Citat:
Ursprungligen postat av
BlackRockInc
Så likadana brott ska ha högre straff för män än kvinnor?
ok simp.
Har politiker och domstolar bestämt ännu vad en man och vad en kvinna är?
Frågar åt en kompis.
PS. Får man spöa på en transa utan att få dubbelt straff?
Jag tycker det är lärorikt att se hur dagens politiker och tjänstemän beter sig. Det sätter så att säga ett prejudikat. Ryssar får inte äga bostäder. Ukrainska manliga flyktingar skickar man hem rätt in i köttkvarnen igen. Svenska män behandlas som tredje klassens medborgare. Kristna, norrmän och vita får man hata öppet, dra skämt om, håna hur mycket man vill, medan vissa andra grupper skulle resultera i fängelsestraff.
Den dagen allt vänder så kan man mejsla ut precis vilka lagar man vill fast åt andra håller så att säga, bryta mot grundlagar, stifta nya förtryckarlagar som godtyckligt drabbar vissa, strunta i internationella konventioner och åtagande. Good times ahead!