2024-08-14, 15:03
Bannlyst
Det är tyvärr många som dropshippar billiga smartwatches ifrån kina. Bättre köpa en märkes klocka
Citera
2024-08-20, 08:19
Medlem
Svavelvinters avatar
Jag har en Huawei GT 2 Sport. Haft den i tre år nu.
Tålig.
Snygg (subjektivt så klart)
Fortfarande bra batteritid.
Bra funktioner.
Citera
2024-08-20, 09:12
Medlem
Jag har kört Fossil Hybrid i ett par år, men bytte i vintras till en OnePlus Smartwatch 2 för att se bättre. Båda dessa har fördelen av att de ser ut som vanliga armbandsur, inte sportklockor/aktivitetsur.. Klarar dessutom rätt mycket utan att behöva laddas.

/Dick
Citera
2024-08-20, 10:02
Bannlyst
Alla klockor har inte möjlighet att utrustas med e-sim kort så man ringa ifrån dem utan mobil. VIll man ha möjlighet att ringa ifrån klockan, bör man kolla efter LTE modelbeteckningen.

Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Apple Watch och Samsung Galaxy Watch är mer eller mindre en smarttelefon, så det är inte så konstigt att de är dyrare än en simpel träningsklocka. Jag har alltid med mig mobiltelefonen, så jag har nöjt mig med en enkel smartklocka. Jag köpte den för en hundring på Aliexpress istället för tusenlappar på Elgiganten/Proshop som klockan kostade när den var ny på marknaden.

Klockan var så pass bra att jag köpte en till av samma märke, fast en annan lite dyrare modell för 200 kr med inbyggd GPS.

Klockorna jag köpte var Ares 3 PRO och Stratos 3 Pro. Jäkligt bra batteritid som lätt räcker en månad. 3-4 dygn med AOD.

https://zeblaze.info/
Citera
2024-08-20, 10:09
Medlem
Magnums avatar
Oneplus Watch 2 är en bra och prisvärd klocka för Android. Mycket bra batteritid dessutom.
Citera
2024-08-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Jag skulle inte kunna bära kinesklocka. Har en Samsung Watch 4. Gammal nu. Gav 1800 när de hade rea när femman kom. Funkar bra är nöjd men apples är snyggare. Använder den när jag tränar. Med det sagt 2000 kr är väl inte mycket pengar?

Kines eller korean, same same men prisskillnad. Tror inte kvaliteten skiljer så nämnvärt om man nu verkligen inte väljer det billigaste från Kina. Typ alla smartklockor har sport funktioner standard för träning osv men vad gör dig nöjd med just GW? Förstår att styrningen via mobilen är enklare än alla olika appar som krävs för kineserna.

Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Kika på garmin eller coros. De har vettiga klockor runt 3000krs segmentet. Lite dyrare men god kvalité och renommé.

Något du själv har använt och kan ge en resume?

Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Alla klockor har inte möjlighet att utrustas med e-sim kort så man ringa ifrån dem utan mobil. VIll man ha möjlighet att ringa ifrån klockan, bör man kolla efter LTE modelbeteckningen.

Kollade på klockor för barn (kina marknaden)och då är det typ standard med e-sim då alla har spårnings funktioner som föräldrarna kan styra och se. Dock nästan bara 4G som stöds.

Ja själv blev det en Lemfo G28 kines fran Ali för 200kr den blev arbetsklockan och än så länge trots en del stryk och väta så inga problem. Dock lite dryg app som styr den men för att se meddelanden, tid, steg, sömn osv så funkar den kanon. Hyfsad batteritid när allt är igång typ 3-4 dagar, dock så pratar jag inte i den när man har samtal så lär vara mindre tid isf. I sparläge så har jag 60% efter en vecka.
Citera
2024-08-23, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Kines eller korean, same same men prisskillnad. Tror inte kvaliteten skiljer så nämnvärt om man nu verkligen inte väljer det billigaste från Kina. Typ alla smartklockor har sport funktioner standard för träning osv men vad gör dig nöjd med just GW? Förstår att styrningen via mobilen är enklare än alla olika appar som krävs för kineserna.

Något du själv har använt och kan ge en resume?

Kollade på klockor för barn (kina marknaden)och då är det typ standard med e-sim då alla har spårnings funktioner som föräldrarna kan styra och se. Dock nästan bara 4G som stöds.

Ja själv blev det en Lemfo G28 kines fran Ali för 200kr den blev arbetsklockan och än så länge trots en del stryk och väta så inga problem. Dock lite dryg app som styr den men för att se meddelanden, tid, steg, sömn osv så funkar den kanon. Hyfsad batteritid när allt är igång typ 3-4 dagar, dock så pratar jag inte i den när man har samtal så lär vara mindre tid isf. I sparläge så har jag 60% efter en vecka.

Kineser bruka inte klara av att göra mjukvara till den skit det produkter det spotta ut.. Så att man få något dåligt ihop tejpat app på köpet är nog vänta.
Senast redigerad av Niggers 2024-08-23 kl. 01:11.
Citera
2026-06-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjonsson1986
nej men du vet en del här älskar ju aliexpress
billigt billigt billigt
en klocka för 200 kr
jävla snåljåpar
200 kr för en klocka som fungerar i 200 minuter.
Citera
2026-06-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suramineralladagar
200 kr för en klocka som fungerar i 200 minuter.
Min 200 kr smartklocka har hållit i 3 681 720 minuter (7 år). Det är bättre än en Apple Watch.

How Long Do Apple Watches Last?
An Apple Watch usually lasts 3 to 5 years for most users. With careful use, some models can remain usable for 6 years or more, but the practical lifespan depends on three major factors: battery health, software support, and physical durability.

For most buyers, the realistic answer is simple: expect around 4 years of strong everyday performance from an Apple Watch. After that, it may still work, but battery life, speed, and software compatibility may start to feel limited.
Citera
2026-06-22, 19:49
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Min 200 kr smartklocka har hållit i 3 681 720 minuter (7 år). Det är bättre än en Apple Watch.

An Apple Watch usually lasts 3 to 5 years for most users. With careful use, some models can remain usable for 6 years or more, but the practical lifespan depends on three major factors: battery health, software support, and physical durability.

For most buyers, the realistic answer is simple: expect around 4 years of strong everyday performance from an Apple Watch. After that, it may still work, but battery life, speed, and software compatibility may start to feel limited.

Vilken modell har du?
Citera
2026-06-23, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilken modell har du?
Den här klockan från Elgiganten. Jag köpte den direkt från tillverkaren mellan 2019-2020.

Elgiganten - Umidigi Uwatch GT
Citera
2026-06-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn

Kan den spela musik från Apple music dock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in