2026-06-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
För att det vore efterblivet.

Vad menar du att nån som åker ner och strider skulle uppnå med det?
Varför vore det mer efterblivet än att fortsätta med samma metoder i 80 år och förvänta sig ett annat resultat? Du ska inte ställa den frågan till mig eftersom jag inte förespråkat sådant.
Citera
2026-06-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Varför vore det mer efterblivet än att fortsätta med samma metoder i 80 år och förvänta sig ett annat resultat?

För att politiska åtgärder faktiskt kan förändra nåt medens du med ditt salongsgevär nere i Gaza inte kommer kunna förändra ett skit.
Citera
2026-06-20, 15:49
Medlem
Citat:
För att politiska åtgärder faktiskt kan förändra nåt medens du med ditt salongsgevär nere i Gaza inte kommer kunna förändra ett skit.
Har dessa metoder uppnått fred mellan Israel och Palestina på drygt 80 år, ja eller nej?
Citera
2026-06-20, 15:53
Medlem
Citat:
Har dessa metoder uppnått fred mellan Israel och Palestina på drygt 80 år, ja eller nej?

Nej men de har hjälpt till att driva opinion mot Israel, som nu har det lägsta stödet någonsin.

Hur ska Inge med sitt salongsgevär uppnå fred mellan Israel och Palestina menar du? Du kan ge mig en steg-för-steg guide i hur det ska gå till.
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-06-20 kl. 15:55.
Citera
2026-06-20, 15:53
Medlem
Citat:

Uppenbarligen vågar många svenska män åka ner och slåss för andra länder och det de tror på i andra fall, exempelvis de som frivilligt åkte till Tyskland, Ukraina och den svensk som åkte till Argentina för att slåss mot militärjuntan. Varför Palestinarörelsen är ett undantag finns det ingen riktig förklaring till...

Det är skillnad på män och män. De personer som ingår i Patestinarörelsen är inte samma personer som stöttar Ukraina eller av det virket som åkte till Finland under andra världskriget. Palestinarörelsens män verkar vara riktiga fegisar.
Citera
2026-06-20, 16:05
Medlem
Citat:
Nej men de har hjälpt till att driva opinion mot Israel, som nu har det lägsta stödet någonsin.

Hur ska Inge med sitt salongsgevär uppnå fred mellan Israel och Palestina menar du? Du kan ge mig en steg-för-steg guide i hur det ska gå till.
Så svaret är nej, det har inte påverkat och lett till fred utan snarare har konflikten eskalerat. Varför menar du då att det är efterblivet att åka ner militärt men inte efterblivet att fortsätta med en metod som under drygt 80 år visat sig inte fungerat?

Vad ska en palestinsk armé öht finnas för om du inte tror att militärer fyller en funktion?
Citera
2026-06-20, 16:10
Medlem
Citat:
Så svaret är nej, det har inte påverkat och lett till fred utan snarare har konflikten eskalerat. Varför menar du då att det är efterblivet att åka ner militärt men inte efterblivet att fortsätta med en metod som under drygt 80 år visat sig inte fungerat?

Vad ska en palestinsk armé öht finnas för om du inte tror att militärer fyller en funktion?

Ta och ge mig den där steg-för-steg-guiden. Det blir ju konstigt att sitta och gnälla över att folk inte åker ner och slåss utan att kunna presentera vad folk skulle kunna uppnå med det.
Citera
2026-06-20, 16:13
Medlem
Citat:
Ta och ge mig den där steg-för-steg-guiden. Det blir ju konstigt att sitta och gnälla över att folk inte åker ner och slåss utan att kunna presentera vad folk skulle komma uppnå med det.
Problemet är att jag aldrig förespråkat att man ska ner, utan jag har frågat varför ingen gjort det trots 80 år av möjligheter och att folk i andra krig och konflikter gjort det. Så det där behöver jag inte svara.

Däremot behöver du svara på mina frågor: Du anser uppenbart att det är efterblivet att åka ner och slåss militärt eftersom du inte anser att det skulle lösa konflikten.
1. De andra metoderna har inte fungerat heller, så varför anser du inte att dessa är efterblivna?
2. Varför ska Palestina ha en egen armé för alls om du anser att det är efterblivet att militärt slåss för dem?
Citera
2026-06-20, 16:25
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Problemet är att jag aldrig förespråkat att man ska ner, utan jag har frågat varför ingen gjort det trots 80 år av möjligheter och att folk i andra krig och konflikter gjort det. Så det där behöver jag inte svara.

Men när man svarat på varför folk inte har åkt ner har du kontrat med att folk borde ha åkt ner. För "det är enda sättet". Det cirklas bara. Men du cirklar på rätt bra. Du har talang.

Citat:
Däremot behöver du svara på mina frågor: Du anser uppenbart att det är efterblivet att åka ner och slåss militärt eftersom du inte anser att det skulle lösa konflikten.
1. De andra metoderna har inte fungerat heller, så varför anser du inte att dessa är efterblivna?
2. Varför ska Palestina ha en egen armé för alls om du anser att det är efterblivet att militärt slåss för dem?

1. För att även om dom är ineffektiva leder dom inte till döden.
2. Palestina är en folkgrupp som skiter helt i vad vi tycker är efterblivet och inte. Dom tar beslut utifrån sin omvärldsbild. Kan väl vara klokt att ha en armé så det kostat lite för Israel att begå övergrepp, men samtidigt så är dom beredda att döda palestinier alldeles oavsett. Så möjligtvis är det meningslöst under nuvarande omständigheter.
Citera
2026-06-20, 16:29
Medlem
Citat:

Och du kan själv inte komma på vad i helvete det skulle vara bra för. Det kan ingen annan heller eftersom det inte hade löst ett skit att åka ner och pangas för Hamas. Israel/Palestinakonflikten löser man inte genom att slåss för nån av sidorna. Den kan bara lösas genom press från omvärlden.

Pressen blir större och stödet för Israel fortsätter att dala så visst funkar det på sätt och vis. Förr eller senare kanske politikerna faktiskt börjar göra nåt. I synnerhet nu när de sabbar hela världsekonomin.

Det är svårt att få andra länder att agera annorlunda men vi kan åtminstone få vårt eget land att avbryta all handel och bryta alla förbindelser med folkmördande nationer som Israel.
Citera
2026-06-20, 16:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Därför att de enda som stödjer pallarna är fega muslimer som flytt som råttor därifrån och nu gapar i säkerhet i Europa - och cuckvänstern som inte skulle kunna spöa ens en parkeringsvakt så länge de är färre än 8 stycken.
Exakt så, de muslimer som i Sverige heja på Gaza-borna har ju redan i handling visat att de skiter i Gaza när de flydde.

Men jag fattar om de inte trycker ner sitt gamla hemland eller säger något negativt. Det är bara deras svar som måste tolkas korrekt.

Sägs att 60% av alla araber i väst-Europa är för Hamas. Hamas är närmast att likna vid Nazister och det hade varit hemskt om det var sant. Tills man tänker att alla som sa vad de tycker sitter i trygga fungerande västländer som de älskar och de hatar Gaza.
Citera
2026-06-20, 16:32
Medlem
Nix-registrets avatar
Sionismen är en globalistisk ideologi, så man behöver inte åka till någon särskild plats för att bekämpa den. Israel är ett speciellt sionistiskt centrum med särskild status, men det kan omöjligt fortsätta att existera utan andra centra, bland annat i Europa. Så vi kan gott stanna här och stoppa den sionistiska korruptionen hemma hos oss, vilket skulle vara förödande för hela det sionistiska projektet, inklusive i Palestina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in