2025-05-16, 20:01
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leogiertz
Ja, Convendum har, enligt vad jag har förstått, beslutat att lägga ner den här verksamheten men låter de som har kontrakt med dem bo kvar. Ändå snyggt hanterat av dem.

När det kommer till andra aktörer så kör vissa på men det är många som går i konken nu. Kan man hyra en sån här lägenhet nu finns det ju en ganska god möjlighet att göra samma grej som jag. Om ni vill få hjälp av oss professionellt med det så kan du ange koden flashback4life så får du lite rabatt. Haha.

Tack!

Vet du hur din hyra på 90 000 kr var tänkt att fördelas mellan LF och Convendum?
Citera
2025-05-16, 22:14
Medlem
Harry_s avatar
så det är OK att acceptera höga hyra för att anmäla dom för att komma över lägenheten?
Citera
2026-02-28, 20:49
Medlem
Leo Giertz försökte få huset tvångsförvaltat men gick på pumpen: https://www.hemhyra.se/nyheter/hyresgastforening-forsokte-fa-hyreshus-tvangsforvaltat-hovratten-sager-nej/

”Föreningen En organisation av hyresgäster krävde att ett hyreshus skulle tvångsförvaltas eftersom lägenheter stod tomma eller användes som hotell. Ordförande i föreningen är Leo Giertz som bor i huset på Gärdet. Men både hyresnämnden och hovrätten säger nej till tvångsförvaltning.”
Citera
2026-03-01, 09:44
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Leo Giertz försökte få huset tvångsförvaltat men gick på pumpen: https://www.hemhyra.se/nyheter/hyresgastforening-forsokte-fa-hyreshus-tvangsforvaltat-hovratten-sager-nej/

”Föreningen En organisation av hyresgäster krävde att ett hyreshus skulle tvångsförvaltas eftersom lägenheter stod tomma eller användes som hotell. Ordförande i föreningen är Leo Giertz som bor i huset på Gärdet. Men både hyresnämnden och hovrätten säger nej till tvångsförvaltning.”

är han rädd att bli av med lägenheten nu? 😂
Citera
2026-06-01, 21:43
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Ekonomi: övrigt --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2026-06-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear

Det finns nästan ingen praxis på Bostadsförvaltningslagen, så vi tänkte testa om det gick att använda den för att kunna komma åt hotell i vanliga lägenhetshus. Har en annan process som också ligger i hovrätten med ett åtgärdsföreläggande för att försöka komma åt samma sak. Det är också ett test för att se om det går och det borde komma ett beslut innan sommaren

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
är han rädd att bli av med lägenheten nu? 😂

Nejdå, jag bor kvar i lägenheten. Jag har ju ett besittningsskydd direkt mot fastighetsägaren. Sen att jag försöker få dem att sluta driva ett hotell i en bostadsfastighet har egentligen inte så mycket med det att göra. De kan ju inte sparka ut mig för att jag försöker få dem att sluta med det...
Citera
2026-06-24, 02:05
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leogiertz
Det finns nästan ingen praxis på Bostadsförvaltningslagen, så vi tänkte testa om det gick att använda den för att kunna komma åt hotell i vanliga lägenhetshus. Har en annan process som också ligger i hovrätten med ett åtgärdsföreläggande för att försöka komma åt samma sak. Det är också ett test för att se om det går och det borde komma ett beslut innan sommaren

Nejdå, jag bor kvar i lägenheten. Jag har ju ett besittningsskydd direkt mot fastighetsägaren. Sen att jag försöker få dem att sluta driva ett hotell i en bostadsfastighet har egentligen inte så mycket med det att göra. De kan ju inte sparka ut mig för att jag försöker få dem att sluta med det...

vad tjänar ni på allt det där?
Citera
2026-06-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
vad tjänar ni på allt det där?

Han driver ett företag som hjälper folk att få en ockerhyra sänkt (kraftigt förkortat). Jag antar att publicitet för honom och hans företag får fler att anlita honom.

Har du läst om hur stor hyressänkning han fick för sin egen lägenhet?
(Från 90 000 kr till 27 000 kr). https://www.mitti.se/nyheter/leo-fick-hyran-sankt--med-63-000-i-manaden-6.3.298063.dda26386bf
Senast redigerad av LezFear 2026-06-24 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in