2026-06-17, 21:09
  #397
Medlem
Visst skulle det ha ett visst underhållningsvärde att se Allard dampa loss i riksdagens talarstol, men nu är ju inte riksdagen tänkt att vara underhållning, och med stor sannolikhet kommer Allard inte få så mycket utfört rent praktiskt där, han kommer skrika sig hes i 4 års tid och få kommer lyssna på eller samarbeta med honom.

Vad tycker ni förresten om Mazoud Allahrd Närkestäppens härskare
https://x.com/memingenjoeren/status/2067283561812562059?s=61&t=A6mw9WLhXnH_giR8DF2RNw
Citera
2026-06-17, 21:18
  #398
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analytiker1975
Visst skulle det ha ett visst underhållningsvärde att se Allard dampa loss i riksdagens talarstol, men nu är ju inte riksdagen tänkt att vara underhållning, och med stor sannolikhet kommer Allard inte få så mycket utfört rent praktiskt där, han kommer skrika sig hes i 4 års tid och få kommer lyssna på eller samarbeta med honom.

Vad tycker ni förresten om Mazoud Allahrd Närkestäppens härskare
https://x.com/memingenjoeren/status/2067283561812562059?s=61&t=A6mw9WLhXnH_giR8DF2RNw

Riksdagen ska vara underhållning. Den borde granskas mer. Man vet ju inte ett smack av vad som pågår där. Hur många känner t ex till debatten häromdagen angående att ge upp ännu mer av vår nationella suveränitet till NATO? Ett beslut som kommer att gå igenom 100%. Om det då står en dåre där och ställer till en scen, med vakter som försöker kasta ut dåren, så är det svårt att tiga om detta för svenska Pravda. Worst case scenario, gemene man får veta att våra politiker just nu säljer ut landet, istället för att läsa om Wahlgrens och fotbolls-VM.
Citera
2026-06-18, 09:16
  #399
Medlem
Det hade ju varit något asså

Jag älskar Allards attityd. No mercy



-Men det går också att ta sig in via den mindre kända 12-procentspärren. 12-procentspärren avser inte de totala rösterna i hela landets riksdagsval. 12-procentspärren gäller för någon av landets 29 valkretsar. De större städerna och länen utgör valkretsar, varifrån de fasta mandaten fördelas.

Som Markus sa i något klipp… jag kommer bända upp varenda rövhål om jag kommer in i riksdagen 🤣
__________________
Senast redigerad av Backadalen 2026-06-18 kl. 09:41.
Citera
2026-06-18, 09:22
  #400
Medlem
En röst på Örebropartiet är en röst för en socialistisk regering. Det finns inte någon chans att Örebropartiet tar sig över tolvprocentspärren och alla röster på det partiet är röster som hade kunnat läggas på Tidö.
Citera
2026-06-18, 16:47
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
-Men det går också att ta sig in via den mindre kända 12-procentspärren. 12-procentspärren avser inte de totala rösterna i hela landets riksdagsval. 12-procentspärren gäller för någon av landets 29 valkretsar. De större städerna och länen utgör valkretsar, varifrån de fasta mandaten fördelas.
Wow.
Detta vet ingen i denna tråd om. Tack för att du förklarade.
OBS Ironi
Citera
2026-06-18, 16:49
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Markus Allard som leder Örebropartiet som fått ganska stor uppmärksamhet på Youtube. Markus Allard framträder regelbundet på Youtube kanalen Riks.

Örebropartiet växte och tog fler platser i kommunfullmäktige i Örebro i valet 2022.

Kommer partiet lyckas nationellt? Kommer de kunna ta röster från SD, M, S kanske andra partier?

https://www.friatider.se/vi-ska-utrota-klagget-riks-profil-vill-utmana-sd-pa-riksniva
Troligen inte.
Det är inget parti som klarat 12procentspärren i en valkrets förut samtidigt som de inte klarade 4 procent när alla röster i landet är
Citera
2026-06-19, 05:28
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Troligen inte.
Det är inget parti som klarat 12procentspärren i en valkrets förut samtidigt som de inte klarade 4 procent när alla röster i landet är

Någon måste ju vara först. Örebropartiet är nu näst största parti i Örebro med mycket god marginal på drygt 18 % enligt en undersökning. Bara S är större. Nu krävs det bara att örebroarna även röstar på ÖP i riksdagsvalet också, och jag utgår ifrån att Allard kommer ligga i hårt för att få ut ordet i regionen.

Även om Allard inte skulle få mycket gjort rent konkret i riksdagen, så är hans blotta närvaro viktigt rent metapolitiskt. Att hans råa retorik blir normaliserat nationellt som riksdagspolitiker, etablissemanget och folket får vänja sig vid. När SD kom in hade de inget inflytande heller för ingen ville ha något med dem att göra, men deras blotta närvaro i riksdagen normaliserade invandringskritiken fort, och liknande effekt hoppas jag att Allards inträde skulle få. Att normalisera återvandring, Swexit och avbyråkratisering samt motstånd mot slöseri av skattepengar.
Citera
2026-06-22, 19:12
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Troligen inte.
Det är inget parti som klarat 12procentspärren i en valkrets förut samtidigt som de inte klarade 4 procent när alla röster i landet är


Norrbottenspartiet fick 9,6% år 2002, innan internet knappt fanns. Då borde det kunna gå att dubbla det stödet nu när folk får sin information på internet och sociala medier, och knappt kollar TV längre. Så tänker iallafall jag. Dessutom så fick dom inte mycket röster alls nationellt dedär norrbotten spartiet.
Citera
2026-06-22, 19:14
  #405
Medlem
Markus Allard har fått 6 miljoner kronor i donationer enligt kammarkollegiet.

Vi får hoppas på en rejäl valspurt nu.
Citera
2026-06-22, 19:45
  #406
Medlem
Markus Allard måste våga att hålla några möten centralt i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Som Ian och Bert gjorde.

Det kommer att trigga AFA-Sverige att försöka störa ut mötena. Och det kommer ge uppmärksamhet.

Gör Allard inte det är det nog kört för Örebropartiet att ens få 1% i hela Sverige.
Citera
2026-06-22, 21:47
  #407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tebbu2
Norrbottenspartiet fick 9,6% år 2002, innan internet knappt fanns. Då borde det kunna gå att dubbla det stödet nu när folk får sin information på internet och sociala medier, och knappt kollar TV längre. Så tänker iallafall jag. Dessutom så fick dom inte mycket röster alls nationellt dedär norrbotten spartiet.
Nu handlar det om hela Örebro län.

Men jag skulle tycka det är kul om de skulle klara 12 procentspärren.
__________________
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-06-22 kl. 22:01.
Citera
2026-06-22, 23:39
  #408
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robix100
Markus Allard måste våga att hålla några möten centralt i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Som Ian och Bert gjorde.

Det kommer att trigga AFA-Sverige att försöka störa ut mötena. Och det kommer ge uppmärksamhet.

Gör Allard inte det är det nog kört för Örebropartiet att ens få 1% i hela Sverige.


Fast ÖP:s grej är att försöka få 12% i Örebros valkrets som i så fall ger ett riksdagsmandat.

Att sprida ut sig över hela landet och valtala typ Kasselstrand är meningslös energi då småpartier ändå inte klarar 4% spärren. Bara 4 nya partier har kommit in i riksdagen senaste 100 åren, Kd, Mp, SD och Ny Demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in