2026-06-23, 15:00
  #1
Medlem
Vad vet vi?


Citat:
Två tonårspojkar har livshotade skador efter ett bråk på en buss i Malmö.

Den ena pojken är gripen tillsammans med en annan – misstänkt för försök till mord.

– Det är någon form av bråk som uppstått innan det här händer, säger polisens presstalesperson Filip Annas.

https://www.aftonbladet.se/a/n1mG9J
__________________
Senast redigerad av Bekannelse 2026-06-23 kl. 15:07.
Citera
2026-06-23, 15:02
  #2
Medlem
21Nyheternas avatar
17 åring och 18 årig man gripna misstänkta för försök till mord.

23 juni 2026 14:27
Sus Malmö: Våld, Malmö, pojke, 15-18 år, livshotande skador
23 juni 2026 14:08
Sus Malmö: Våld, Malmö, pojke, 15-18 år, livshotande skador
__________________
Senast redigerad av 21Nyheterna 2026-06-23 kl. 15:05.
Citera
2026-06-23, 15:10
  #3
Medlem
Den ena pojken som har livshotande skador hittades först efter en polisjakt? Hur har dom tagit sig därifrån?
Citera
2026-06-23, 15:14
  #4
Medlem
okok1s avatar
Varför har två livshotande skador? Hade båda kniv?
Citera
2026-06-23, 15:14
  #5
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför har två livshotande skador? Hade båda kniv?

BO kanske tog GM kniv och högg tillbaka ?
Citera
2026-06-23, 15:19
  #6
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Den ena pojken som har livshotande skador hittades först efter en polisjakt? Hur har dom tagit sig därifrån?
En tanke är ju att det bara var en gm och att 17åringen förföljde honom ut från bussen. När han kom ikapp blev även han knivhuggen. Han kan ju ha blivit häktad tillfälligt till polisen kunnat reda ut hans eventuella inblandning.
Citera
2026-06-23, 15:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
En tanke är ju att det bara var en gm och att 17åringen förföljde honom ut från bussen. När han kom ikapp blev även han knivhuggen. Han kan ju ha blivit häktad tillfälligt till polisen kunnat reda ut hans eventuella inblandning.

Ingen blir häktad utomhus bara sådär.
Du får nog läsa artikeln igen
Citera
2026-06-23, 15:25
  #8
Avstängd
Elm17s avatar
Då de gömde sig i Holma så kan jag garantera att GM är definitivt inte ifrån en skidåkande nation.


Holma består 99,999999999999999% utav MENA.

Resten Balkan-folk. Ingen svensk rör sig i de trakterna förutom fjortisar som söker efter att bli våldtagna.
Citera
2026-06-23, 15:28
  #9
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför har två livshotande skador? Hade båda kniv?
Tja, jag tror dom har livshotande skador pg.a livshotande skador. Och anledning att det är 2 st. Är just av den anledningen att dom är 2 st.
Citera
2026-06-23, 15:34
  #10
Medlem
K.Blomkvists avatar
Här någonstans är brottsplatsen

https://www.google.com/maps/place/Sn%C3%B6droppsgatan+7,+215+27+Malm%C3%B6/@55.5718947,12.9865033,3a,63.6y,20.97h,77.66t/data=!3m7!1e1!3m5!1sQBV31zPfissolufZlBB9zg!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D12.343732348050267%26panoid %3DQBV31zPfissolufZlBB9zg%26yaw%3D20.9705719337663 4!7i13312!8i6656!4m6!3m5!1s0x4653a131b5a711c7:0x79 ca9ea281e5b460!8m2!3d55.5719759!4d12.9859853!16s%2 Fg%2F11c21b5bys?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyMS4wIKX MDSoASAFQAw%3D%3D
Citera
2026-06-23, 15:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
BO kanske tog GM kniv och högg tillbaka ?
Kom att tänka på för ett par år sen så var det 2 som skulle råna någon i ett parkeringshus med kniv. Grejen var det att bo hade det också så alla 3 hamnade på sjukhus. Kanske något liknande som har hänt här? Bara en tanke.
Citera
2026-06-23, 15:43
  #12
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Holma som var så trevligt när jag var barn. Min mormor och morfar bodde på Hyacintgatan och hade koloni på Ärtholmen. Detta var på 80 talet. Idag är tyvärr bilden som sagt kolsvart.


Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Här någonstans är brottsplatsen

https://www.google.com/maps/place/Sn%C3%B6droppsgatan+7,+215+27+Malm%C3%B6/@55.5718947,12.9865033,3a,63.6y,20.97h,77.66t/data=!3m7!1e1!3m5!1sQBV31zPfissolufZlBB9zg!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D12.343732348050267%26panoid %3DQBV31zPfissolufZlBB9zg%26yaw%3D20.9705719337663 4!7i13312!8i6656!4m6!3m5!1s0x4653a131b5a711c7:0x79 ca9ea281e5b460!8m2!3d55.5719759!4d12.9859853!16s%2 Fg%2F11c21b5bys?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYyMS4wIKX MDSoASAFQAw%3D%3D

Verkar som att google var ute och fotade på 80-talet.

Ok, det står faktiskt en svarting bakom hållplatsstolpen. Bilden är från sept 2011, har väl hänt en del sen dess.
__________________
Senast redigerad av Fioehlbaerth 2026-06-23 kl. 15:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in