättigheter.

Att använda droger har dessutom mindre potentiell skadeverkan på andra personer än en själv, så det finns nog starkare "vetenskapliga" skäl till högre åldersgräns för körkort isf.
Citera
2026-06-24, 14:04
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
När man tar körkort får man lära sig vad som gäller. Bara köpa det eller skita i att köra bil.

Att du som i min kommentar ovan till andra snubben kan tappa körkortet om du står på stan och kramar en lyktstolpe utan att ha ens sett en bil på på tre veckor tycker jag dock är fel. Men hela samhället är uppbyggt på lagar. Väljer man följa dem så brukar det lösa sig.

Du kanske inser själv att det är helt onödigt att ens gå in i en diskussion som går ut på att ifrågasätta rimligheten i lagstiftning, om du är ovillig att ifrågasätta rimligheten i lagstiftning.
Citera
2026-06-24, 14:11
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Kan tänka mig att muslimer vill ha fri cannabis
Eftersom de inte får dricka alkohol
Du vill kunna sälja och köpa det fritt ute på gatan
Kanske tom bli miljonär om vanligt folk också köper det

Men för oss svenskar behövs inget sånt alls
Vi har vår alkohol
Jag vill inte att det ska stinka cannabis i portuppgångar, på lekplatser mm

Förr hade Sverige problem med fyllegubbar i parker mm
Men nu har det äntligen blivit bättre
Ska vi då ytterligare ha pundare ute i vårt samhälle?
Nej tack!

Polisen ska gå till attack, inte retirera

Tack för din input.

Finns det någon tillnärmelsevis rimlig person som vill försöka argumentera för förbudet? Vi har några senila boomers och så har vi en ultrafascistisk dåre. Vad tycker alla vanliga människor som gång på gång röstar för förbudet? Varför har legalisering 0 representation i vår riksdag? Vilka är skälen? Vem kommer att lägga ut texten?

Citera
2026-06-24, 14:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Du kanske inser själv att det är helt onödigt att ens gå in i en diskussion som går ut på att ifrågasätta rimligheten i lagstiftning, om du är ovillig att ifrågasätta rimligheten i lagstiftning.
Väljer man att bo och leva i landet får man acceptera dess lagar också. Orimliga eller ej, skulle de vara för orimliga är det väl bara att flytta. Mindre än 100 mil över pölen är CB lagligt för privat bruk, men åk aldrig dit för trafikbrott där. Det är väldigt väldigt dyrt.
Citera
2026-06-24, 14:15
Medlem
Citat:
Tack för din input.

Finns det någon tillnärmelsevis rimlig person som vill försöka argumentera för förbudet? Vi har några senila boomers och så har vi en ultrafascistisk dåre. Vad tycker alla vanliga människor som gång på gång röstar för förbudet? Varför har legalisering 0 representation i vår riksdag? Vilka är skälen? Vem kommer att lägga ut texten?

Det finns redan en massa problem med berusning idag
Varför göra det ännu värre och öka användandet i samhället?
Risken är att många underskattar riskerna
När det plötsligt blir tillåtet

Många tänker:
“det är naturligt”
“det är inte lika farligt som andra droger”
“det är inte beroendeframkallande”

Men forskning visar att det kan ge:
beroende hos vissa
sämre minne och motivation över tid
ökad risk för psykisk ohälsa hos vissa personer
Citera
2026-06-24, 14:19
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Väljer man att bo och leva i landet får man acceptera dess lagar också. Orimliga eller ej, skulle de vara för orimliga är det väl bara att flytta. Mindre än 100 mil över pölen är CB lagligt för privat bruk, men åk aldrig dit för trafikbrott där. Det är väldigt väldigt dyrt.

Det står bortom rimligt tvivel att du skriver under på legalistiska cirkelresonemang och därmed har ogiltigförklarat din egen medverkan i varje diskussion om att ändra någon lag. Du tycker helt enkelt att det ska vara som det är, för allting är redan precis som det ska vara.

Du kan sluta skriva här!
Citera
2026-06-24, 14:19
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nja, skulle man "lyssna på vetenskapen" så skulle exempelvis körkort också ha en högre åldersgräns. Omdömesförmågan är generellt inte färdigutvecklad vid 18. Vår myndighetsgräns handlar inte strikt om ett teknokratiskt vetenskapligt tänk, utan mer om rättigheter.

Att använda droger har dessutom mindre potentiell skadeverkan på andra personer än en själv, så det finns nog starkare "vetenskapliga" skäl till högre åldersgräns för körkort isf.
Jag har aldrig hört någon argumentera för högre körkortsålder.

Tvärtom så får man ta körkort i världens största billand USA vid 16 i de flesta delstater.

Kul att se dig motivera förbud. På ett område där ingen annan gör det är en bonus. Vad far gör är alltid rätt.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-24 kl. 14:27.
Citera
2026-06-24, 14:20
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Det finns redan en massa problem med berusning idag
Varför göra det ännu värre och öka användandet i samhället?
Risken är att många underskattar riskerna
När det plötsligt blir tillåtet

Många tänker:
“det är naturligt”
“det är inte lika farligt som andra droger”
“det är inte beroendeframkallande”

Men forskning visar att det kan ge:
beroende hos vissa
sämre minne och motivation över tid
ökad risk för psykisk ohälsa hos vissa personer

Aha du vill att polisen ska gå runt och attackera folk för att du bryr dig om deras hälsa och risker för skador osv.

Lol jävla dumhuvud, stick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in