2026-06-23, 23:05
Medlem
Loopmelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Alla som inte sköter sig orsakar problem och lidande för samhället och anhöriga.
Det går inte att komma ifrån.

Det må vara så men de blir inte uthängda till den extrema grad som dumpen gör och därmed är problemen som dumpen skapar bland speciellt anhöriga men även samhället extremt oproportionerligt.

Frågar nu en tredje gång sen antar jag att svaret bara är pengar, vad är syftet med dumpen förutom att tjäna pengar? Att varna för dessa män?
Citera
2026-06-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Alla som inte sköter sig orsakar problem och lidande för samhället och anhöriga.
Det går inte att komma ifrån.
Alla som inte sköter sig?
*hustrumisshandlare
*våldtäktsmän
*våldsamma män
* bedragare
*tjuvar
* snattare
* fortkörare
* rattfulla
* felparkerare
* civil olydnad
* skattesmitare

Något du vill ta bort??
Citera
2026-06-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Återkommer till det som dumpen mest handlar om. Varför är det ett sånt trauma för dig?
Jag trodde att denna tråd handlade om dumpen , men jag kanske har missuppfattat det hela.
Menar du att vi ska diskutera sådant som inte har med dumpen att göra?
Vi ska alltså inte diskutera majoriteten uthängningar som handlar om Lisa 14 och Börje 50+?
Vad tycker du vi ska diskutera då??

Svara på frågan till att börja med.
Så om jag förstår dig rätt. Tycker du det är rätt att Dumpen tar gäddor som riktar in sig på barn under 14?
Men du tycker det är fel att Dumpen tar gäddor som vill träffa 14-åringar?
Citera
2026-06-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Oavsett vad "gäddorna" gjort så är det inte bra att folk tar livet oavsett! Tycker mest synd om de anhöriga till "gäddorna" Dumpen har orsakat många självmord!

Kanske lite av en hård sanning.
Men det kanske inte är så stor sorg för anhöriga. När det avslöjats att personen är en gädda.

Självmord är dock alltid tragiskt.
Citera
2026-06-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Svara på frågan till att börja med.
Så om jag förstår dig rätt. Tycker du det är rätt att Dumpen tar gäddor som riktar in sig på barn under 14?
Men du tycker det är fel att Dumpen tar gäddor som vill träffa 14-åringar?

Du har som vanligt inte förstått någonting alls. Fjortisar dreglar inte efter Börje 50+ som dumpen försöker påskina. Jag och många med mig har hundratals gånger påpekat detta för dig , utan att det går in.
Kan du på ett enkelt sätt förklara vad du inte förstår när det gäller fjortisars val att välja eventuell partner?
Felet är en icke existerande verklighet. Att du drömde om feta Greta 60 när du var 14 gör ju inte det till en verklighet att Sveriges fjortisar drömmer om feta Börje 50+.
Citera
2026-06-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Du har som vanligt inte förstått någonting alls. Fjortisar dreglar inte efter Börje 50+ som dumpen försöker påskina. Jag och många med mig har hundratals gånger påpekat detta för dig , utan att det går in.
Kan du på ett enkelt sätt förklara vad du inte förstår när det gäller fjortisars val att välja eventuell partner?
Felet är en icke existerande verklighet. Att du drömde om feta Greta 60 när du var 14 gör ju inte det till en verklighet att Sveriges fjortisar drömmer om feta Börje 50+.

Du tycker det är orättvist att gäddorna blir lurade att de är sexiga. Då det inte stämmer?

På vilket sätt förändrar det att gäddorna dyker upp för att träffa ett barn?
Sedan tycker jag du glömmer en viktig poäng. Barn har ingen sexualitet. De är också lättpåverkade.
Sedan om du vill se riktiga fall där barn farit illa så är det bara att besöka en tingsrätt.
Citera
2026-06-23, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Ännu en uthängd som hoppade framför ett tåg igår, verkar dock som han överlevt.

Det är helt sjukt hur många som nu har dött eller blivit allvarligt skadade på grund av denna sida. Det är inte bara de uthängda som får problem, anhöriga och i det här fallet med tåget blev de som bevittnade händelsen traumatiserade.

Är det värt att folk ska dö, att närstående ska bli trakasserade utöver själva traumat att se en anhörig uthängd och dessutom att samhället ska bevittna självmordsförsök för att varna samhället om pedofiler? Vad fan är syftet med dumpen egentligen?

Syftet är att Sara ska få extra pengar och leva ut sina hämndbegär emot män ifrån trauma hon inte bearbetat.

Pedofiler finns knappt på dumpen.Däremot gott om kåta män som vill sätta på tonårstjejer det är vad de riktar in sig på.De flesta hade aldrig ens fått chansen att träffa en riktig tonåring.Bara ett fåtal hade varit villiga att våldta eller utnyttja.De flesta hade ” i värsta fall” bara legat med tjejen eller killen.Ingen hade gjort mer än så.

De flesta är bara män som inte lever i verkligheten och det utnyttjar Sara.Om någon kåt fjortis över all förmodan velat träffa Åke 62 så hade det bara blivit sex och om hon nu tänder på gubbar vilket de flesta inte gör i den åldern, varför ska någon hindra två personer som vill ha sex? Allt handlar bara om moral och extremt lite om att skydda någon.
Citera
2026-06-23, 23:38
Medlem
semen.12s avatar
Jag stod och pissade på Yaki da Göteborg 1986 Sjöberg sprang som alla andra i cowboyboots på den tiden han stod intill mig han är lång. På den tiden var han redan en idol som höjdhoppare folk glömmer sånt. Jag sade inte ens hej.

Några år senare såg jag han igen På Gamle Port Då var Ronnie Jönsson där
Senast redigerad av semen.12 2026-06-23 kl. 23:40.
Citera
2026-06-23, 23:42
Medlem
Loopmelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allright02
Syftet är att Sara ska få extra pengar och leva ut sina hämndbegär emot män ifrån trauma hon inte bearbetat.

Pedofiler finns knappt på dumpen.Däremot gott om kåta män som vill sätta på tonårstjejer det är vad de riktar in sig på.De flesta hade aldrig ens fått chansen att träffa en riktig tonåring.Bara ett fåtal hade varit villiga att våldta eller utnyttja.De flesta hade ” i värsta fall” bara legat med tjejen eller killen.Ingen hade gjort mer än så.

De flesta är bara män som inte lever i verkligheten och det utnyttjar Sara.Om någon kåt fjortis över all förmodan velat träffa Åke 62 så hade det bara blivit sex och om hon nu tänder på gubbar vilket de flesta inte gör i den åldern, varför ska någon hindra två personer som vill ha sex? Allt handlar bara om moral och extremt lite om att skydda någon.

Aa, bilden jag har av dumpen är exakt samma.

Majoriteten verkar ha något fel psykiskt eller så är det kåta desperata incels som inte får knulla och därmed söker i princip allt som går sexuellt. Tror inte de flesta (vissa gör det självklart men inte majoriteten på dumpen) söker efter barn i sig utan det är mer att tillfället presentera sig, de är kåta och desperata så de går rakt i fällan.

Tänk om de gjort något liknande gentemot potentiella köpare av smuggel alkohol, prostitution eller narkotika och sedan en hel del går och tar livet av sig, är detta ok? Självklart inte.

Sverige är ett rehabiliteringssamhälle där brott till och med gallras efter X antal år. Ingen civil människa eller civil grupp utöver rättsväsendet har rätt att straffa någon annan oavsett vad dom gjort och dessutom antar jag att publiceringar på dumpen är menade att vara kvar för alltid och även det går emot Sverige som ett rehabiliteringssamhälle.
Citera
2026-06-23, 23:50
Medlem
semen.12s avatar
15 år fyllda och man valde själv tills nyligen

Vad jag vill ha sagt han har varit en idol för jättemånga i vår ålder.
Supertråkigt att folk i vår ålder låg med minderåriga.
När jag gick i tvåan bodde jag hemma hos en tjej som gick i nian jag jobbade med hennes pappa och körde ut GP GT på helgerna.
Senast redigerad av semen.12 2026-06-23 kl. 23:54.
Citera
2026-06-24, 04:34
Medlem
Citat:
Det fungerar eftersom gäddor fortsätter publiceras.
Och många stödjer dem. Om modellen var dålig skulle den läggas ner. Dumpen är väl det som fungerar bäst just nu. Om några år kanske något annat fungerar bättre. Då kanske Dumpen läggs ner. Precis som medicin som folk tycker är jättebra nu kanske om några år inte är tänkbart. Angående ditt exempel.

Det handlar inte om att kategorisera grupper som varit med om olika trauman. De som blivit utsatta för övergrepp kan ju ha blivit mobbade också.
Då blir de väl ännu mer sköra antar jag.

Du får läsa själv hur det går till när de rekryterar fiskare. Istället för att spekulera. Dumpen.se

Vad jag menar är att precis som med miljörörelsen som eventuellt stoppar en ambulans. Genom att limma fast sig på vägen. Kanske Dumpen också inte alltid fungerar fel fritt. Alltså några knäckta ägg.
Tungmetallen är sjukt jävla giftig. Binverkningen är att du tror du mår bättre. Den har aldrig fungerat speciellt bra som medicine folk har bara trott det.

Åter igen, din definition av att fungera är en illusion.
Modellen fungerar utav en funktion att bringa pengar men inte av den funktion som den påstås.

Du har noll koll på vad som gör någon självmordsbenägen. Du snackar skit för att det låter bra för din poäng. Du skapar dina argument ur röven men kan inte backa upp dem med fakta. Trotts att vi haft denna diskution tidigare fortsätter du att spy ur dig samma ord på olika sätt som stärker din version även om du vet att den är felaktig.

Ja men precis. Att läsa på där hur det går till är lika trovärdigt som att du hittar på hur det fungerar.

Du vet fan inte vad du säger. Du slänger ur dig saker för att det låter bra. Bitar du tar upp om milgörörelsen är de sämsta, de får folk att hata och störa sig på rörelsen istället. Miljö frågorna rör sig frammåt oavsett idioters förstörelse. Om något än saktare pga idioter. När de gör sådant pratar man om dem inte om miljöfrågor. När en ung tjej sitter och strejkar placerad där av sin rika familj i rampljuset började man prata mer om frågorna vilket man får ge dem. När hon sedan åker i fängelse med mera för olika brott så pratas det om brottet inte om miljön.

Du tror tydligen att saker är effektiva trotts att dem uppenbart inte är det. Din definition av effektiv är att det ser och känns bra. Inte att det faktiskt gör nytta.
Citera
2026-06-24, 04:35
Medlem
Citat:
Om Dumpen skulle vara en flopp skulle de inte fortsätta.
Det förstår du väl?
De fortsätter för att de gör senaationsmedia och får inkomst. Inte för att de är effektivt eller fungerar i sitt utsatta syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in