2026-06-20, 23:00
  #61
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Från expressen:
Sverigedemokrater i Växjö kommun menar att det är kusinäktenskap och en ”bekymmersam genetik” som är orsaken till att fler barn går i anpassad skola.

Debatten fick avbrytas och uttalandena har mött stark kritik.

– Det är häpnadsväckande att det ens kan förekomma i en svensk kommunförsamlig år 2026, säger liberalen Gunnar Nordmark.
- Det är ingen hemlighet och vi måste kunna prata om allt av dessa behov och se kopplingarna. Om vi vänder oss till uppfödningar av djur så får vi tala om en bekymmersam genetik som kan uppstå om man korsar, sa Wikelund innan hon avbröts av publikens burop.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/sd-utspelen-i-vaxjo-kommun--kusinaktenskap-och-bekymmersam-genetik/

Gapf (Glöm aldrig Palena och Fadime) skriver så här på deras hemsida:
Flera generationer: Risken mångdubblas om traditionen med kusingifte fortgått i flera generationer inom samma släkt, eftersom den genetiska variationen då minskar och antalet koncentrerade recessiva sjukdomsanlag ökar.
https://gapf.se/kusingifte/

Forskning och framsteg ger GAPF rätt.
https://fof.se/artikel/informera-om-riskerna-med-kusinaktenskap/

Är det möjligt att dagens politiker är så okunniga om sakförhållandet om kusingifte? Eller kan det vara så att det handlar om att SD säger det och att de andra partierna därmed lider en prestigeförlust? Man har satsat på migranterna å så blir det så här. Detta måste tystas och förnekas. En rasistisk sanning.

Svenskar av idag är okunniga om det mesta, speciellt politiskt suspekta saker som genetik. Det är dessvärre inte anmärkningsvärt att liberalen Nordmark uttalar sig så bakvänt som hen gör. Listen to the science när Greta säger det, skrik fördömande när SD säger samma sak.
Citera
2026-06-20, 23:37
  #62
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Eftersom det är Flashback är inte fakta så viktigt. Läget är följande.

- SD tror att anledningen till att det är fler elever i anpassad skola är på grund av kusinäktenskap.

- SD kunde dock inte visa någon fakta som styrker deras påstående.

- Ingen i tråden har heller kunnat presentera fakta som styrker att det blivit fler elever i anpassad skola beror på kusinäktenskap.


Lite festligt att SD:s Pernilla Wikelund började göra jämförelser med avel på djur

Det blir svårt att svara på något som inte har påståtts och sedan argumentera för det det. Svara gärna på artiklarna som länkats. Det är dem trådstarten bygger på.
Citera
2026-06-20, 23:37
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Hur kan det vara tillåtet när dom inte ens är byxmyndiga?
Kan man läsa om detta nånstans?


Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det verkar som man pratar om kusingifte på två olika sätt: Dels den genetiska men det finns en annan problematik. Den sexuella. Kusingifte är tillåtet med flickor som är åtta år. Och sådana äktenskap finns i Sverige.

Vet inte var man kan läsa om det. Men första gången jag stötte på det var en c:a 25-årig man som visade bild på sin fru - ett flickebarn i lågstadieålder.
I Sverige är man hycklare. Tillåter flyktingar komma med små fruar, men samtidigt straffar svenskar och hänger ut om de gör detsamma.
Det kanske inte sker så många kusinäktenskap i Sverige. Men vad jag förstår är det fritt fram att resa hem till ett annat land där det praktiseras. Och sedan återvända som gift par.
Men jag har sett foto av brudpar i Sverige där bruden var 11 år. Och svenskar "förfärade sig". Men gjorde inget annat. Så förmodligen är det inte förbjudet.
__________________
Senast redigerad av Urbizzo 2026-06-20 kl. 23:45.
Citera
2026-06-20, 23:48
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
Såg någon brittisk dokumentär om det... någon stackars grabb satt och skrek av smärta för hjärnan var större än skallen eller något sånt. Helt otroligt.
I sanning helt otroligt. Det skulle alltså betyda att hjärnan växer utanför skallen.
Citera
2026-06-20, 23:58
  #65
Medlem
borttaget
Citera
2026-06-21, 01:24
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
Såg någon brittisk dokumentär om det... någon stackars grabb satt och skrek av smärta för hjärnan var större än skallen eller något sånt. Helt otroligt.

Bra att SD lyfter frågan, förr var det S som talade om rashälsan och folkvård.

Kolla på statistiken för autism i Qatar och Saudiarabien.

Ekologiska odlingar och lador som flyttas för hand. Fy fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
I sanning helt otroligt. Det skulle alltså betyda att hjärnan växer utanför skallen.

Det stämmer dock inte medicinskt sett att hjärnan växer utanför skallen.
Det är typ en myt.
Det finns dock ett tillstånd som där trycket inne i hjärnans ventriklar ( = hålrum ) sakta stiger.
Hjärnkirurgerna brukar montera in en slags shuntventil som dränerar detta extra
övertryck.
Tryckökningen ger upphov till kramper som påminner om typ epilepsi.
Shunten fixar detta problem galant.

Påminner om denna tråden, om sydsudanesers låga IQ, som är statistiskt bevisat.
SD politikern Bertil Malmberg avskedades från sin post. Detta på grund av att
han hade påpekat detta. Tanken var nog den att fler och fler sydsudaneser blir
ett ständigt ökande vårdbehov.
I form av personliga assistenter. Typ livet ut.
Här finns tråden:

(FB) Bertil Malmberg (SD): "Sydsudaneser har lägre IQ" - uppmanas avgå av partiet

Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Hur kan det vara tillåtet när dom inte ens är byxmyndiga?
Kan man läsa om detta nånstans?

De sticker hem till hemlandet som de har "flytt ifrån" och gifter sig där,
där det är lagligt bara flickans föräldrar och Mullahn/Imamen får
en bunt sedlar i fickan.
.
Sedan kommer de tillbaka till Sverigestanien och säger:
- Hej, vi har gift oss, vill ha mera bidrag nu ?
__________________
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2026-06-21 kl. 01:27.
Citera
2026-06-21, 01:28
  #67
Medlem
Brollopskonfekts avatar
Åt helvete med dessa nazister och fascister i svensk politik. In med mer S, V och Mp NU!
Citera
2026-06-21, 01:29
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Eftersom det är Flashback är inte fakta så viktigt. Läget är följande.

- SD tror att anledningen till att det är fler elever i anpassad skola är på grund av kusinäktenskap.

- SD kunde dock inte visa någon fakta som styrker deras påstående.

- Ingen i tråden har heller kunnat presentera fakta som styrker att det blivit fler elever i anpassad skola beror på kusinäktenskap.

Lite festligt att SD:s Pernilla Wikelund började göra jämförelser med avel på djur

Typiskt soffliggande lata vänsterflummande vänsterprasslare att resonera så.
Hur vore det om du själv tog fram fakta som bevisar/motbevisar din egen tes ?
Du kan kolla med Växjö Kommun om vilka barn som de har inskrivna i sina respektive skolor.
Ring på måndag !!
Du kan säkert få ut hela listorna ?
__________________
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2026-06-21 kl. 01:36.
Citera
2026-06-21, 02:05
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollopskonfekt
Åt helvete med dessa nazister och fascister i svensk politik. In med mer S, V och Mp NU!

Japp, precis !!!
Javisst ett väldigt klyftigt inlägg där ja !! Man tar bara in ännu flera kusingiften så späds problemet ut.
Det nya normala blir att barn från kusingiften blir ännu vanligare och så frekvent,
och att det inte kommer att märkas.
Jämför den "kokta grodan".

Precis om diskussionen med vindkraften. Att när det inte blåste något alls
så tänkte MP den fantastiska snillebilxten att det behövs bara ännu flera vindkraftverk.

Nu är de så många vindkraftverk att när det blåser bra så går det inte att sälja all
elström utan många vindkraftverk kommer att gå med förlust istället ?

Klyftigt eller hur ?

MP och Liberaler är från samma idéhistoriska gren, som är nästan lika galna bägge två
( Allah Gillar Olika !!! = Allah kan bli svenskar !!! ) ,
fast de uttrycker sin galenskap på liiite olika sätt.
Citera
2026-06-21, 02:59
  #70
Medlem
Ja kusinäktenskap skapar fler mongon, så är det bara. Varför skulle det annars vara förbjudet? Inavel är ingen bra grej.

Klart vänster blir sura dock. Dom vill ju gärna ha kvar kusinäktenskapen för att göra deras älskade muslimer glada.


Citat:
Ursprungligen postat av Brollopskonfekt
Åt helvete med dessa nazister och fascister i svensk politik. In med mer S, V och Mp NU!

Ja in med fler muslimer, fler kusinäktenskap åt folket! Vi kan väl bygga fler specialskolor bara?
Citera
2026-06-21, 03:03
  #71
Medlem
goofers avatar
Alla som jobbar inom anpassad skola, bor granne med en anpassad skola eller tex kör taxin med barnen till anpassad skola kan intyga att de senaste åren har anpassad skola ökat intaget av mena något enormt.
Men också påfallande många afrikaner, och dessa brukar ju inte gifta sig inom släkten men de får ändå allvarliga begåvningshandikapp.

Detta vet ALLA kommunpolitiker om då kostnaden för den anpassade skolan senaste åren skenat iväg då de behöver bygga ut, anställa mer personal och all taxi/färdtjänst blir dyrare.

Hur många invandrare som bor i kommunen är ju såklart en faktor också.

Konklusionen är att anpassade skolor har tagit emot ett stort antal menabarn och det har blivit dyrt för kommunerna.
Citera
2026-06-21, 05:36
  #72
Medlem
Även bbc skriver att kusin gifte orsaker problem, massa genetiska sjukdommar. Kostnaderna är gigantiska med tanke på att enbart en handikappad person kan kosta staten hundratals miljoner över tid.

https://www.bbc.com/news/articles/c241pn09qqjo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in