Ska vi redan nu säga att Pogačar har avgjort Tour de Suisse? Jag tycker nog det. Eller egentligen avgjorde han loppet när han skrev under sitt deltagande.
Bara fem etapper. En gång i tiden var det väl 14 etapper eller minns jag kanske fel?
Senast redigerad av TilleyHat 2026-06-17 kl. 17:41.
Kanske de andra cyklisterna kan göra en insamling och sen ge Pogacar en säck guldmynt för att stanna hemma. Pogges konkurrenter närmast uppgivna i Schweiz runt. Carapaz och Bagioli la manken till, resten underkända.
Bedrövligt att inte Roglič tar cyklingen på allvar längre. I alla fall känns det så. Jag tycker han mest lallar runt nu för tiden. Just Tour de Suisse borde motivera honom lite extra eftersom den är den enda han saknar av de sju major tours som finns strax under Grand Tours.
Blunk verkar stark, fick punka idag vilket hon tappade ganska mycket på. Gjorde tävlingens snabbaste varv i det sista vilket är ovanligt. Var ju hon som ramlade på första varvet förra tävlingen och körde upp sig till femte så och vann sprinten.
Blunk verkar också väldigt populär, åtminstone har hon många som fans som trackat Rissveds på Instagram. Sedan verkar massa fans till herråkare blivit arga också för att deras åkare blev diskade men Rissveds klarade sig.
Var ju annars enorma avstånd idag. Puck över 6 minuter exempelvis. Keller ramlade visserligen men tappade också mycket när hon väl fått fritt spår men kanske är skadad. Lecomte och Neff är helt under isen liksom Lill och Richards är ju skadad medan Maxwell timeout
Pogačars nästa lopp är Tour de France, därefter Il Lombardia, enligt Procyclingstats. Han lär också lägga till VM i Montreal till listan. Något annat vore överraskande.
När man ser de mindre racen som Lombardiet runt osv så undrar man; hade det funnits intresseunderlag för en liknande tävling i Sverige/Norden?
Typ något mellan Sverige och Norge uppe i fjällen på sommaren?
Östersund/Åre till Trondheim via Pilgrimsvägen kanske?
När man ser de mindre racen som Lombardiet runt osv så undrar man; hade det funnits intresseunderlag för en liknande tävling i Sverige/Norden?
Typ något mellan Sverige och Norge uppe i fjällen på sommaren?
Östersund/Åre till Trondheim via Pilgrimsvägen kanske?
Mindre race säger du om Lombardiet runt? Jag tror inte du fattar vad ett monument betyder för en cyklist.