2026-06-21, 02:38
Medlem
KaptenDilberts avatar
TPUSA - Charlie Kirks gamla organisation - störtdyker under Erika Kirks ledning

Det går dåligt för TPUSA.

Dragplåstret och i många debatter moderatorn Charlie Kirk var tydligen dragplåstret, men nu tappar de ekonomiskt och tittare sedan flera månader (han mördades ju förra året).

Jag har ju egna teorier om varför, men jag kan låta det vara öppet i trådformuleringen.

Det vi vet är att Ben Shapiro är innehållsledare. Han gör en biroll i "Lady Ballers" som basketdomare. Där spelar också Matt Walsch (what is a woman?) som också är TPUSA-medarbetare. (flera andra medarbetare är med i den filmen som porträtterar ett manligt basketlag som spelar som själv-identifierade kvinnor och inledningsvis vinner en massa matcher)

Erika Kirk har blivit omfamnad i sin sorgeprocess av Bari Weiss från CBS (nytillsatt chef där) med en stor intervju.

Erika Kirk blev av Trump uppmanad att stämma Druski för hans satir av henne på likvakan av Charlie.

TPUSA DITCHES Charlie Kirk's OWN Positions And Gets CALLED OUT
TYT
https://www.youtube.com/watch?v=mI_Wq6mLo8I
Citera
2026-06-21, 02:46
Medlem
KaptenDilberts avatar
massor av censur på nätet av hur dåligt det faktiskt går för TPUSA.
Jag hittar inte grafen över deras tankande ekonomi/tittarsiffror.
Visst de får massa intäkter genom sponsorer till Erika Kirk, men skolor vill inte ta emot dem längre,
tidigare var de "the shit" och välkomna på många ställen.

Sedan har de overextended med produktioner i "vi-vill-bli-konservativt-Netflix-format" med barnkanal, dyr produktion av fantasy-serien Merlin (inte särskilt sevärd) och annat.

Jonatan Unge har en prata om det här i andra delen av avsnittet jag länkar till:
https://poddtoppen.se/podcast/1453101115/stormens-utveckling-gratisfeeden/369-kontrollera-narrativet-pa-flashback-gratisfeeden
Citera
2026-06-21, 03:01
Avstängd
Comitiums avatar
Det var det jag sa. Charlie Kirk är snart glömd.
Citera
2026-06-21, 08:31
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium

Ja så klart, jag visste inte att han existerade förrän han blev skjuten och det uppmärksammades av utländsk media.
Citera
2026-06-21, 09:36
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Ja så klart, jag visste inte att han existerade förrän han blev skjuten och det uppmärksammades av utländsk media.
Exakt. En dagslända. Väldigt upphaussad. Typiskt för fenomenet "sociala media".
Citera
2026-06-21, 12:10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Trump har ju tappat unga republikaner. Samt troende som Kirk representerar.

Han har ju i princip stått för partiets hållning (och därför har det östs pengar över honom). Men han skulle nog fått svårt om Iran kriget.

Det blev ju också något vulgärt över organisationen han startat efter hans död.
Citera
2026-06-21, 12:18
Medlem
DaEzzs avatar
En försmak på hur det kommer att gå för MAGA-sekten när Trump dör. Falangstrider och defragmentering inför öppen ridå, följt av en kollaps där det som blir kvar inte är en rörelse, utan tio som hatar varandra och slåss om donationer och inflytande genom att tävla om vilka som är mest extrema.
Citera
2026-06-21, 12:29
Medlem
Citat:
Han kommer nog bli ihågkommen som mannen som vägrade gå Israels ärenden och fick betala med livet för det.
Citera
2026-06-21, 12:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Kirk var ett stort dragplåster för Trump och kristna Maga-väljare så rätt förväntat om TPUSA tappar mark.
Ett eget varumärke.

Så om Trump är likadan .....
Citera
2026-06-21, 12:56
Medlem
mearshimers avatar
Well... Deras största finansiärer är zionister såsom Bill Ackman.
Charlie kirks sista tid I livet spenderade han med att bli utskälld av zionister som var förbannade på att TPUSA var sympatiska med Israelkritikerna tucker carlson och candace Owen
Citera
2026-06-21, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Well... Deras största finansiärer är zionister såsom Bill Ackman.
Charlie kirks sista tid I livet spenderade han med att bli utskälld av zionister som var förbannade på att TPUSA var sympatiska med Israelkritikerna tucker carlson och candace Owen
Owens "israelkritisk". Hahaha!

Kraschen kom huvudsakligen efter Kirks död och de interna stridigheterna började.
Tucker bjöd in antisemiten Fuentes och Owens har inte gjort annat än ägna sig åt konspirationer om Charlie, i huvudsak Erika - parallellt med antisemitism.
Senast redigerad av develi 2026-06-21 kl. 13:19.
Citera
2026-06-21, 13:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det var någon jag också tidigt sade och "Kirk who", och snart faller han i total glömskan och kanske lite uppmärksamhet på födelsedagen och dödsdagen....
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
...För det var som denna användaren säger, väldigt få visste ens om hans existens.
Och de som kom yla var donalds fans, som bara yla för ylandet skull.

Och hur sen tråden om Kirk stendog som jag förutspådde och det gick snabbt också, dock en satans massa inlägg först av såna som inte visste ens vad de pratade om.
Citat:
Det var ju för donalds öppna munnen, och sen sure bli skjuten inför kameror är bra media också.
Men när media tröttande och det gick snabbt, så dog allt kring det.
Sure lite lätt sorl med Erika, och nu lite med ekonomiska svårigheter.

Och snart är det stendött igen, för så ointressant var Kirk även för denna höger.
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
En försmak på hur det kommer att gå för MAGA-sekten när Trump dör. Falangstrider och defragmentering inför öppen ridå, följt av en kollaps där det som blir kvar inte är en rörelse, utan tio som hatar varandra och slåss om donationer och inflytande genom att tävla om vilka som är mest extrema.
Det är alltid en nackdel med starka ledare(Menar nu inte som ledare, utan mer som mobbare.) och med hämndbegärs nypor på de som säger emot eller har bättre argument.

Så får man ett stort vakuum bakom, då få starka kan existera i en sådan miljö, då de helt enkelt rensas ut och för det är JA-sägare de är ute efter.

En del ropar om Vance, men han är ju helt menlös, och svårt och se de ska samlas under honom.
Det är väl om någon som lurar i vassen och som kan stå ut med att förnedras av donalds, och sen ta steget när det gäller.
Annars ser jag det som mest troligt att vi kommer se någon utanför, och att det skulle komma normala Republikaner låter inte så troligt, för när de är fast i kanionhålet, så tar dom sig inte ur detta bara för donalds försvinner.
Utan de kommer skedmatas med skräp för hålla dom i schack och stå på rad för dyrka nästa sektledare.

Men Kirk var ju utanför denna sfär, och de tyckte han skulle vara en som kom efter, eller ja, ett mindre antal tyckte.
Vad han ett material för president, inte de närmaste 10år i alla fall och inte som han var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in