2026-06-21, 14:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt, upprepade ggr i tråden om Kirk. Vilket nog säger mer att du hade dålig koll på den kristna falangen via TPUSA och hur stor han de facto var inom Maga och för Trump.

Att väldigt få visste om hans existens - stämmer föga för MAGA-rörelsens del.

Att han sen inte florerat i svensk media är en helt annan femma.

Jag tror du missbedömt hela organisationen inom Turning point som gjort listor och jagat forskare, lärare och professorer och hur de målmedvetet arbetat för att underminera högre utbildning.

Allt detta i enlighet med project 2025 likaväl och att vilja föra in kristen utbildning. Antar du hört att de vill skrota utbildningsdepartementet?

TPSA var kraftfullt drivande för att underminera inifrån.
Det som inom 7MM berör det sk berget angående utbildning.
Vet att kirk hade anhängare och följare, men i allmänhet är det kirk who och speciellt här, där det mer liknar vem faan är det och ens efter man berättar.

Enda anledningen det fick uppmärksamhet, var att attentatet var framför kameror och att donalds blandade sig i.
Utan dom två parametrarna, så hade det bara varit de närmaste sörjande som tycker något, som nu.
Citera
2026-06-21, 14:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vet att kirk hade anhängare och följare, men i allmänhet är det kirk who och speciellt här, där det mer liknar vem faan är det och ens efter man berättar.

Enda anledningen det fick uppmärksamhet, var att attentatet var framför kameror och att donalds blandade sig i.
Utan dom två parametrarna, så hade det bara varit de närmaste sörjande som tycker något, som nu.
Nej. Detta är fullständig bs.
Du sitter snarare och upprepar att du inte hade nån koll.

Turning Point är en central maskin för Trump och Magarörelsen.
Han lockade unga kristna in till Trump.

Kirk var väl känd person i USA och drev en kristen nationalistisk agenda att förändra systemet inifrån.
Han liksom flertal andra försökte underminera högre utbildning.
Citera
2026-06-21, 14:57
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
Erika Kirk blev av Trump uppmanad att stämma Druski för hans satir av henne på likvakan av Charlie.
Trump missar att komedi inte är olagligt. Också kul att Druski aldrig nämnde Kirk eller någon annan vid namn, hon kände sig bara väldigt träffad och hennes stackars barn ska ha trott att det var hon i sketchen.
Citera
2026-06-21, 14:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej. Detta är fullständig bs.
Du sitter snarare och upprepar att du inte hade nån koll.

Turning Point är en central maskin för Trump och Magarörelsen.
Han lockade unga kristna in till Trump.

Kirk var väl känd person i USA och drev en kristen nationalistisk agenda att förändra systemet inifrån.
Han liksom flertal andra försökte underminera högre utbildning.
Det är närmast sörjande du pratar om.

Och ja, känd för ett få, även om de antal var ett gäng miljoner.
Citera
2026-06-21, 15:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är närmast sörjande du pratar om.

Och ja, känd för ett få, även om de antal var ett gäng miljoner.
Du uppmärksammade Kirk för första gången via mordet. Så är det.

Turning Point och Kirk har sällan uppmärksammats i Sverige. Så är det.

Ända sen han startade 2012 har han målmedvetet drivit en agenda att bygga sitt kristna imperium och sen blev han en mer riktad motor för Trump.
Citera
2026-06-21, 15:50
Medlem
santos_devilles avatar
Varför blev det så tyst om mördaren? Jag är så långt ifrån den här historien förutom att man ofta ser memes om att han ”Lean to the left” osv. Men varför är inte skytten mer hatad och pratad om?
Citera
2026-06-21, 16:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du uppmärksammade Kirk för första gången via mordet. Så är det.

Turning Point och Kirk har sällan uppmärksammats i Sverige. Så är det.

Ända sen han startade 2012 har han målmedvetet drivit en agenda att bygga sitt kristna imperium och sen blev han en mer riktad motor för Trump.
Som så extremt många andra och även donalds fans, det är ju det jag berättar hela tiden.

Du blir ofta sån här när det kommer till den kristna fundamentalismen, vad är det om?
Citera
2026-06-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Varför blev det så tyst om mördaren? Jag är så långt ifrån den här historien förutom att man ofta ser memes om att han ”Lean to the left” osv. Men varför är inte skytten mer hatad och pratad om?

För att det visade sig att han var höger. Då blev det locket på.
Citera
2026-06-21, 16:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Som så extremt många andra och även donalds fans, det är ju det jag berättar hela tiden.
Du påstår att Kirk inte var speciellt känd via att utgå från din okunskap om honom, vilket är konfirmationsbias:
"väldigt få visste ens om hans existens."
Citat:
Du blir ofta sån här när det kommer till den kristna fundamentalismen, vad är det om?
Har du så svårt att begripa vad jag ifrågasätter när det kommer till dig - snarare än kristen nationalism?
Citera
2026-06-21, 18:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du påstår att Kirk inte var speciellt känd via att utgå från din okunskap om honom, vilket är konfirmationsbias:

Har du så svårt att begripa vad jag ifrågasätter när det kommer till dig - snarare än kristen nationalism?
Inte utanför de närmaste sörjande.

Och jag sett detta när kristen fundamentalism kommer på tal, så åker ofta dina taggar ut.
Och förstår inte vad det är om, därav frågan.
Citera
2026-06-21, 19:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Inte utanför de närmaste sörjande.

Och jag sett detta när kristen fundamentalism kommer på tal, så åker ofta dina taggar ut.
Och förstår inte vad det är om, därav frågan.
Nej. Jag märker det. Du får kritik helt enkelt pga ditt upprepade svammel om Kirk.
Youtubern som du nyss kallade honom.

Om du upptäckte Kirk först när han dog så kan du väl iaf grunda med nåt så basic som wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Turning_Point_USA

Du hojtar ju gärna om Trump och fascism (förutom pedofili..) och det uppstår inte ur ett spår och över en natt.

Vill du höja nivån läser du professor Matthew Boedy's bok, en som hamnade på Kirks watchlist.
"Seven Mountain Mandate - exposing the dangerous plan to Christianize America and Destroy Democracy."

När det kommer till att attackera demokratin så finns en mycket målinriktad och mångårig satsning att angripa högre läroverk.

Really....
Senast redigerad av develi 2026-06-21 kl. 19:57.
Citera
2026-06-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Han kommer nog bli ihågkommen som mannen som vägrade gå Israels ärenden och fick betala med livet för det.

Trodde han blev ihågkommen för att han "var en republikan som snacka för mycket skit" under Trump eran? Inte för att vara sådan men det är nog sanningen och det som de flesta kommer tänka på ifall någon nämner hans namn och man ska försöka komma på vem det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in