2026-06-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det är inte samma sak som att påstå att intentionen var att få amerikanarna att gå med i kriget. Det du kommer med kallas konjektur. Det är sånt foliehattar pysslar med.

Nej eftersom att du har utredningar och högt uppsatta tjänstemän som skriver under på att det var så. Att 1+1=2 således är 4 = 2+2=1+1+1+1 är inte konjektur. Du härleder något rent logiskt ifrån axiom.
Citera
2026-06-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Med historisk koppling menar jag personer som själva levde i området från 1916 och framåt, alltså under övergången från osmanskt styre till det brittiska mandatet 1920–1948, eller deras direkta ättlingar. Det handlar om faktisk bosättning och familjeanknytning, inte om lösa eller symboliska hänvisningar.
och området menar du det som senare blev britiska palestinamandatet?

i
Citera
2026-06-24, 13:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nej, det är en dålig jämförelse. Australien och Nya Zeeland är fullt etablerade stater; Palestina var ett mandatområde där den politiska och nationella frågan fortfarande var under formning.

Jag tycker det är väldigt märkligt att du tycker att Australien och Nya Zeeland har mer existensberättande än Israel när du väljer 1916 som det magiska året som bestämmer vilken etnisk grupp som har rätt till vilken landmassa. Vilken etnicitet hade majoriteten av befolkningen i Australien och Nya Zeeland 1916 och i vilken världsdel var deras föräldrar födda?
Citera
2026-06-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Nej eftersom att du har utredningar och högt uppsatta tjänstemän som skriver under på att det var så. Att 1+1=2 således är 4 = 2+2=1+1+1+1 är inte konjektur. Du härleder något rent logiskt ifrån axiom.

uhm.. de högsta uppsatta säger ju att det inte var så, och deras utredningar visar ju på att det inte var så som du tror?
Citera
2026-06-24, 13:05
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Du har inte belagt någonting av det du skriver.
Citera
2026-06-24, 13:08
Medlem
Citat:
Du har inte belagt någonting av det du skriver.

Jag har belagt allting. Det är du som på grund utav personlig bias väljer att stoppa fingrarna i öronen. För du har personliga skäl att misskreditera allt och alla som påtalar Israels brott. Vilket är tydligt baserat på din post historik.
Citera
2026-06-24, 13:09
Medlem
Citat:
Jag syftade på kärnvapen. Det är där likheten ligger: båda är kärnvapenmakter som bygger sin säkerhetspolitik på avskräckning, vilket ger dem en särskild tyngd i internationell politik.

ah. så en härldening kopplad till kärnvapen, inte en observation av någon sort objektiv beskrivning.

liknelsen funger lika bra på ryssland , USA eller pakistan.
Citera
2026-06-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
uhm.. de högsta uppsatta säger ju att det inte var så, och deras utredningar visar ju på att det inte var så som du tror?

Tvärtom. Att det är bevisat att Johnson valde att lägga locket på och ge en förklaring trots att alla bevisar talar emot något annat säger ju allt. Det i kombination med att Israel tidigare utfärdat false flag attacker(och även den gången klantat sig rejält, se Lavon affair) i kombination med vittnesmål, utredningar och bevisningen som finns bevisar att det är så. Bara det faktum att Johnson valde att lägga locket på och ljuga, och att detta är belagt, borde egentligen vara nog, med tanke på omständigheterna.
Citera
2026-06-24, 13:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har belagt allting. Det är du som på grund utav personlig bias väljer att stoppa fingrarna i öronen. För du har personliga skäl att misskreditera allt och alla som påtalar Israels brott. Vilket är tydligt baserat på din post historik.

Nej, du skulle belägga att USS Liberty var en false flag attack.
Citera
2026-06-24, 13:12
Medlem
Citat:
Nej, du skulle belägga att USS Liberty var en false flag attack.

Vilket jag gjort. Tråkigt bara att du är faktaresistent och intellektuellt oärlig för att det kastar negativt ljus på ditt älskade Israel som aldrig nånsin gjort något fel.
Citera
2026-06-24, 13:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vilket jag gjort. Tråkigt bara att du är faktaresistent och intellektuellt oärlig för att det kastar negativt ljus på ditt älskade Israel som aldrig nånsin gjort något fel.

Citera var i texten det står att det var en false flag.
Citera
2026-06-24, 13:16
Medlem
Citat:
Citera var i texten det står att det var en false flag.

Är du handikappad? Behöver du en källa på att 1+1=2 ? Hur tror du att man bevisar saker och ting? Man tar de bevis, faktan och omständigheter som existerar och sedan pusslar man ihop detta till ett troligt händelseförlopp. Detta är exakt hur allting bevisas. Israel förnekar givetvis, precis som med alla brott någonsin, men det betyder inte att det inte skett. I alla rättegångar och i alla utredningar så är det såhär man bevisar saker och ting och det har jag gjort för dig. Eller är du ett sådant handikapp som frågar efter källa på 1+1=2? Man härleder saker logiskt ifrån axiom. Snälla jag trodde inte du var ett sådant här mentalt handikapp att du tror att ge källa är samma som att länka en text där "1+1=2" för att fatta att 1+1=2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in